Opgelicht via Facebook marketplace

We begrijpen de frustratie en hopen dat je hier snel uitkomt.
Maar dit platform mag je niet gebruiken voor een heksenjacht of om informatie te bekomen op twijfelachtige manier. Laat dat over aan de politie.
 
Jaaa... en gij gaat zeker die €8 die ze extra aanrekenen met plezier betalen :p
Als het een duur product is dan is het die 8€ waard ja.

Het is inderdaad frappant dat als je rekeningnummer en zo hebt dat je niet gewoon via de politie je geld kan terugkrijgen.
Hopelijk komt het nog in orde.
Ik zit na een dikke maand nog steeds te wachten op een refund van 4€ voor een 'per ongeluk' uitgevoerd dubbele betaling naar mijn huisarts. En de huisarts heeft dan nog toestemming gegeven dat bedrag te annuleren + het bedrag is ook nooit op bestemming geraakt (KBC).

Argenta wijst naar KBC, KBC wijst naar World Line. World Line gaat in negeermode waardoor het ondertussen terug geëscaleerd is bij Argenta. En dat voor een wooping 4€. Ok ik ga niet via de politie maar die gaan niks kunnen doen vermits de ontvanger gewoon 100% meewerkt he.

Ik wil maar zeggen: Als iets via de bankkaart loopt ben je eigenlijk gewoon heel slecht beschermd.
 
Als het een duur product is dan is het die 8€ waard ja.
True, maar dat is bij mij dan ook meestal het moment waarop ik beslis of ik er niet gewoon om ga, want als het iets duur is dan wil ik niet alleen zeker zijn dat het toe komt, maar ook dat het goed toe komt of dat het wel helemaal in orde is. Zelf al is dat dan 1+ uur rijden. Er zullen misschien wel gevallen zijn waarbij het toch interessanter is om die €8 te dokken, maar ik heb het in elk geval nog nooit overwogen of interessant gevonden..

Om dit topic als voorbeeld te nemen, ik zou nooit iets elektronisch van €100+ online kopen van iemand die ik totaal niet ken en zo ver woont, zelf niet met die optie van betalen bij levering. Als er iets mee is zit je er ook mee, kan beschadigd zijn ( via post of al voordien ), kan software matig iets mis mee zijn, etc etc. Verkoper heeft gewoon vals adres en je zit daar en het spel begint.

Ofwel wacht ik tot ik een dealtje vind dichterbij of als het echt de moeite is maak je de trip en klaar is Kees.
 
Om dit topic als voorbeeld te nemen, ik zou nooit iets elektronisch van €100+ online kopen van iemand die ik totaal niet ken en zo ver woont, zelf niet met die optie van betalen bij levering. Als er iets mee is zit je er ook mee, kan beschadigd zijn ( via post of al voordien ), kan software matig iets mis mee zijn, etc etc. Verkoper heeft gewoon vals adres en je zit daar en het spel begint.

Ofwel wacht ik tot ik een dealtje vind dichterbij of als het echt de moeite is maak je de trip en klaar is Kees.
Uw pakje kan ook onderweg of door een postbode gestolen worden. Bij dure spullen gebeurt dit regelmatig.
Dat geldt niet alleen voor verkopers hoor. Dat denken is ook naïef.

Er is een reden dat Amazon via bepaalde bedragen (gratis) werkt met een ontvangstcode. De postbode kan het pakje dan alleen maar op ontvangen plaatsen als jij als koper die code intikt op zijn machientje. Dan is de kans op diefstal nog niet nihil (zo stal onlangs een postbediende die codes via een hack van het systeem en die mens heeft nadien een celstraf verkregen als beloning) maar toch al herleidt tot BIJNA nihil.
 
Uw pakje kan ook onderweg of door een postbode gestolen worden. Bij dure spullen gebeurt dit regelmatig.
Dat geldt niet alleen voor verkopers hoor. Dat denken is ook naïef.
Dat is een reactie op? Je geeft me alleen meer redenen om het af te halen en niet die €8 te betalen.
 
Voorlopig nog niet.
PV werd opgemaakt en doorgestuurd.
Ik tracht zijn ouders te contacteren via FB maar die reageren voorlopig niet.
Zijn iets oudere mensen die dat medium wss niet veel gebruiken.
 
Heb dat ook eens voorgehad op 2e hands. Voor €60. Had er ook een klacht van ingediend online bij de politie. Anderhalf jaar niets van gehoord. Toen kreeg ik plots een brief in de bus of ik mij burgerlijke partij wou stellen in een zaak tegen hem.

Hou er dus rekening mee dat het een tijdje kan duren en dat je je geld wss niet terug ziet. Leergeld zoals ze hier zeggen.
 
Terug
Bovenaan