Opmerkelijke huizen te koop

Aan het zien naar een plaats in Le Zoute.

Man man, maar de prijzen zijn toch soms wat te.

€ 13 000/m² bewoonbare oppervlakte is daar niet abnormaal. Hartje Zoute of dichter bij zee mag je er nog eens 20% bij doen. Maar normaal vind ik dat ook niet.

€ 13 000/m² bewoonbare oppervlakte is daar niet abnormaal. Hartje Zoute of dichter bij zee mag je er nog eens 20% bij doen. Maar normaal vind ik dat ook niet.
Komende van iemand die die buurt niet goed kent: wat is er zo speciaal aan die locatie? Dat bepaalde plaatsen duurder zijn dan een ander kan ik begrijpen, maar dit is toch wel ongelofelijk duur

Komende van iemand die die buurt niet goed kent: wat is er zo speciaal aan die locatie? Dat bepaalde plaatsen duurder zijn dan een ander kan ik begrijpen, maar dit is toch wel ongelofelijk duur
Geld trekt geld aan, meer moet je er niet achter zoeken. Iedereen die daar woont is stinkend rijk en dus zit je onder "gelijken" en moet ge u niet schamen als je twijfelt of ge met u Bentley of u Ferrari een toertje gaat doen.

Het is een statussymbool om daar te kunnen kopen.

Ik kan wel enkele factoren opnoemen die het aantrekkelijk maken, maar of dat de prijs rechtvaardigt is een andere zaak.
- De ligging van het Zoute is omgeven door de zee in het Noorden, het Zwin in het Oosten, open polderlandschap in het Zuiden en het stadscentrum met bijhorende faciliteiten in het Westen. En de golf centraal.
- De hegemonie van de familie Lippens die met hun Compagnie Du Zoute heel het Zoute hebben vormgegeven en aangelegd met mooie bochtige lanen, wandelpaadjes, parkjes, etc. Je kunt erin verdwalen, wat een cosy gevoel geeft als je erdoor wandelt. Het openbaar domein wordt er ook piekfijn onderhouden. Het straalt klasse uit.
- Ze waren/zijn ook heel streng in hun ruimtelijk ordeningsbeleid (jammer dat ze dat ook niet waren/zijn op de dijk trouwens, maar dit terzijde)
- En door bovenstaande zaken is het dan wellicht populair geworden bij een bepaald publiek, wat dan weer allerhande chique boetiekjes, kunstgalerijen, juweliers, etc. aantrekt, wat op zijn beurt weer meer van dat publiek aantrekt. -> Sneeuwbaleffect zeker?

mooi ruim huis, maar vind ik dat 5miljoen waard? nee. Als je dit loskoppelt van de locatie, dan zou ik eerder tegen het miljoen schatten. dus je betaald 5x de prijs vanwege de locatie? zwaar overschat lijkt me. Maarja, het is waard wat de zot ervoor geeft.

mooi ruim huis, maar vind ik dat 5miljoen waard? nee. Als je dit loskoppelt van de locatie, dan zou ik eerder tegen het miljoen schatten. dus je betaald 5x de prijs vanwege de locatie? zwaar overschat lijkt me. Maarja, het is waard wat de zot ervoor geeft.
386m2 bewoonbare oppervlakte met die afwerking voor EUR 1m in Vlaanderen? Geef de adressen maar door dan flip ze wel even :oi22:

Ligt het aan mij of is er ergens een addertje? Ik ben niet bekend met de regio, maar zoiets zou je in mijn gemeente al snel het dubbele betalen..
Ik had aan het uitzicht al gegokt dat dat niet ver van de N60 zou liggen. 😁 Moeilijk in te schatten of je daar in de tuin het verkeer als een constant gezoem (je mag daar 90 op rijden) kan horen of niet.
Ik ben wel van de streek en dat lijkt me correct geprijsd.

Tegen het miljoen :rofl:

Erover gezien dat het die grootte had. Wat is dan een 'correcte' prijs, anderhalf a 2 miljoen dan?
Rekening houden ook met de afwerking en type materialen dat ze gebruiken. Het huis dat ik heb gezien (privé en niet op internet te zien) qua afwerking ginder is echt boven het gemiddelde. Denk van de 10 deuren daar was het allemaal van die zwarte smeedijzeren deuren van de hoogste kwaliteit (er is veel verschil tussen). De "gewone" standaard deuren waren ook allemaal op maat afgewerkt die geen omlijstingen hadden. Volgens mij waren de lichtschakelaartjes van Buster + Punch enzovoort. Er zat ook een privé service inbegrepen die als je afwezig was de typische huishouden daar allemaal deed. Enige jammer vond ik dat er geen golfkarretje in de prijs bijzat.

Terug
Bovenaan