Opmerkelijke huizen te koop

Vraag eens aan de buurtbewoners van die Heldentoren hoe geweldig het is.
Ik kan je de Pano-reportage alleen maar aanraden.
De corruptie druipt idd. gewoon van dit project af. Is een heel schandaal rond geweest maar allemaal gekoeld zonder veel blazen. Idem met Koksijde, Middelkerke.
Politiek en immo/projectontwikkelaars is heel nauw verweven. Die mannen doen gewoon waar ze zin in hebben.

Dat huis is van 2008, toen de EPB-regels nog niet zo streng waren, en architecten nog met veel zotternijen wegkwamen. Toch wel een vreemd huis. Een bewoonbare oppervlakte van 400m² en toch maar 3 slaapkamers. Dit had zoveel meer potentieel met die zolder...

En blijkbaar zat daar een aannemer, wat de garages verklaart, maar die is vorige zomer failliet gegaan. Bizar allemaal, want ik vind de prijs eigenlijk best meevallen als je door de stijl (of het gebrek eraan) kan kijken. Ik vraag me af waar het addertje zit.

Betaalt dan toch niet zo slecht precies de VRT i.t.t. wat ze ons willen doen geloven.
Dat huis is in 2014 al gezet en er staat een vennootschap op dat adres (zoals vaak bij BV's). De clichés kloppen weer eigenlijk: links lullen en rechts zakken vullen. Mekkeren over het klimaat, en dan een vrijstaande decadente woning zetten met zwembad in een lintbebouwing op het platteland. @mac-bc aan de kassa gevraagd!

Dit pand lijkt deels onafgewerkt:

Of je moet fan zijn van deze industriële visie geaccentueerd door een zak van de Action:
1abbf7169ffccac74a1f5d22ab37387b.jpg

Wat de functie is van de L-gang achter de betonwand is me een raadsel.

De positie van het peertje en de onafgewerkte muur kunnen idd wijzen op een inloopdouche die er wss niet zit. Ik veronderstel dat een koper wss veel werk zal hebben om er iets van te maken, de meeste ruimtes zien er in progress uit.

Dit pand lijkt deels onafgewerkt:

Of je moet fan zijn van deze industriële visie geaccentueerd door een zak van de Action:
1abbf7169ffccac74a1f5d22ab37387b.jpg

Wat de functie is van de L-gang achter de betonwand is me een raadsel.
Bouwjaar 2022, dus drie jaar oud. Ze zouden het beter eerst helemaal afwerken vooraleer te verkopen, want dit schrikt toch wel af.

In de slaapkamers geen gordijnen of rolluiken. Ik vind dat altijd zo vreemd... in de zomer kan je dan toch niet slapen.

Wat een hemelse woning.
Prachtige keuken met doorlopende vloer naar het terras. Dat is voor mij een droom aangezien zulke raampartij een fortuin kost.

De woning was opgeleverd in 2022 maar op Google Maps zie ik dat ze er zeker al in 2018 met de ruwbouw bezig waren. De snapshot ervoor is van 2014 met "bouwgrond te koop". Het was dus een redelijk lange bouwperiode.

Steenweg op Blaasveld/Mechelsesteenweg is ook een baan met dagelijkse files en zwaar verkeer. Het is een missing link (N16) dat aan beide uiteinden 2x2 banen telt maar het stuk dat voor die woning loopt is een typische steenweg waar ze met een limiet van 50 km/u een pleister op een houten been zetten. Mss zijn er toekomstige bewoners die minder graten zien in de mobiliteitsknoop daar.

Hebben die nu echt een een stuk glazen vloer in de badkamer gestoken? Zodat de madam haar rustig kan afdrogen terwijl de vent beneden in de keuken zich zit af te rukken of wat is de bedoeling? "Deze halfopen bebouwing heeft het allemaal"

Wat een verkwisting van ruimte ook in die badkamer.

51b55fa59f1f6d5be2e2aa3ed920a496.jpg

c90b70ddcca5a1dc36594a0e954a1158.jpg
"Leefkeuken 2.0" :biglaugh: Ge moet er maar opkomen...

Inloopdouche Doorloopdouche?
Inloopdouche ok, maar dit lijkt toegangekijk te zijn langs 2 kanten. Waarom zou je dat in godsnaam doen? Verspilling van ruimte, meer opkuiswerk + meer tocht terwijl je staat te douchen.

Verder i.v.m. dat huis: wat is dat toch met die miserabele afmetingen van ramen tegenwoordig?
Beneden een gigantisch groot raam in de living. Ok, zeer mooi.
Maar wat ze beneden extra uitgaven aan grote ramen hebben ze boven gecompenseerd.

In het kantoor een raam onder het motto: 'naar buiten kijken mag, maar enkel als je zit'

a512820bdf6776ac3f501b5792e8e8fa.jpg

Om dan in deze kamer, ik veronderstel voor de kindjes, het omgekeerde motto te volgen:
'Naar buiten kijken mag, maar enkel als je groot genoeg bent en dan enkel als je rechtstaat'

93bdf8e920e46a53716c72b6f4760a47.jpg

Inloopdouche ok, maar dit lijkt toegangekijk te zijn langs 2 kanten. Waarom zou je dat in godsnaam doen? Verspilling van ruimte, meer opkuiswerk + meer tocht terwijl je staat te douchen.

Verder i.v.m. dat huis: wat is dat toch met die miserabele afmetingen van ramen tegenwoordig?
Maar wat ze beneden extra uitgaven aan grote ramen hebben ze boven gecompenseerd.

In het kantoor een raam onder het motto: 'naar buiten kijken mag, maar enkel als je zit'

Om dan in deze kamer, ik veronderstel voor de kindjes, het omgekeerde motto te volgen:
'Naar buiten kijken mag, maar enkel als je groot genoeg bent en dan enkel als je rechtstaat'

Zo een inloopdouche die je langs 2 kanten kan inlopen is wel vrij courant bij het hogere segment in combinatie met zo een halfmuur waar een bad voor staat.
Niet iedereen maakt keuzes louter voor het functionele trouwens. Aan die bureau: ik vind dat niet erg onlogisch zelfs nog. Je gebruikt dat raam toch enkel als je zit en voor lichtinval. Ook op die kamer van de kinderen vind ik dat nog vrij normaal.

Niet helemaal akkoord.

Alle architecten kunnen tegenwoordig maar één ding: proberen imponeren met gigantische "raampartijen". Overal gigantische raampartijen. Want daarmee scoor je natuurlijk altijd hé. Wauw, zoveel licht! Zoveel zicht! De one size fits all solution. Je imponeert er altijd uw klanten mee. En bovenal: het staat altijd uitstekend op uw referentieboekje als architect. En het staat ook nog eens uitstekend op instagram.

Maar dan stappen we even uit het roze droomwereldje en gaan we over naar de dagdagelijkse praktische realiteit. Dan mag je je als eigenaar al snel beginnen bezighouden met al die gigantische raampartijen af te schermen van de zon, anders wordt het veel te warm. Kost geld. Al die raampartijen moeten ook verduisterd kunnen worden, zij het voor privacy, zij het om er goed te kunnen slapen. Kost ook geld. En tot slot blijft elk raam ook een verliesoppervlak in uw buitenschil. Kost energie. Terwijl ramen op zich ook al duurder zijn dan een stuk muur.
In de praktijk (zeker bij slaapkamers) zit je dus vaak met grote raampartijen die 90% van de tijd minstens gedeeltelijk afgeschermd zijn langs de binnen- of buitenzijde en die u alleen maar geld en energie kosten.

Dus neen, dan heb ik liever architecten die strategisch nadenken over de hoeveelheid, de grootte en de oriëntatie van de ramen, dan de zoveelste architect die probeert te imponeren met de gemakzuchtige one size fits all solution: zoveel mogelijk glas.

Geen idee wat ik nu hier van moet vinden.
Dat heeft potentieel, en de stijl vind ik zeker iets hebben, maar wat is me dat met die inrichting

Ik vind dat wel geslaagd eigenlijk. Dat uitzicht :love:
Interieur zou ik wel helemaal anders aanpakken.

Wel veel geld voor weinig grond + Aarschot...

Ik vind dat wel geslaagd eigenlijk. Dat uitzicht :love:
Interieur zou ik wel helemaal anders aanpakken.

Wel veel geld voor weinig grond + Aarschot...
Huis is eigenlijk geschat aan 800K maar de verkoper wou per se 1M EUR afficheren. Denk dat Livingstone het omwille van de publiciteit toch heeft aangedurfd om veel te hoog te afficheren :-)

Dat huis is in 2014 al gezet en er staat een vennootschap op dat adres (zoals vaak bij BV's). De clichés kloppen weer eigenlijk: links lullen en rechts zakken vullen. Mekkeren over het klimaat, en dan een vrijstaande decadente woning zetten met zwembad in een lintbebouwing op het platteland. @mac-bc aan de kassa gevraagd!

Schandalig. Vlaamser kan niet. Allemaal een open zicht willen hebben, dus dan gaan we gewoon allemaal in een lintje wonen (vooraan: pottoe, achteraan: "gigantische raampartijen") en collectief staan gapen op dezelfde koeien (hier: vissen) en van elkaar complimentjes verwachten over hoe "uniek" hun uitzicht wel niet is.
Ja, zo uniek dat iedereen in uw lintje exact hetzelfde uitzicht heeft. :sarcastic:

En intussen razen vooraan de auto's voorbij, zeker tijdens de spits, want gezien de lintbebouwing moet iedereen zich met de auto verplaatsen "want het openbaar vervoer is toch zo slecht meneer". Maar gelukkig heeft deze collectie lintbebouwers (door hun grote aantallen) bij hun plaatselijke politici kunnen afdwingen dat hun straat van 70 km/h naar 50 km/h werd gereduceerd want "het is toch wel gevaarlijk hé met die vele opritten die er op uitkomen".

*zucht*

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan