Ook deze week wat Pokémon-nieuws, met onder andere nieuwe serie in kaartspel

Pokémon is de laatste jaren weer aan een opmars bezig. Ik herinner me het nog goed, ten tijde dat ik in het eerste middelbaar zat begon de rage zowat. Niet veel later werden de ruilkaarten verboden op de speelplaatsen. De vele duizenden Pokémon-ruilkaarten liggen hier nog op zolder en een van de Black and White-series was de laatste die ik spaarde. Het is niet omdat ik gestopt ben met sparen, dat The Pokémon Company er geen heil meer inziet. Zo verscheen vorige week Celebrations. Deze ruilkaartuitbreiding is een eerbetoon aan 25 jaar Pokémon. Celebrations bevat negen verschillende producten met populaire Pokémon, kunstige kaarten en spelmechanismen uit de historie van de Pokémon TCG. Daarnaast introduceert Celebrations een speciaal ontworpen klassieke collectie met 25 kaarten die een getrouwe remake zijn van iconische Pokémon-kaarten, zoals Base Set Charizard, Umbreon ☆ en Tapu Lele-GX. Bovendien bevatten veel Celebrations-producten promokaarten die onlangs ontdekte Pokémon combineren met populaire spelmechanismen uit vorige sets, zoals Light Pokémon, Delta Species (δ) Pokémon en Pokémon Star (☆).

Ook voor wie het niet van het ruilkaartspel moet hebben en zich liever focust op muziek, is er goed Pokémon-nieuws. Artiesten uit de hele wereld vieren samen het 25-jarig jubileum van Pokémon met nummers die geïnspireerd zijn op het wereldwijde entertainmentmerk en exclusief opgenomen zijn voor Pokémon 25: The Album. Het verzamelalbum is vandaag in digitale vorm en op cd uitgebracht door Capitol Records als onderdeel van een groots, één jaar durend muziekspektakel van The Pokémon Company International in samenwerking met Universal Music Group. Verkrijg Pokémon 25: The Album via een van deze diverse kanalen.

 
Terug
Bovenaan