Opmerkelijke huizen te koop

:wtf:

Effe 300k+ cashen door van dat ambetante stuk weigrond af te geraken dat ze toch niet gebruiken en anders moeten onderhouden. Slim gezien zou ik zeggen.

Of er iemand effectief zo zot is... ik hoop het niet. Alhoewel als er ooit een verkaveling gebeurt van dat stuk weiland dan is dat wel een superzaak.

:wtf:
Is iets speciaal, maar ik denk dat je daar nog wel een publiek voor vind. :)

Op einde van de straat staat er nog een HOB bouwgrond te koop voor €214.000 590m².
Pakt dus dat de bouwgrond 275.000 waard is en dan betalen ze voor het weiland €70.000 wat rond de €22/m² is. Lijkt me niet zo extreem. Ik ken de regio natuurlijk niet goed.

Als je iemand bent die liefhebber is van beestjes en graag een stuk weiland wilt hebben is dat wel mooi. Ik vind het net een pluspunt dat je het stuk weiland hebt waar je apart (dus niet naast u woning en tuin) op kunt geraken. Maar je hebt toch nog steeds connectie met uw tuin.
Wij hebben ook een stuk weiland en vind het zonde dat ik langs mijn woning en tuin moet rijden om daaraan te geraken. Ik hoop hier ook nog dat met termijn er langs achter een weggetje ofzo zou komen.

Laatst bewerkt:
Ik twijfel tussen deze woning:

en

Harde keuze, zou de 155.000 euro verschil het waard zijn?

Blijkbaar is 490k ook teveel?

Geen enkel bod.

Van 645k naar 490k in enkele maanden tijd :p.

Van 645k naar 490k in enkele maanden tijd :p.
Waarschijnlijk is het gebouw zelf totaal onhandig in gebruik (of klaar voor de sloop), want het ligt op zich ideaal voor iemand die een toonzaal wil + achteraan een hangar voor machines/Werkmateriaal met mooie uitgang. Langs een drukke uitweg, die wel binnen een jaar of 6 wss eens vernieuwd zal worden.

Is iets speciaal, maar ik denk dat je daar nog wel een publiek voor vind. :)

Op einde van de straat staat er nog een HOB bouwgrond te koop voor €214.000 590m².
Pakt dus dat de bouwgrond 275.000 waard is en dan betalen ze voor het weiland €70.000 wat rond de €22/m² is. Lijkt me niet zo extreem. Ik ken de regio natuurlijk niet goed.

Als je iemand bent die liefhebber is van beestjes en graag een stuk weiland wilt hebben is dat wel mooi. Ik vind het net een pluspunt dat je het stuk weiland hebt waar je apart (dus niet naast u woning en tuin) op kunt geraken. Maar je hebt toch nog steeds connectie met uw tuin.
Wij hebben ook een stuk weiland en vind het zonde dat ik langs mijn woning en tuin moet rijden om daaraan te geraken. Ik hoop hier ook nog dat met termijn er langs achter een weggetje ofzo zou komen.
Hier probeer ik al letterlijk 20 jaar om een stukje weide (5m x50m, geen bouwgrond- ook niet voor mezelf) voor de woning te kopen - ik wil 100 €/m² geven maar helaas nog geen eigenaar (de 3de inmiddels) gevonden die wil verkopen - het nadeel van rijke buren te hebben, geld interesseert deze mensen voor geen meter - de paarden moeten eten hebben is het antwoord (terwijl de weide 1ha groot is).

In mijn regio is er heel veel vraag naar woning met een aangrenzende weide en/of stalling - in bepaalde gevallen is de stalling meer waard dan de woning en worden er zotte prijzen gegeven.

Het huis uit Sex Education staat te koop voor 1,7 miljoen euro. Normaal niet echt mijn stijl, maar hier klopt toch echt alles wel vind ik.
En die locatie uiteraard :love:.

Het huis uit Sex Education staat te koop voor 1,7 miljoen euro. Normaal niet echt mijn stijl, maar hier klopt toch echt alles wel vind ik.
En die locatie uiteraard :love:.
Ja, die locatie is supermooi. En het huis ik zijn stijl lijkt ook wel dik in orde, alsook de omringende tuinen en bossen.

Maareuh, EPC potential (!) "D", waar het nu "F" is, wat dan 48MWh per jaar zou nodig hebben om te verwarmen. Ik hoop dat die houtstoofkes genoeg warmte geven zodat dat niet allemaal met mazout/warmtepomp moet opgewekt worden...

Ja, die locatie is supermooi. En het huis ik zijn stijl lijkt ook wel dik in orde, alsook de omringende tuinen en bossen.

Maareuh, EPC potential (!) "D", waar het nu "F" is, wat dan 48MWh per jaar zou nodig hebben om te verwarmen. Ik hoop dat die houtstoofkes genoeg warmte geven zodat dat niet allemaal met mazout/warmtepomp moet opgewekt worden...
Doubt it dat er daar mazout of warmtepomp staat.
Ben in Wales geweest in augustus en ze kennen daar geen zonnepaneel.

Veel elektriciteit, gas en hout.

Doubt it dat er daar mazout of warmtepomp staat.
Ben in Wales geweest in augustus en ze kennen daar geen zonnepaneel.

Veel elektriciteit, gas en hout.
Er staat in het eerste EPC verslag:
Main heating: Boiler and radiators, oil
Main heating control: Programmer and room thermostat
Hot water: From main system - Average
Secondary heating: Room heaters, dual fuel (mineral and wood)

Dus ik vermoed radiatoren en sww op oil (wat mazout is in onze contreien of is oil echt nog minder?), en dan houtstoofjes zoals in de beschrijving.

Ze hebben duidelijk geen katten. Zo die marmer blinken, bij ons zitten daar overal vale plekken op waar de poezen gekotst hebben. Idem met de natuursteen in de keuken.

Terug
Bovenaan