Op reis met je trouwe viervoeter(s)

Volgend jaar staat Kroatië dan op de planning, wordt ook een avontuur. :D
Viel ons op dat enorm veel mensen in Kroatië hun hond los laten lopen (de locals) wat een ferm probleem was voor de onze die wél aangelijnd moet zijn en extra agressief/beschermend is als de andere hond(en) dat niet zijn... 🙈

Aanvullend op @iamhollywood, ik heb dit in de auto, OMDAT DIE ANDERS VOL HAAR EN ZAND LIGT!

Hier hangt een riem aan vastgenaaid ter vervanging van zijn autogordel.
Hier deze in de koffer: https://www.amazon.de/-/nl/gp/product/B07YJGZF6Z/ref=ppx_yo_dt_b_asin_title_o01_s00?ie=UTF8&psc=1
Die ligt er eigenlijk altijd in nu, omdat die ook wat antislip werkt en handig is om andere dingen te vervoeren ook zodat de koffer proper blijft.

Kroatië is dan ook een 'aanrader' voor met honden? Staat ook ergens op ons to do lijstje.

Viel ons op dat enorm veel mensen in Kroatië hun hond los laten lopen (de locals) wat een ferm probleem was voor de onze die wél aangelijnd moet zijn en extra agressief/beschermend is als de andere hond(en) dat niet zijn... 🙈
Ja, vorige paar keer ook gemerkt, maar op zich niet zo veel last van gehad. De meeste draaien zich om als de onze in 'staarmodus' gaan. :unsure:

Kroatië is dan ook een 'aanrader' voor met honden? Staat ook ergens op ons to do lijstje.
Da's een aanrader tout court en honden zijn er overal welkom. Je moet wel een muilband voorzien die je altijd bijhebt, zodat je die kan aandoen op vraag.

Over Kroatië: Zelfs in een stad als Split liepen veel mensen met hun hond los. Wij vonden dat oprecht leuk voor die beesten. Als je hond het gewend is om los te lopen in een prikkelrijke omgeving en gehoorzaam is, is dat een chille bestemming als het niet te warm is.

Maandag vertelde collega dat hij een week naar dogglywood was geweest. Een vakantieparkje specifiek gericht op honden.
Hij vond het alleszins een zeer geslaagde vakantie.

Maandag vertelde collega dat hij een week naar dogglywood was geweest. Een vakantieparkje specifiek gericht op honden.
Dan kan ik eindelijk iets aan de ongeletterdheid van mijn hond doen! :love:

Screenshot_20220708-083531.png

Leuk, ook al eerder getwijfeld hier een thread rond aan te maken.

Onze hond gaat dit jaar voor de 3e keer op rij mee op vakantie. Wij gaan altijd met de wagen omdat hij te groot is om in het vliegtuig in de passagiersruimte mee te nemen. Wij gaan voor de 3e keer naar Zuid-Frankrijk bij Nederlanders die bewust hun gîtes openstellen voor mensen met een teckeltje. Zij hebben zelf een teckel en de medegasten hebben vaak ook een teckel.
Die stellen hun gites enkel open voor mensen met een teckel? Racisme!

"Onze woningen zijn ingericht voor volwassenen en niet voor (kleine) kinderen. Houd daar met een eventuele boeking rekening mee. "

Zouden kinderen daar dan niet mee mogen, of moet je gewoon zelf een bedje voorzien?

"Onze woningen zijn ingericht voor volwassenen en niet voor (kleine) kinderen. Houd daar met een eventuele boeking rekening mee. "

Zouden kinderen daar dan niet mee mogen, of moet je gewoon zelf een bedje voorzien?
Heb het eens gevraagd aan die collega:

Volgens mij houdt dat in dat er geen box ofzo staat, maar wij hadden wel een 3de bed op de kamer staan. Ik zou voor de zekerheid anders even bellen om te vragen welke voorzieningen en voor kinderen zijn en welke niet.

Maar volgens mij mogen ze zeker mee hoor

Wij vertrekken over enkele weken met twee van de viervoeters naar Oostenrijk, een reis via Dogwalktrail. Best spannend, de eerste keer dat ze 10 uur in de auto gaan zitten. We hebben geïnvesteerd in ingebouwde autobenchen (dikke aanrader, trouwens) om het voor hen en voor ons zo comfortabel mogelijk te maken tijdens de reis.

Hier mensen die dat al gedaan hebben?

Die stellen hun gites enkel open voor mensen met een teckel? Racisme!
Andere hondjes zijn ook welkom hoor ^^. Maar in de praktijk boekt iedereen altijd opnieuw voor volgend jaar dat hun zomer snel volboekt is met teckeltjes :love2: . Wij gaan er ook zo graag dat wij tegen het eind van ons verlof voor het komend jaar al geboekt hebben :p.

Cool concept! Wat zijn de exacte plannen?

Zo een hele week in een huisje/gite zitten is niet echt iets voor ons, dus benieuwd naar jouw ervaringen daar :).
Veel wandelen, digitale detox en genieten van de natuur :) voor de rest zien we wel wat het weer en/of de fysiek toelaat.

In december is de mijne de eerste keer mee geweest naar Oostenrijk, dat is eigenlijk heel goed verlopen.
Ik heb ook zo’n autogordel waarmee hij vast zat op de achterbank.
Ik had voordien ook wat schrik voor de lange autorit, maar dat was dus geen probleem met een stop om de 200-250km (wegens elektrische auto).

Ginder sliep hij gewoon bij mij op bed, wanneer we ‘s avonds op restaurant gingen (1-2x gedaan) bleef hij ook gewoon in het appartement zodat hij ondertussen een dutje kon doen.
Gedurende de dag was hij mee, ook als we ergens iets gingen drinken was het geen probleem om hem binnen mee te nemen.

Dit jaar gaat mijn broer normaal ook mee met zijn Husky, die gaat zot worden in de sneeuw denk ik :biglaugh:

Laatst bewerkt:
Wij hebben oa voor de honden een caravan gekocht. Ze gaan eigenlijk altijd mee op reis.
Voor rond onze kampeerplek gebruiken wij een oprolbare schapendraad die je met pinnen in de grond steekt. Die draad is 80cm hoog, dus als je een hond hebt die echt weg wilt is dat misschien wat laag.

Wij hebben oa voor de honden een caravan gekocht. Ze gaan eigenlijk altijd mee op reis.
Voor rond onze kampeerplek gebruiken wij een oprolbare schapendraad die je met pinnen in de grond steekt. Die draad is 80cm hoog, dus als je een hond hebt die echt weg wilt is dat misschien wat laag.
Da's nog wel een idee, dat kan dan in de dakkoffer. Merci voor de tip.

Terug
Bovenaan