Opmerkelijke huizen te koop

Die autolift ... Komaan, wie wil dit? Enkel nuttig voor een automechanieker, maar als je dat beroep thuis wil uitoefenen zullen er wel betere opties zijn op de huizenmarkt. Dit is een lapmiddel om een beroep uit te oefenen dat niet past in dit huis.
Moest ik dit kopen zou die lift er meteen uitgegooid moeten worden. Veiligheids risico want je hebt ofwel boven ofwel beneden een gat waar je in kan vallen, en als er een hydraulische leiding lichtjes begint te lekken zal die lift beginnen zakken waardoor je auto vastzit in de kelder.
Leg dat eens uit aan je baas: 'ja ik zal vandaag niet kunnen komen want mijn auto zit vast tussen de kelder en de begane grond' :wtf:
Voor een autoliefhebber, zoals die mensen duidelijk zijn aan de bmw cabrio te zien, is dit toch ideaal en begrijpelijk.
Je kan in uw kelder een paar extra auto's (of moto's) kwijt zonder dat je een schuine inrijlaan moet voorzien om in de kelder te geraken.
Meer oprit, meer bereikbare ruimte.
Moest ik het budget hebben en een nieuwbouw zetten zou dit er ook komen.
Maar als je dus niets met auto's hebt is het redelijk nutteloos inderdaad.
Heeft imo niets met bijberoep te maken.

Ben meer gaan houden van moderne woningen maar modern en zonder enige persoonlijkheid, hoeft niet per definitie samen te gaan. De tuin (voor en achter) en het interieur kan je veranderen maar de nietszeggende buitenkant? En dan ook nog een autolift (leuk gadget maar na een paar keer begin je het vervelend te vinden dat de auto bij de tennistafel staat (geur) en dan die tekst boven het bed: Don’t dream your life, but live your dream… “. Nou, het spettert er vanaf. Vuurwerk.. maar goed .. die komma in die zin slaat al nergens op..

Ge moet het toch maar meemaken dat ge net zo'n kast van een huis gebouwd hebt en uw vrouw Deborah begint met de motivational quotes op de muur.

Exponent van smakeloosheid. Gelukkig kan je zoiets snel verwijderen. In tegenstelling tot de kiezel- en klinkervlakte in de voortuin waar toch al wat zwaarder materiaal (en budget) bij komt kijken.

Voor een autoliefhebber, zoals die mensen duidelijk zijn aan de bmw cabrio te zien, is dit toch ideaal en begrijpelijk.
Je kan in uw kelder een paar extra auto's (of moto's) kwijt zonder dat je een schuine inrijlaan moet voorzien om in de kelder te geraken.
Meer oprit, meer bereikbare ruimte.
Moest ik het budget hebben en een nieuwbouw zetten zou dit er ook komen.
Maar als je dus niets met auto's hebt is het redelijk nutteloos inderdaad.
Heeft imo niets met bijberoep te maken.
In dit geval denk ik toch gelinkt aan het bijberoep.
Enkele posts hierboven zie je een foto die toch aantoont dat dit een autohandelaar was.

Dat is toch duidelijk een lift om auto's in dz kelder kinnen te zetten.
Iedereen hier die bezig zit over "aan auto's werken" heeft tich wel een brilletje nodig denk ik.
Dat gat is idd wel een probleem, maar er bestaan wel manieren om dat op te lossen.

In dit geval denk ik toch gelinkt aan het bijberoep.
Enkele posts hierboven zie je een foto die toch aantoont dat dit een autohandelaar was.
Mja, is die foto op maps van de huidige eigenaar of de eigenaar ervoor?
Foto’s van de kelder in huidig gebruiken wijzen wat mij betreft op een hobbyist en geen bijberoeper.

Een autohandelaar met maar 1 auto in zijn kelder doet het niet zo goed lijkt mij
Vandaar waarschijnlijk dat de woonst te koop staat

Die autolift ... Komaan, wie wil dit? Enkel nuttig voor een automechanieker, maar als je dat beroep thuis wil uitoefenen zullen er wel betere opties zijn op de huizenmarkt. Dit is een lapmiddel om een beroep uit te oefenen dat niet past in dit huis.
Die kelder is nochtans ideaal om als makerspace/fitnessruimte/mancave/... te gebruiken en dan kan die lift wel van pas komen voor andere zaken dan auto's :p Ik heb al teveel dingen uit elkaar moeten halen en zitten klooien om dan via een trap naar een ander verdiep te krijgen. Zowel bij mij thuis als helpen bij andere mensen. Ik zou dit toch als meerwaarde aanzien met die kelder, die ook veel andere mogelijkheden heeft dan enkel auto-werkplaats.

Aangezien de kelder ook dient als mancave zou ik het echt wel heel tof vinden om mijn auto/motor in de mancave te zetten.
Snap het enorme probleem ook niet.

En over die spreuk, dat lijken stickers, geen verf. Dus snel met de haardrooger er over en hup!

🫣
Volledig onderkelderd met mogelijkheid om auto's te stockeren? Yes, please.
Wonen langs een drukke steenweg? Nope.
Hoeveel autos heb jij misschien om te stockeren?
Akkoord, er zal natuurlijk wel een doelpubliek zijn voor zo'n lift maar voor het merendeel van de mensen is die lift toch net een minpunt in plaats van een pluspunt lijkt me.

Amai, dat is lelijk.

Ik dacht eerst dat je per ongeluk een opslagloods had gepost maar aan het interieur te zien bleek het dan toch een huis te zijn. Weer een 12 in een dozijn nieuwbouw kubus, maar omdat dat nog niet kil genoeg was heeft men nog wat extra beton eraan toegevoegd.
Dit soort kubus-huizen worden sowieso al eens "bunkers" genoemd. Maar dat was een puntje van kritiek, geen handleiding. :unsure:

De tuin dan. In de "voortuin" is er geen spatje groen te bespeuren, volledig in lijn met het loods-gevoel. Consequent zijn ze wel. Achteraan enkel een graswoestijn. En de droom van elke Vlaming die denkt dat hij in de hogere middenklasse vertoeft: het obligatoire zwembad natuurlijk.

Met het interieur zijn ze ook origineel geweest precies? Zwart, wit en beige. Kijk eens aan, dat daar nog nooit iemand eerder aan gedacht heeft. Daar heeft men vast lang moeten over nadenken.

En dan hebben we nog de ligging en het uitzicht. Dat maakt het plaatje compleet. De oer-Vlaamse lintbebouwing langs een steenweg, met uitzicht op... een ander lint. Maar omdat er nog wat velden tussen beide linten liggen, is het al vlug van "mooi uitzicht". :thinking:
Elke dag opstaan, het gordijn opentrekken en onze ruimtelijke wanordelijke catastrofe in uw gezicht gesmeten krijgen. Het is eerder een foltertechniek dan een zegen.

Sorry maar dit huis vinkt alles af wat er verkeerd kan zijn aan een huis. En daar dan €825K voor durven vragen in een regio waar nog nooit iemand van gehoord heeft en veraf van elke stad met wat betekenis... Uhu, sure.
Maar om met een positieve noot te eindigen, wel nog deze troostprijs van de jury: het is wél erg energiezuinig met een EPC-score van 22. Kudos.
Laat uw pen eens vloeien over deze. Nee, geen typefout maar wel degelijk 1,3 MILJOEN voor een bunker huis in Koersel of all places.

Laat uw pen eens vloeien over deze. Nee, geen typefout maar wel degelijk 1,3 MILJOEN voor een bunker huis in Koersel of all places.

Het aantal vierkante meters lijkt me wat ruim gerekend (mss doen ze er gewoon dat zwembad bij en poolhouse, da's ook al 200 m²).
Volledig onderkelderd (~150m² kelder als ik vlug alles optel), je moet de virtuele rondleiding maar eens doen. Dan snap je ook direct waarom de kelder niet op de foto's staat 😅

dees lijkt mij toch koopje? of niet?
Persoonlijk wel fan van de bouwstijl, maar interieur is wat koel.
Vraag me wel af waar ze de 450m² bewoonbare opp vandaan halen , op basis van de foto's

Ik vind de prijs ook nog redelijk meevallen.
Ken de regio wel niet.

De woning ziet er technisch in orde uit op foto, leuke troeven,…
Wij hebben ook een grote kelder en ik vind dat toch plezant. Die autolift lijkt me nog praktisch om zaken makkelijk in de kelder te krijgen.

De kelder is 160m2, pakt dat gelijkvloers ook 160m2 is zit je op 340m2. 110m2 voor 1ste verdiep lijk me dan realistisch.

Enkel oogt de woning inspiratieloos en niet gezellig, voor mij.
Maar met eigen aankleding binnenhuis en tuin wat aan te pakken kom je al ver.

Laatst bewerkt:
Misschien is de helft voor de fotograaf. Die heeft eerst van elke vierkante cm foto's getrokken om daar dan een selectie van slechts 84 beelden van te maken. Daar zitten dagen werk in!
En die 84 foto's zijn ook al een selectie van de 143 stuks die op de website van de makelaar staan. :crazy:

En die 84 foto's zijn ook al een selectie van de 143 stuks die op de website van de makelaar staan. :crazy:

Je moet toch meerdere close-ups van elke kastrand en elke kraan zien :p

Al is de tactiek misschien dat potentiële kopers na 143 foto's zo scheel zien dat die prijs minder opvalt?

Hoeveel autos heb jij misschien om te stockeren?
Akkoord, er zal natuurlijk wel een doelpubliek zijn voor zo'n lift maar voor het merendeel van de mensen is die lift toch net een minpunt in plaats van een pluspunt lijkt me.

Voorlopig nog geen plezierauto's. En ik heb ook nog geen kelder :p

Maar als ik ooit bouw, dan liefst full option incl. kelder met lift.

Terug
Bovenaan