Opmerkelijke huizen te koop

Zowel in mijn eigen buurt als bij mijn schoonouders ken ik twee hoeves waar ze dat deden en waar achteraf bleek dat er niet de juiste vergunningen voor aanwezig waren. Vlamingen zijn foefelaars, dat is gewoon genetisch bepaald.

Steve Stevaert draait zich om in z'n graf.

dees lijkt mij toch koopje? of niet?
Persoonlijk wel fan van de bouwstijl, maar interieur is wat koel.
Vraag me wel af waar ze de 450m² bewoonbare opp vandaan halen , op basis van de foto's

Amai, dat is lelijk.

Ik dacht eerst dat je per ongeluk een opslagloods had gepost maar aan het interieur te zien bleek het dan toch een huis te zijn. Weer een 12 in een dozijn nieuwbouw kubus, maar omdat dat nog niet kil genoeg was heeft men nog wat extra beton eraan toegevoegd.
Dit soort kubus-huizen worden sowieso al eens "bunkers" genoemd. Maar dat was een puntje van kritiek, geen handleiding. :unsure:

De tuin dan. In de "voortuin" is er geen spatje groen te bespeuren, volledig in lijn met het loods-gevoel. Consequent zijn ze wel. Achteraan enkel een graswoestijn. En de droom van elke Vlaming die denkt dat hij in de hogere middenklasse vertoeft: het obligatoire zwembad natuurlijk.

Met het interieur zijn ze ook origineel geweest precies? Zwart, wit en beige. Kijk eens aan, dat daar nog nooit iemand eerder aan gedacht heeft. Daar heeft men vast lang moeten over nadenken.

En dan hebben we nog de ligging en het uitzicht. Dat maakt het plaatje compleet. De oer-Vlaamse lintbebouwing langs een steenweg, met uitzicht op... een ander lint. Maar omdat er nog wat velden tussen beide linten liggen, is het al vlug van "mooi uitzicht". :thinking:
Elke dag opstaan, het gordijn opentrekken en onze ruimtelijke wanordelijke catastrofe in uw gezicht gesmeten krijgen. Het is eerder een foltertechniek dan een zegen.

Sorry maar dit huis vinkt alles af wat er verkeerd kan zijn aan een huis. En daar dan €825K voor durven vragen in een regio waar nog nooit iemand van gehoord heeft en veraf van elke stad met wat betekenis... Uhu, sure.
Maar om met een positieve noot te eindigen, wel nog deze troostprijs van de jury: het is wél erg energiezuinig met een EPC-score van 22. Kudos.

Vraag me wel af waar ze de 450m² bewoonbare opp vandaan halen , op basis van de foto's
Dat ligt wel vlak op een drukke steenweg en ik vind de afwerking niet zo mooi. Bijv. rond die garagepoort staand lampen, een laadpaal, nog dingen die ik niet ken, ... Dat was mooier geweest als ze dat weggewerkt hadden. Vanbinnen inderdaad koel, maar dat kan je zelf nog wijzigen.
Zelfde opmerking met dat zwembad, dat is daar toch gewoon niet mooi in verwerkt?

En 450m² bewoonbare opp? Dat ziet er op die foto's alleszins veel kleiner uit.

Die kelder alleen al is blijkbaar 160m² é. Als dat volledig onderkelderd is, is dat op de gelijkvloers nog eens 160 en dan op de +1 130m². Kan wel volgens mij.

Ik ga @mac-bc bijtreden. Of toch akkoord met een aantal punten: verschrikkelijke ligging, doodse "tuin", saai interieur (grote grijze vloertegel).
Ik ben wel fan van de kubus look als ik eerlijk ben.

Amai, dat is lelijk.

Ik dacht eerst dat je per ongeluk een opslagloods had gepost maar aan het interieur te zien bleek het dan toch een huis te zijn. Weer een 12 in een dozijn nieuwbouw kubus, maar omdat dat nog niet kil genoeg was heeft men nog wat extra beton eraan toegevoegd.
Dit soort kubus-huizen worden sowieso al eens "bunkers" genoemd. Maar dat was een puntje van kritiek, geen handleiding. :unsure:

De tuin dan. In de "voortuin" is er geen spatje groen te bespeuren, volledig in lijn met het loods-gevoel. Consequent zijn ze wel. Achteraan enkel een graswoestijn. En de droom van elke Vlaming die denkt dat hij in de hogere middenklasse vertoeft: het obligatoire zwembad natuurlijk.

Met het interieur zijn ze ook origineel geweest precies? Zwart, wit en beige. Kijk eens aan, dat daar nog nooit iemand eerder aan gedacht heeft. Daar heeft men vast lang moeten over nadenken.

En dan hebben we nog de ligging en het uitzicht. Dat maakt het plaatje compleet. De oer-Vlaamse lintbebouwing langs een steenweg, met uitzicht op... een ander lint. Maar omdat er nog wat velden tussen beide linten liggen, is het al vlug van "mooi uitzicht". :thinking:
Elke dag opstaan, het gordijn opentrekken en onze ruimtelijke wanordelijke catastrofe in uw gezicht gesmeten krijgen. Het is eerder een foltertechniek dan een zegen.

Sorry maar dit huis vinkt alles af wat er verkeerd kan zijn aan een huis. En daar dan €825K voor durven vragen in een regio waar nog nooit iemand van gehoord heeft en veraf van elke stad met wat betekenis... Uhu, sure.
Maar om met een positieve noot te eindigen, wel nog deze troostprijs van de jury: het is wél erg energiezuinig met een EPC-score van 22. Kudos.
Voortuin is toch ideaal op de klein mannen te laten rondcrossen op hun tractoren, fietsen, skateboarden. Basket spelen enz...

Grasveld ideaal om te voetballen, speelhuis op te zetten enz... Zwembad voor de warme dagen

Of het daarom de vraagprijs waard is, is iets anders.

Ook geen fan (terwijl ik doorgaan wel voor de nieuwbouwwoningen val).
De lamellen poort/omheining aan straatzijde vind ik wel mooi. Maar dan inderdaad een extreem smaakloze oprit/parking en het zwembad is ook niet het mooiste exemplaar. Gebouwd in 2015 en 10 jaar later staat er gewoon nog geen enkele boom of struik in die tuin, raar wel maar dat geeft veel mogelijkheden voor de nieuwe bewoner.
Binnendeuren zijn totaal mijn ding niet en dan die zwarte raamkozijnen met inox handgrepen en scharnieren. Cringy tekst op de muur is gelukkig met een pot verf wel opgelost. Vloer met houtlook in een badkamer vind ik ook vaak wat botsen. Een autolift zou me persoonlijk niet interesseren maar voor een liefhebber zeker een pluspunt.
Hit or miss, dit huis :)

De ligging doet idd veel af van een hoger prijspotentieel. Er zijn in de buurt weinig panden in die prijsklasse en die liggen allemaal dichter bij een dorpscentrum aan. Centraal tussen Gent en Antwerpen maar niet dicht genoeg. Als je dan gelijkaardige panden wilt vind je er dichter bij de grote steden en valt deze dan weer af.

Als je de kelder en grote bovengrondse garage buiten beschouwing laat is de "nuttige" woonoppervlakte niet zo groot. Ergens lijkt me de indeling ook "kleiner" beneden met de ingerichte keuken met groot kookeiland en een L-vorm leefruimte beneemt het zicht met muren.

Het is een woning van "net niet" gevoel.

Gelukkig bestaan er nog mensen met een compleet andere huizensmaak om de landelijke fermettes op te kopen :unsure:

De ironie is dat de meeste fermettes ook in lintbebouwing of in wijken gelegen zijn.

Als je de landelijke toer opgaat, dan zijn het meestal authentieke hoeves. Geen fermettes.

Dat ligt wel vlak op een drukke steenweg en ik vind de afwerking niet zo mooi. Bijv. rond die garagepoort staand lampen, een laadpaal, nog dingen die ik niet ken, ... Dat was mooier geweest als ze dat weggewerkt hadden. Vanbinnen inderdaad koel, maar dat kan je zelf nog wijzigen.
Zelfde opmerking met dat zwembad, dat is daar toch gewoon niet mooi in verwerkt?

En 450m² bewoonbare opp? Dat ziet er op die foto's alleszins veel kleiner uit.

Niet zomaar een drukke steenweg, een drukke steenweg waar 4 doden zijn gevallen vorige week.

Ben meer gaan houden van moderne woningen maar modern en zonder enige persoonlijkheid, hoeft niet per definitie samen te gaan. De tuin (voor en achter) en het interieur kan je veranderen maar de nietszeggende buitenkant? En dan ook nog een autolift (leuk gadget maar na een paar keer begin je het vervelend te vinden dat de auto bij de tennistafel staat (geur) en dan die tekst boven het bed: Don’t dream your life, but live your dream… “. Nou, het spettert er vanaf. Vuurwerk.. maar goed .. die komma in die zin slaat al nergens op..

Trekt op geen hol. En gvd wat is dat met die achterlijke spreuken op muren schilderen.

In zo een huis zou ik ongelukkig worden.

Amai, dat is lelijk.

Die "voortuin" is idd droevig, maar dat komt wss omwille van de (vorige) eigenaar(s) die het gebruikten als garage precies.

Op zich is de woning binnen wel vrij ruim, maar idd, allemaal erg veilige keuzes.

Die deuren zijn ook vrij laag? leuk voor een vakantiewoning/B&B maar voor dagelijks toch niet.
Die kasteeldeur wel, maar men compenseert dat met deze deur hier:

pp_d11968fb2963472890f00f81a83cdda1.jpeg

Waar koop je dat zelfs? Een supplier van giraffenkooien?

Veel negatieve reacties hier, maar ik zie de problemen niet echt?
Het is zeker mijn stijl niet, maar qua gebruikte kleuren en materialen imo toch beter dan 90% van de nieuwbouw die je hier ziet passeren.
Als je vertrekt vanuit die moderne bunkerstijl kan je toch niet veel meer karakter verwachten dan dit? Goed, je moet dit gebrek aan karakter wel gewoon aanvaarden in plaats van proberen te compenseren met stomme spreuken op de muur te schilderen.
Voortuin met kiezel, neen danku maar dat is toch relatief eenvoudig op te lossen?
Weinig groen in de tuin, ok maar wederom leef je uit en plant wat je wil.

Locatie: vlak naast een steenweg is een groot minpunt qua lawaai en veiligheid als je kinderen hebt, maar wel handig om snel overal te geraken. Je zit vlak bij de E17, halverwege tussen Antwerpen en Gent, Brussel is ook niet zo ver. En toch met een redelijk uitzicht. Je mag de lintbebouwing wel lelijk vinden, maar aangezien we in België leven mag je al heel blij zijn als je pakweg 100m ver kan kijken vanuit je tuin.

Verder 4 slaapkamers, 2 badkamers, ruime kelder, er een zwembad, elektrische laadpaal, zonnepanelen, en goede EPC.

Of dat het die prijs waard is is een andere zaak maar zoveel minpunten zie ik niet.

Die autolift ... Komaan, wie wil dit? Enkel nuttig voor een automechanieker, maar als je dat beroep thuis wil uitoefenen zullen er wel betere opties zijn op de huizenmarkt. Dit is een lapmiddel om een beroep uit te oefenen dat niet past in dit huis.
Moest ik dit kopen zou die lift er meteen uitgegooid moeten worden. Veiligheids risico want je hebt ofwel boven ofwel beneden een gat waar je in kan vallen, en als er een hydraulische leiding lichtjes begint te lekken zal die lift beginnen zakken waardoor je auto vastzit in de kelder.
Leg dat eens uit aan je baas: 'ja ik zal vandaag niet kunnen komen want mijn auto zit vast tussen de kelder en de begane grond' :wtf:

Terug
Bovenaan