Op reis met kinderen

Ik zie mijn kinderen doodgraag en zou er mijn leven voor geven. Maar mijn god ga ik blij zijn als het 2 september is en onze reis er op zit.

Denk dat ik volgend jaar es voor begin juli ga gaan, 2 maand congé is teveel voor die klein mannen.
Onze 10 jarige is in totaal 4 weken niet thuis geweest door kampjes.

De 8 jarige 3 weken, de jongste ieder een week op dagkamp.

De momenten dat je dan zelf op vakantie gaat met de kids lukt het nog niet om het te overleven :)

Ik had het idee om ergens naartoe te gaan met de dochter (bijna 4) tijdens de herfstvakantie. Was graag met haar gaan wandelen, maar weet nog niet goed waarheen. Het Zwarte woud misschien. Iemand nog ideeën voor bestemmingen die niet al te ver zijn?

Ondertussen de post van @Chauffagist gelezen en Südeifel lijkt me ook wel wat. Bedankt voor de tip! 😊

Laatst bewerkt:
Ik had het idee om ergens naartoe te gaan met de dochter (bijna 4) tijdens de herfstvakantie. Was graag met haar gaan wandelen, maar weet nog niet goed waarheen. Het Zwarte woud misschien. Iemand nog ideeën voor bestemmingen die niet al te ver zijn?

Ik vind de buurt van Spa/ aywaille wel leuk. Als je graag heel dicht zit.

- in de buurt veel mooie wandelingen
(Ninglinspo / vallei Hoëgne als bekendste/ maar nog vele andere...)
- dierenpark Forestia (vind ik persoonlijk een topper) / dierentuin La monde Sauvage (nog niet gedaan)
- Plopsa Coo is ook altijd wel eens leuk.
- grotten van remouchamps

Château fort de Montaigle ziet me er ook wel geweldig uit.

Is wat ver van Spa die van u , maar in theux hebben ze ook een mooie ruïne van het kasteel van Franchimont :)

En op een half uurtje rijden heb je ook nog burcht Reinhardstein met de hoogste watervallen van België en een mooie stuwdam :)

Er is nog veel te zien, gewoon een hele mooie regio die niet zo ver is.

Laatst bewerkt:
images

Eerst 4 dagen hier (Drakensberg)

images

Dan 3 dagen in Cape Vidal.

images

Dan 4 dagen in Kosi Bay.

Daarna nog 3 dagen kamperen in Kruger NP met vrienden van ons en ook klas genootjes.

Kinderen 7j en 3j. Trip vooral om de speciale/zeldzamere vogels te spotten en snorkelen/zwemmen met whale sharks en dolfijnen en ook wat walvissen mee te pakken

Weekje Kroatië in een half pension hotel met onze net 1-jarige is supergoed meegevallen. Zoontje is zo flink geweest! Enkel op de vlucht naar huis eventjes geweend maar verder geen traantjes gelaten. Ben zo ontzettend fier op hem 😍

In de paasvakantie is de crèche een weekje dicht en nemen we beiden verlof. Zou dan graag eens paar dagen weggaan met het gezin, de baby zal dan 5 maand zijn. Zou een chalet in de Ardennen lukken? Ruimte om het even comfortabel te maken als thuis, wat wandelen in de draagzak, misschien eens snel een hoofdschotel in een brasserietje en eventueel een kortbezoek aan een dierenpark?

In de paasvakantie is de crèche een weekje dicht en nemen we beiden verlof. Zou dan graag eens paar dagen weggaan met het gezin, de baby zal dan 5 maand zijn. Zou een chalet in de Ardennen lukken? Ruimte om het even comfortabel te maken als thuis, wat wandelen in de draagzak, misschien eens snel een hoofdschotel in een brasserietje en eventueel een kortbezoek aan een dierenpark?
Afhankelijk van je baby en julliezelf is een trektocht door Sri Lanka ook mogelijk. Of voelt zelfs een uitstap naar de Ardennen als een onmogelijke beproeving.

Alleen dat dierenpark, is dat voor jullie of voor het kind? Want op 5 maanden geven die zero fucks hoor. De eerste jaren zijn de meeste kinderen veruit het meest content met een speeltuin, een zandbak, ... maar zelfs dat is nog te vroeg voor een baby van 5 maanden hé.

Alles kan met een kind. Gewoon doen. Je kunt nooit op voorhand weten hoe het gaat verlopen. Dus best loslaten en proberen als jullie het zelf zien zitten.

Weekje Kroatië in een half pension hotel met onze net 1-jarige is supergoed meegevallen. Zoontje is zo flink geweest! Enkel op de vlucht naar huis eventjes geweend maar verder geen traantjes gelaten. Ben zo ontzettend fier op hem 😍
Waar geweest in Kroatië?

Afhankelijk van je baby en julliezelf is een trektocht door Sri Lanka ook mogelijk. Of voelt zelfs een uitstap naar de Ardennen als een onmogelijke beproeving.

Alleen dat dierenpark, is dat voor jullie of voor het kind? Want op 5 maanden geven die zero fucks hoor. De eerste jaren zijn de meeste kinderen veruit het meest content met een speeltuin, een zandbak, ... maar zelfs dat is nog te vroeg voor een baby van 5 maanden hé.
Goh dierenpark voor beiden. Dacht dat ze op 5 maand misschien wel al rondkijken naar de kleuren van de bloemen die tegen de lente openstaan en wat naar de dieren. Een vriendin is onlangs met hun baby van paar maand naar Sealife geweest, de ogen van dat kind stonden verwijd naar alle kleuren van de vissen te staren. Maar elk kind is anders, al vermoeden we dat die van ons, omringd door een hondje en 2 katten, ook wel naar beestjes zal kijken.

Alles kan met een kind. Gewoon doen. Je kunt nooit op voorhand weten hoe het gaat verlopen. Dus best loslaten en proberen als jullie het zelf zien zitten.

Waar geweest in Kroatië?
De papa is vooral sceptisch over reizen met een baby. Hij wil wel met de paasvakantie paar dagen uittesten wat zo’n halve volksverhuis geeft 😅. Als dat goed gaat wil hij nadenken over de zomervakantie.
In de zomer hoop ik met mijn nicht, met wie wij eigenlijk veel gezamenlijk reizen, ergens een huisje te huren met afgesloten tuin met zwembad. Zij verwachten ook hun eerste kindje, zijn beiden meter van elkaars baby’s, reizen beiden altijd met de hond. Denk dat dat relatief chill kan zijn. Dan kunnen de mannen nog altijd eens iets avontuurlijks gaan doen (mountainbiken/paragliden/kajakken) en eventueel kunnen we afwisselend toch eens een avondje als koppel uit gaan eten.

Wij zijn met onze zoon een aantal keer een lang weekend naar zee geweest en de eerste keer dat ik dat zelf een beetje leuk vond was wanneer hij 10 maanden was. Eerder vond ik dat zelf persoonlijk te veel gedoe.
We zijn ook eens naar een dierenpark geweest toen hij 6 maanden was en denk niet dat hij daar echt iets aan had. Hij wou vooral niet slapen in de buggy en was volledig over zijn toeren. Heeft dan de hele namiddag geslapen.

Wij zijn met onze zoon een aantal keer een lang weekend naar zee geweest en de eerste keer dat ik dat zelf een beetje leuk vond was wanneer hij 10 maanden was. Eerder vond ik dat zelf persoonlijk te veel gedoe.
We zijn ook eens naar een dierenpark geweest toen hij 6 maanden was en denk niet dat hij daar echt iets aan had. Hij wou vooral niet slapen in de buggy en was volledig over zijn toeren. Heeft dan de hele namiddag geslapen.
Dat weet je inderdaad niet op voorhand. We gaan moeten zien hoe ze is. Dacht iets op airbnb te zoeken en lang op voorhand cancellen moest ik merken dat het toch veel is.
Al blijft het moeilijk te voorspellen. Vrienden hadden een kortverblijf geboekt in augustus, hun dochter zou dan 4 maand zijn. Begin juli geannuleerd omdat ze het niet zagen zitten. Tegen de periode dat dan de eigenlijke trip zou geweest zijn sliep ze snachts 6u aan een stuk door, hadden ze hun routine ruim gevonden en zagen ze het al een stuk beter zitten, je weet het niet op voorhand 🤷🏻‍♀️. Denk vooral het uzelf niet te lastig maken en de opties open houden.

Terug
Bovenaan