Op reis met je trouwe viervoeter(s)

Cool concept! Wat zijn de exacte plannen?

Zo een hele week in een huisje/gite zitten is niet echt iets voor ons, dus benieuwd naar jouw ervaringen daar :).
Het is een zeer grote aanrader. Keitoffe streek waar je eigenlijk op max een uurtje rijden overal en nergens geraakt. De honden vonden het alleszins voor herhaling vatbaar :)

Bump voor het bovenstaande :)
Wij zijn ook wel geïnteresseerd in een weekendje zee met onze honden. (2 Australische herders)
Wij zijn vorig jaar naar Holiday Suites in Blankenberge gegaan. Betaalbare studios waar honden toegestaan zijn, vlak aan het strand.

Wij hebben twee relatief compact labradors (23 en 25 kg) en nemen ze vaak mee op lange of korte kampeer/wandeltrips. We nemen hun matjes mee en ze slapen gewoon mee in de tent (is een 3p Vaude Campo van enkele jaren geleden). We mikken wel op goed weer natuurlijk, om uitvoerig modder en natte hond te proberen mijden.

We hebben zelfs eens een tweedaagse staptocht gedaan (Mullertal), met alles dus op onze rug, en hun rug (met hondenrugzakken). Zo droegen ze hun eigen eten/drinken/uitwerpselen alsook een matje, en wij al de rest.

Stads en museumbezoeken doe je dan niet natuurlijk, alsook zijn ze nog niet mee geweest op skireis, hoewel dat eigenlijk wel zou moeten lukken aangezien je rond vier vijf uur wel terug in je chalet bent, maar of ze iets gaan hebben aan de après-ski weet ik niet echt.

Bij mijn schoonouders op camping lopen honden gewoon los rond. Inclusief de onze (dwergschnauzer ; pak ik eigenlijk overal mee naartoe ; klein dus handig ; en een doorzet karakter en sportief gelijk ik weet niet wat, nergens bang van (neem haar mee naar vuurwerk en alles), ...).
Is niet omheind maar nog nooit een hond weg gelopen. Is ook ver weg van de openbare weg.

Of je kan ze ook op het wei-tje van uw gite laten lopen. Of met de tent kan je zelf omheiningkje zetten ofzo.

Toevallig mensen hier die al eens met hun hond(en) naar Denemarken en Zweden zijn geweest? Ik lees hier en daar dat je ze moet aangeven bij de douane, maar hoe gaat dat in zijn werk? Doe je dat gewoon op de grens ter plekke?
We gaan in juni een paar weken rondtrekken met een gratis geleende caravan, en uiteraard gaan de harige gezinsleden ook mee, dus wil wel in orde zijn. :)

Toevallig mensen hier die al eens met hun hond(en) naar Denemarken en Zweden zijn geweest? Ik lees hier en daar dat je ze moet aangeven bij de douane, maar hoe gaat dat in zijn werk? Doe je dat gewoon op de grens ter plekke?
We gaan in juni een paar weken rondtrekken met een gratis geleende caravan, en uiteraard gaan de harige gezinsleden ook mee, dus wil wel in orde zijn. :)
Denemarken: How to travel with your dog to Denmark - Danish Veterinary and Food Administration (foedevarestyrelsen.dk) (lijkt mij gewoon dat de chip in orde moet zijn, je het paspoort moet bijhebben en de rabiës inentingen in orde moeten zijn).

Zweden: Travel guide for dogs and cats - Jordbruksverket.se (lijkt hetzelfde als Denemarken alleen moet je inderdaad je huisdier(en) aangeven, dat doe je hier: Entry registration of dog or cat - Swedish Customs (tullverket.se))

Nog wat info, want in Denemarken moet je blijkbaar een soort verzekering hebben: Travelling with pets to Denmark | Nordic cooperation (norden.org)

Denemarken: How to travel with your dog to Denmark - Danish Veterinary and Food Administration (foedevarestyrelsen.dk) (lijkt mij gewoon dat de chip in orde moet zijn, je het paspoort moet bijhebben en de rabiës inentingen in orde moeten zijn).

Zweden: Travel guide for dogs and cats - Jordbruksverket.se (lijkt hetzelfde als Denemarken alleen moet je inderdaad je huisdier(en) aangeven, dat doe je hier: Entry registration of dog or cat - Swedish Customs (tullverket.se))

Nog wat info, want in Denemarken moet je blijkbaar een soort verzekering hebben: Travelling with pets to Denmark | Nordic cooperation (norden.org)
Merci. Papieren en inentingen zijn uiteraard in orde, dat van die verzekering wist ik zelfs niet, ga ik dus eens goed doornemen.

Merci. Papieren en inentingen zijn uiteraard in orde, dat van die verzekering wist ik zelfs niet, ga ik dus eens goed doornemen.
Vergeet ze zeker voor Zweden dan ook niet op voorhand aan te geven, je kan dan gewoon door de "nothing to declare" rijden, maar moet aan kunnen tonen dat ze geregistreerd zijn als dat gevraagd wordt.

Vergeet ze zeker voor Zweden dan ook niet op voorhand aan te geven, je kan dan gewoon door de "nothing to declare" rijden, maar moet aan kunnen tonen dat ze geregistreerd zijn als dat gevraagd wordt.
Goeie tip in elk geval, kheb geen zin in aanschuiven met een peuter en 2 monsters vanachter. 'k Zal dit weekend al eens zien om dat in orde te brengen, we weten toch al de datums van aankomst en vertrek in Zweden.

Terug
Bovenaan