Onverwachte prijsverhoging geboekte reis

@Silence : als ik het zo lees heb jij een bevestiging en voorschot betaald voor deze reis.
De extra kosten van vliegtuig zijn geen brandstofbijlage dus mogen niet worden aangerekend.

Ik heb een gevoel dat de Hollanders de 'domme belg' proberen en zo je in zak te zetten voor het bedrag dat zij eigenlijk met reisorganisator moeten uitvechten.
 
Laatst bewerkt:
@Silence: die mail spreekt in je voordeel en toont aan dat ze een (onrechtmatige) prijsstijging proberen door te voeren. Dat mag dus niet.

Ik zou niet twijfelen en hen asap een formele/aangetekende brief sturen. De brief hier vormt een prima voorbeeld: https://economie.fgov.be/nl/themas/...iziger/u-boekte-een-pakketreis/uw-rechten-bij.

In plaats van verwijzing naar Belgische wet, moet je verwijzen naar "Titel 7A van Boek 7: Pakketreisovereenkomst".

Eventueel kan je ook deze gebruiken: https://www.consuwijzer.nl/reizen-e...nbieder-de-prijs-van-mijn-pakketreis-verhogen

Ik vind deze persoonlijk iets minder goed, met uitzondering van de verwijzing naar het doorverwijzen van de geschillencommissie onderaan.
 
Is het geen optie om de terugvlucht te nemen op dag N+5 of N+3 ? Het scheelt soms enorm van dag tot dag hé. Heb je zelf de berekening voor de vluchten al eens gemaakt ? is het idd duurder om op die dag terug te vliegen?

EDIT: even gecheckt. Met KLM vlieg je voor 960€ pp heen en terug op de normale data (5 tot 25), 1051€ (van 5 tot 29) en 1059 (van 5 tot 30).
De vluchten zijn idd wat duurder. Voor 91€ x 2 = 182 rekenen ze jou dus 450 aan. Ik zou hen dat voorleggen als ze echt niet willen meewerken. Maar eerst wett.elijk idd kijken of je wel extra moet betalen.

5 tot 28 kost de vlucht zelfs 849pp, dat is 200€ minder in totaal. Kan je van die 4 dagen jungle geen 3 maken ?

Dat is wat @TRUMP ook zegt. Alles wat zij doen zou je zelf ook kunnen doen. Dan ben je zoveel flexibeler en betaal je een pak minder. Gewoon effe wat opzoekwerk.

Naast immomakelaars zijn reisbureau's toch 1 van de makkelijkste jobs om geld te scheppen lijkt me zo
Goh op zich is dat allemaal een optie hé.
Maar voor deze reis had ik de berekening nog niet gemaakt voor de vluchten.

Waarschijnlijk is het ook nog moeilijk te vergelijken.
Zij zullen op voorhand x aantal tickets hebben afgesproken met KLM aan bepaalde prijs.
Die prijs kunnen wij momenteel niet meer zien op de website natuurlijk

Alles zelf boeken was misschien een optie, maar ik ben nu een nieuwe job begonnen met 6 maanden Brussel als stage, we trouwen dit jaar dus komt ook veel geregel bij.
Dan ook nog een reis volledig plannen en regelen zou gewoon teveel worden :)
@Silence : als ik het zo lees heb jij een bevestiging en voorschot betaald voor deze reis.
De extra kosten van vliegtuig zijn geen brandstofbijlage dus mogen niet worden aangerekend.

Ik heb een gevoel dat de Hollanders de 'domme belg' proberen en zo je in zak te zetten voor het bedrag dat zij eigenlijk met reisorganisator moeten uitvechten.
Ja ik heb een kopie meegekregen + voorschot betaald bij die boeking in een akkoord
@Silence: die mail spreekt in je voordeel en toont aan dat ze een (onrechtmatige) prijsstijging proberen door te voeren. Dat mag dus niet.

Ik zou niet twijfelen en hen asap een formele/aangetekende brief sturen. De brief hier vormt een prima voorbeeld: https://economie.fgov.be/nl/themas/...iziger/u-boekte-een-pakketreis/uw-rechten-bij.

In plaats van verwijzing naar Belgische wet, moet je verwijzen naar "Titel 7A van Boek 7: Pakketreisovereenkomst".

Eventueel kan je ook deze gebruiken: https://www.consuwijzer.nl/reizen-e...nbieder-de-prijs-van-mijn-pakketreis-verhogen

Ik vind deze persoonlijk iets minder goed, met uitzondering van de verwijzing naar het doorverwijzen van de geschillencommissie onderaan.
Top!
Ga ik vanavond nog doen! Via mail met leesbevestiging is tegenwoordig ook al voldoende, niet?

Ben benieuwd wat er van gaat komen.
 
Op zich is dat inderdaad voldoende, maar een aangetekend schrijft heeft in de praktijk meestal meer effect/wordt serieuzer genomen.
 
Naast immomakelaars zijn reisbureau's toch 1 van de makkelijkste jobs om geld te scheppen lijkt me zo
Dit dus.

Het leuke aan reizen vind ik juist de voorbereiding, en alles zelf in een jasje gieten.
als ik voor een paar weken weg ben, blijf ik bijvoorbeeld nooit niet langer dan 4 dagen in hetzelfde hotel. Ik "verhuis" en zoek ander hotel op mijn route die ik wil doen.


Die pakket reizen zijn inderdaad wel makkelijk, maar vaak toch wel wat beperkter, en zoals je al aanhaalt: al die mensen die het uitzoeken en regelen moeten ook betaald worden natuurlijk.

Maar dit is het internet tijdperk. Een reis uitstippelen is nooit zo gemakkelijk geweest.

En zorg dat je een creditcard hebt met reisverzekering, of dergelijke voor in geval van.... Nooit kunnen ze je liggen hebben , met die "kleine lettertjes" zoals hier al aangehaald...

ik snap @Silence nu ook wel met zijn drukke tijd en tijdsgebrek, maar goed ja, gedane zaken nemen geen keer. Maar eens een zondag middag op je computer, en je kan wel gelijk welk reisje samen stellen lijkt me. Ik hoop voor je dat het nog goed uit draait voor je, duim met je mee!
 
@TRUMP thnx!

Eigenlijk wouden we de reis vorig jaar al doen.
Dat is er toen niet van gekomen om god weet welke reden.

Dit jaar valt nogal alles op een hoop.
Mijn vriendin is ook nog vakken aan het volgen aan de universiteit voor promotie dus die examen, lessen etc vallen er ook nog tussen.

Ik vraag me af waarom een reisbureau dit zou proberen indien ik gelijk zou hebben. Zij hebben hier niks bij te winnen, integendeel.
 
Als je trouwens de website erbij neemt wordt het nog beter
Dit is gewoon copy/paste van de website

2 volwassenen5 - 25 september 2023

Pakketprijs € 5.398,00
2x Vlucht Amsterdam - Lima met KLM - Economy Class
1x 18-daagse groepsrondreis Peru - Tweepersoonskamer
2x Vlucht Cusco - Lima met LAN - Economy Class
2x Vlucht Lima - Amsterdam met KLM - Economy Class

Jouw extra keuzes € 966,00
2x Vlucht Cusco - Puerto Maldonado
4-daagse verblijf Amazone (toegevoegd)1x Tweepersoonskamer (x3 nachten)
2x Vlucht Puerto Maldonado - Lima

Dan nog afkomen dat er een supplement bijkomt omdat de vlucht toch iets duurder is..
 
Zo lijkt het wel ja. Oneerlijke concurrentie

Het is toch geen kleine organisatie in NL
Ik heb ook een lopend probleem met een organisatie in NL, eventueel kan je me in PM melden welke de bewuste organisatie is.

Uit eigen ervaring kan ik zeggen dat het zeer moeilijk is om je geld terug te krijgen. Bovendien hebben sommige Nederlanders (Vaak het volk uit de Randstad) inderdaad de gewoonte om zeer grof/assertief te gaan doen tegen Belgen wanneer zaken foutlopen. Daarbij schuwen ze geen intimidatie. Ze worden beschermd door de juridische hindernissen die zaken over de grenzen heen doen, meebrengt. Die weten dat en zullen zich daarom soms smerig beginnen te gedragen.
 
Geloof ik alles van wat voor smeerlapperij er gebeurd in Nederland dat ongestraft blijft is enorm. Kijk bv. Programma Boos eens is echt niet normaal soms wat ze allemaal durven te doen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Patj
Conclusie, blijf dus weg van Nederlandse reisbureau's...
Nogal laat 😄

Reisbureau heeft me vandaag niet gebeld, enkel een bevestigings mail dat ze mijn betwisting hebben ontvangen.

Zij begrijpen de frustratie, maar zeggen maar tussen persoon te zijn en hebben het nu voorgelegd aan de organisatie..
 
Nogal laat 😄

Reisbureau heeft me vandaag niet gebeld, enkel een bevestigings mail dat ze mijn betwisting hebben ontvangen.

Zij begrijpen de frustratie, maar zeggen maar tussen persoon te zijn en hebben het nu voorgelegd aan de organisatie..
Je kan hen vragen wat hun meerwaarde dan nog is als ze niets kunnen doen en enkel tussenpersoon zijn.
 
Ik heb eigenlijk enkel positieve ervaringen er mee. Ze kwamen iedere keer goedkoper uit dan de Belgische en geen problemen mee gehad.
Dat kan uiteraard en ik denk dat zolang er niets misloopt Nederlandse bedrijven inderdaad probleemloos kunnen zijn. Vanaf het moment dat er iets misloopt zoals bij Silence (duurdere prijzen) zullen ze snel richting hun klanten gaan kijken. Als er iets misgaat hebben die dus vooral de neiging vervelend te gaan doen.

De enige bedrijven waar ik ooit problemen mee heb gehad zijn Nederlandse bedrijven. Ik blijf daar de komende tijd weg van.
 
Ik snap niet dat mensen nog met tour operators werken. Dat is gewoon nog eens extra laag er tussen en voor problemen vragen als er iets verkeerd gaat.

Bij mijn lodge werk ik nu al 2j niet meer met tour operators en echt wat een verschil in drama. Soms kreeg je dan klanten op de lodge die met een tour operator hebben geboekt maar die hebben de booking nooit bij mij gedaan. Dus komen hier toe en hebben dan geen kamer waar ze voor betaald hebben. Want tour operator heeft zijn werk niet gedaan. Mijn lodge vol en wie mag er dan slaap plaats zoeken voor die mensen. Mezelf want die tour operators zijn dan nog bezig volop excuses ah zoeken.
 
Inderdaad, zoals al aangehaald: zelf alles apart kopen en uitstippelen,

maar pas op: ook daar zit een zwart randje aan: Met je creditcard (met chargeback optie), heb je maar 4 maand tijd na aankoop, om de chargeback uit te voeren.
Dus stel: je boekt 4 februari, een reis voor in december 2023..... dan heb je maar tot 4 juni tijd om een chargeback uit te voeren, staat er in mijn kleine lettertjes. Ik vermoed dat dit wel overal zo is.

Dus als er iets gebeurt, of de maatschappij annuleert in oktober bijvoorbeeld, en doet moeilijk voor een refund, kan je geen chargeback meer uitvoeren ?!
(wel heb je natuurlijk ook nog een reisverzekering, op je betalende creditcard)
 
Terug
Bovenaan