Op reis tussen kerst en nieuw... naar een warm land

Horse

Well-known member
Iemand een aanrader om op reis te gaan tussen Kerst en Nieuwjaar? Ergens waar het sowieso 30 graden is. We hebben in het verleden Gambia en Dominicaanse gedaan. Niet veel mensen doen het, maar ik wou toch even vragen of iemand een tip heeft. Ik haat die (koude) periode en we trekken dus ieder jaar dan naar de +30 graden regio. Alvast bedankt :)

Laatst bewerkt:
Thanks, Reunion was daar inderdaad dichtbij en dus warm in die buurt.

Is Bali goed qua temperatuur rond Kerst en Nieuw?

een nieuwe bump, iemand nog goede ideeën voor mensen die willen zomeren rond Kerst :D

Zowat de meeste bestemming in Azië en centraal/zuid Amerika? Bali is wel een uitzondering, want het is daar dan regenseizoen.

Natuurlijk wel telkens een lange vlucht en tijdsverschil dus voor een week is dat imo de moeite niet. Om die reden vind ik (Zuid-)Afrika nog steeds een aanrader.

Ah dus Bali zeker niet doen in die periode? Damn, thanks. Wij waren dat echt aan het overwegen...

Ah dus Bali zeker niet doen in die periode? Damn, thanks. Wij waren dat echt aan het overwegen...

Redelijk wat kans op regen, maar met een beetje geluk wel regen op uw dak. Dat laatste zou ik persoonlijk balen vinden na zo'n lange vlucht.

De afgelopen jaren ben ik in deze periode in volgende landen geweest:
- Nieuw-Zeeland: normaal goed weer zonder dat het erg heet wordt, één van de prachtigste landen ter wereld, maar ook wel duur
- Argentinië (eigenlijk Patagonië inclusief Torres del Paine en Iguazu): mijn mooiste reis ooit, prachtig weer, temperatuur is warm maar draaglijk, ook hier fantastische natuur (misschien nog mooier dan Nieuw-Zeeland)
- Costa Rica: ben ik persoonlijk niet zo enthousiast over, veel parken die sluiten om vier uur en om vijf uur is het al donker aangezien dit dichter bij de evenaar ligt
- Mexico: vind ik persoonlijk leuker dan Costa Rica, wellicht wat minder natuur - maar nog altijd genoeg - wat wordt gecompenseerd door heel veel cultuur
- Egypte: de enige van dit rijtje wat geen rondreis was, ideale temperaturen, ontzettend veel cultuur met prachtige tempels, maar de bedelaarsmentaliteit was echt wel een serieuze domper bij mijn verblijf

Iemand een aanrader om op reis te gaan tussen Kerst en Nieuwjaar? . Niet veel mensen doen het, maar i.....:)

ROFL al ooit es de vertrekhallen gezien in de kerstvakantie?

On topic: Tja, anywhere buiten Europa, Rusland en Noord Amerika zeker? Lijkt me echt geen moeilijke vraag. In die periode kan je overal heen, en heb je overal 30 graden..

Genoeg bruikbare tips hier reeds gegeven. Verder: Thailand, Senegal, Viëtnam, Maleisië, ....

@Mooncat : egypte in die periode wel geen 30 graden dacht ik.
Vrienden van me deden toen cruise, en hadden maar iets van 20 als ik me goed herinner.

Laatst bewerkt:
Bali is dus vooral interessant tijdens onze zomermaanden? Damn, dat maakt het pokkeduur natuurlijk. Ok, dat schrappen we. Bedankt voor de tips over Zuid-Afrika en Argentinië. Dat ga ik zeker eens bekijken.

ROFL al ooit es de vertrekhallen gezien in de kerstvakantie?
Heel veel mensen gaan gewoon naar Tenerife in die periode, dat is niet waar ik op zoek naar ben. Ik wil > 30 graden.

Verder: Thailand, Senegal, Viëtnam, Maleisië, ....
Allemaal al gedaan, wij reizen al 20 jaar rond die periode dus toch al wat op onze lijst staan

@Mooncat : egypte in die periode wel geen 30 graden dacht ik.
Vrienden van me deden toen cruise, en hadden maar iets van 20 als ik me goed herinner.

Ik zat rond de kerstperiode in Luxor en toen was het daar tussen de 20 en 25 graden wat ik wel genoeg vind. Vergeet niet dat het nog altijd woestijn daar is en je daar geen sikkepit schaduw hebt buiten de stad. Ik zou daar echt niet willen rondlopen als het +30 graden is.

Als je echt naar Bali wil, zou ik me niet laten afschrikken door regenseizoen. Het is niet dat 24/7 regent he… Ik zie dat dan altijd als een welgekome afkoeling :D

Dat risico neem ik niet. Ik werk 50 weken voor 2 weken verlof en dat wil ik 30 graden en zeer veel cocktails 😀

Terug
Bovenaan