derp
Well-known member
Het laatste avondmaal is een van de meest herkenbare taferelen die ooit geschilderd zijn geweest en is in tal van games, films, series etc afgebeeld met een twist. Nintendo, star wars, battlestar galactica, the simpsons, dr house, Asterix en ga zo maar door en nooit piept iemand daar over. Als ge er alleen aanstoot aan neemt vanaf dat mensen met overgewicht, transpersonen of drag queens het tafereel uitbeelden dan durf ik te stellen dat ben ik geneigd om te stellen dat uw probleem vooral ligt bij de groep mensen die het tafereel uitbeelden en een kruistocht tegen alles wat ‘woke’ moet zijn eerder dan met respect/disrespect voor religieuze taferelen.Totaal respectloos mbt het laatste avondmaal. De Olympische Spelen zijn een globaal event, het doel is toch om te verbinden? Alle landen en culturen zijn hier aanwezig en kijken daar naar en dan wordt er besloten om een belangrijk christelijke gebeurtenis belachelijk te maken. En überhaupt inderdaad sterk te focussen op LGBT+ en transgenders/crossdressers terwijl opnieuw een (heel) groot deel van de wereld daar geen boodschap aan heeft. Dat is niet verbinden, dat is verder uit elkaar drijven en haat aanwakkeren.
Op zich geen ramp maar imo ongeloofwaardig om het te verpakken als een soort van verontwaardiging over onrecht dat een belangrijke christelijke gebeurtenis in het belachelijke zou trekken. Iets dat Franse auteurs, theatermakers en filmmakers trouwens zelf ook al eeuwen doen, dus if anything heel erg deel van de Franse cultuur.
Dit dusIk heb het live zien gebeuren en ik vond dat het al lang duurde alvorens er een topic over gestart werd.
Ik vond het best goed, ceremonie was vrij saai maar een dragqueen met baard die staat te dansen op naaldhakken in de gutsende regen is best indrukwekkend, alsook de breakdancer op krukken.
Dat het op het laatste avondmaal moest lijken was vrij duidelijk maar hoe je dat als een belediging aan het christendom kan bezien, is mij een raadsel. Parijs is trouwens de kunststad bij uitstek en Het laatste avondmaal misschien één van de meest geschilderde taferelen ooit.
Laatst bewerkt: