Opmerkelijke huizen te koop

Ik volg de rand van Leuven hier kort op de voet maar basically is er "niets" meer onder de 300k te vinden;
Volledig te renoveren woningen van een degelijke oppervlakte (+160m2) 400-500k, met chance einde 300k
Bewoonbaar / Gerenoveerd is quasi altijd 600K+
Dat zijn dan vaak rij of halfopen woningen, als het ook nog eens vrijstaand moet zijn doe er nog maar 100 of 200k bij.
Vrij zotjes, maar het blijft allemaal vlot verkopen.
In Leuven kan je enkel nog gaan wonen als je:
* heel veel verdient
* een grote zak geld van iemand krijgt
* heel weinig verdient of niet gaat werken

1.1miljoen voor onafgewerkt huis lolwat?
ook niks van oprit of terras?

Mooi ikea tv-tafeltje, past echt goed bij de rest :unsure:
Die trap zonder leuning en vooral die overloop op de eerste verdieping zonder enige vorm van leuning 🧐 Je wil daar iets uit de kast pakken van dozen, je let niet op en stapt achteruit en je ligt helemaal beneden, levensgevaarlijk in deze staat.

Die trap zonder leuning en vooral die overloop op de eerste verdieping zonder enige vorm van leuning 🧐 Je wil daar iets uit de kast pakken van dozen, je let niet op en stapt achteruit en je ligt helemaal beneden, levensgevaarlijk in deze staat.
Zeer bizar inderdaad. Die rand lijkt al afgewerkt.

Ik kan die mensen alleen maar aanraden daar dringend een leuning te plaatsen alvorens kandidaat-kopers rond te leiden. Als daar een bezoeker (of erger, zijn kind) naar beneden tuimelt zijn ze nog niet thuis.

Verder, wat een verschrikkelijk lelijk, protserig huis. En dat interieur, mannekeslief zeg wat een rommelboel.

Pas op, met de juiste touch valt er nog wel iets van te maken, maar het exterieur blijft een heel hoog m'as-tu-vu gehalte uitstralen, genre "ik wil eigenlijk in een kasteel wonen maar heb smaak noch centen genoeg...".

Als daar een bezoeker (of erger, zijn kind) naar beneden tuimelt zijn ze nog niet thuis.
giphy.webp

Heel mooie woning, maar die vraagprijs is er wel los over... Ik schat dat die villa +- 1 miljoen heeft gekost om te zetten + dan nog de waarde van de grond 500K?

Wat ik ook haat aan immosites, is dat men bepaalde parameters gewoon niet vermeldt, als ze niet ideaal zijn...

In dit geval, is de oriëntatie bvb. NO, wat voor een pand in die prijsklasse niet ideaal is natuurlijk. Maar wees daar dan toch transparant over. Moest het ZW geweest zijn, had het sowieso in de beschrijving gestaan.

Heel mooie woning, maar die vraagprijs is er wel los over... Ik schat dat die villa +- 1 miljoen heeft gekost om te zetten + dan nog de waarde van de grond 500K?

Wat ik ook haat aan immosites, is dat men bepaalde parameters gewoon niet vermeldt, als ze niet ideaal zijn...

In dit geval, is de oriëntatie bvb. NO, wat voor een pand in die prijsklasse niet ideaal is natuurlijk. Maar wees daar dan toch transparant over. Moest het ZW geweest zijn, had het sowieso in de beschrijving gestaan.
De spots waren daar ook weer in reclame precies.

Dat is hier al gepasseerd, maar ZW vs NO is echt geen uitgemaakte zaak van wat beter is. Sommige mensen willen niet in een oven zitten op hun terras. Anderen willen dat wel. Om het ene bij een pand in een bepaalde klasse te... klasseren is gewoon niet correct imho.

Laatst bewerkt:

nooit begrepen waarom een ZW oriëntering beter zou zijn dan een NO, in tegendeel zelfs. Hoe warmer de zomers worden, hoe slechter een ZW oriëntering is.

En wat maakt het trouwens ook uit als je een tuin hebt zoals deze in de link. Die tuin is letterlijk in iedere richting georiënteerd. Overal zon, de hele dag door.

nooit begrepen waarom een ZW oriëntering beter zou zijn dan een NO, in tegendeel zelfs. Hoe warmer de zomers worden, hoe slechter een ZW oriëntering is.

Mijn overdekt terras ligt op het noorden, de voorgevel is het zuiden en heeft een beperkte oppervlakte aan ramen glas.
Achteraan, waar de woonkamer/keuken is hebben we veel oppervlakte aan glas. Dat geeft veel licht en blijft redelijk koel nu.

Mijn vorig huis had de tuin en keuken op het zuiden en dat was altijd bakken en braden in de zomer. Dus ik geef er inderdaad niet om dat het nu andersom is.

ZW-orientatie hier, en dat is het eerste dat ik zou veranderen als we opnieuw zouden bouwen...

Een terras met ZW oriëntatie zou ik niet meer kunnen missen, vooral in het voorjaar en najaar zalig vertoeven op het terras van zodra er wat zon schijnt. In de zomer vanaf 25 graden kan je er in de namiddag idd niet zitten, dan zitten we verderop in de tuin onder een boom.

Terug
Bovenaan