Opmerkelijke huizen te koop

Ik vermoed: zolderoppervlak meegerekend in de totale bewoonbare oppervlakte (kan bijna niet anders) en daar dan een hoge prijs per m² op losgelaten.
Een aantal elementen zullen niet goedkoop geweest zijn, maar bv. die keuken was in bouwjaar 1993 al tientallen jaren outdated...
Kan bijna niet anders inderdaad dat ze die zolder als extra kamer(s) willen gaan verkopen. Op Google Earth zit je rond de 220m² bewoonbare oppervlakte. Adres is trouwens: Benedenstraat 68, 2880 Bornem

Als zo'n oud lelijk huis al boven het miljoen zou waard zijn, wat zouden ze dan voor die nieuwbouwhuizen ernaast vragen...
Je hebt daar trouwens weinig privacy door het hoger gelegen jaagpad, vroeger veel gefietst en het is daar vooral in het weekend heel druk.
Gezellig ontbijten in de veranda met zicht op de wielertoeristen.

Alsof je daar een alleenstaand huis gaat vinden aan het water voor minder dan 1 miljoen?

Zet daar een beetje een deftige villa aan het water en je betaalt makkelijk meer dan 2 miljoen.
Dat zeg ik toch ook niet? Ik zeg net zelf dat zoiets een serieuze meerwaarde creëert.

Er komt langs de Leie in die gemeenten quasi nooit iets te koop en als het op de markt komt zal dat idd aan de meer dan volle prijs zijn, zelfs voor oude te renoveren woningen.

Er komt langs de Leie in die gemeenten quasi nooit iets te koop en als het op de markt komt zal dat idd aan de meer dan volle prijs zijn, zelfs voor oude te renoveren woningen.
Is dat ook niet omdat de generatie die er woonde, er gewoonweg nu nog woont. Geef het nog iets van een 15 - 20 j en de meeste van de generatie die die woningen daar heeft opgekocht brengt die woningen op de markt.

En 1 of 2 miljoen is nu echt niet iets waar zo enorm veel vraag naar is...

Is dat ook niet omdat de generatie die er woonde, er gewoonweg nu nog woont. Geef het nog iets van een 15 - 20 j en de meeste van de generatie die die woningen daar heeft opgekocht brengt die woningen op de markt.

En 1 of 2 miljoen is nu echt niet iets waar zo enorm veel vraag naar is...
Denk dat je zou onderschatten wat de vraag is naar zo'n woning in die regio. Vergeet ook niet dat een groot deel van die woningen niet op de markt zal komen, maar via erfenis verdeeld zal worden. Daar is genoeg geld te erven om alle kosten van die woning erbij te dragen.

Pas op, het is wss 4 keer zoveel als ik ooit voor een woning zelf zou willen betalen, maar eens je zo'n woning hebt en de luxe ervan gewoon bent, wil je dat niet zomaar kwijt, lijkt me. Tenzij je zoals de meeste dat totaal niet financieel kan onderhouden ;).

En voor alle duidelijkheid: een woning met zicht op dijk is nog iets volledig anders qua waarde.

Denk dat deze woning ook wel in dit topic past, en dan vooral omwille van de ligging. Ik passeer hier dagelijks en vroeg mij al een tijdje af of er echt geen andere uitweg is dan rechtstreeks via de A12; blijkt dat dit inderdaad de enige manier is om deze woning te bereiken :crazy:

Denk dat deze woning ook wel in dit topic past, en dan vooral omwille van de ligging. Ik passeer hier dagelijks en vroeg mij al een tijdje af of er echt geen andere uitweg is dan rechtstreeks via de A12; blijkt dat dit inderdaad de enige manier is om deze woning te bereiken :crazy:

Er staat een :music: Lekker zo op de A12 fietsen als enige uitweg. Voor de fiets heb je vast dat andere padje achter het huis.

1692344218650.png

Laatst bewerkt:
Wel schoon hé sommige voorwerpen. Geeft charme, maar je koopt het er wel niet bij.
Op andere plaatsen in dit huis is het wel eerder kitsch. :laugh:

(Mocht ik alleen wonen dan zou mijn huis ook vol staan met brol... 😅 )

Denk dat je zou onderschatten wat de vraag is naar zo'n woning in die regio. Vergeet ook niet dat een groot deel van die woningen niet op de markt zal komen, maar via erfenis verdeeld zal worden. Daar is genoeg geld te erven om alle kosten van die woning erbij te dragen.

Pas op, het is wss 4 keer zoveel als ik ooit voor een woning zelf zou willen betalen, maar eens je zo'n woning hebt en de luxe ervan gewoon bent, wil je dat niet zomaar kwijt, lijkt me. Tenzij je zoals de meeste dat totaal niet financieel kan onderhouden ;).

En voor alle duidelijkheid: een woning met zicht op dijk is nog iets volledig anders qua waarde.

Prijs is een samenwerking tussen vraag en aanbod. En ik kan mij gewoon onmogelijk inbeelden dat de mensen die hiervoor geïnteresseerd zijn, gewoon het budget hiervoor hebben of zullen hebben.

Zelfs als het in de erfenis zit, dan nog zou ik echt niet weten dat je hieruit kan bepalen dat dit voldoende zou zijn om alle kosten van die woning te dragen. Heb je meerdere erfgenamen dan zit je mogelijks in onverdeeldheid. Of dan moet 1 van de 2 de andere uitkopen.

Als jij, die toch ook al bij de meer gefortuneerden zit, dit bedrag toch te veel is voor hetgeen wat je er zou voor willen geven. Waarom zou dit dan zodanig veel anders zijn voor een enorm aandeel van de potentiële kopers. Zeker met de nadruk die er tegenwoordig (en met de objectieven) ook nog eens gelegd wordt op de isolatieschil. Wat in mijn ogen naar de toekomst toe een nog grotere impact gaat hebben.
Als de prijs rond de 500 - 800k zit dan kan ik mij inbeelden dat dit nog binnen de groep van haalbaar zit. Maar 1+ miljoen tot zelfs 2 miljoen (dacht dat iemand stelde dat dit zo wat de prijszetting was), ik zie echt niet in wie dat er wil EN kan aan geven.

Laat ons eerlijk zijn, het is nu ook niet dat men 20 -30 jaar geleden, toen men grofweg deze woningen zette, hiervoor 800k kon neertellen (dacht dat huisprijzen verdubbeld waren op 25 - 30 jaar (+/- 2% per jaar)). 350 - 400k, ok mogelijks.

En dat er mogelijks een duwende werking is op de marktprijzen doordat er in de laatste 20 jaar weinig op de markt is gekomen waardoor er veel mensen, relatief gezien, op het beperkte aanbod springt. Maar voor mij lijken deze prijzen toch eerder te vallen onder het wat de zot ervoor wil geven.

Dan onder effectief haalbare prijzen. Uiteindelijk is die woning nu ook niet zodanig wow of man die ligging is om handen en vingers af te likken.

Maar bon, ik kan natuurlijk mis zijn. Uiteindelijk ben ik in smaak en mening altijd al eerder de uitzondering geweest.

Maar bij dergelijke bedragen denk ik toch echt wel aan iets anders.

langs de A12, hopelijk is er een noise-cancelling headphone inbegrepen in de prijs

waar kan je deze kaarten raadplegen?
Zijn kaarten van het gewest, je kan ze hier vinden:
Je kan inzoomen op je eigen gemeente of andere locaties. Overstromingsgevoelig betekent niet dat je bij de volgende plensbui drijvend meubilair ziet in je woning maar het is ook geen appetijtelijk risico als je het eens om de zoveel jaar voor hebt.

Wel de geschiedenis mee pakken:

Wel de geschiedenis mee pakken:
Ge krijgt er wel een set hemden en schoenen bij :unsure:

Terug
Bovenaan