Dexels
Well-known member
want?Een echte vloerder zal u die tegels van 1m op 1m ook afraden.
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
want?Een echte vloerder zal u die tegels van 1m op 1m ook afraden.
uiteraard!Wel als die in zijn offerte zet, dat ze dik doortellen om die te plaatsen, ofwel hogere plaatsingstoleranties aanhouden bij grootformaat.
Persoonlijk vind ik tegels van groter dan 75 x 75 eigenlijk zelden echt mooi in een ruimte, tenzij er echt goed over nagedacht is. Maar als ik als bouwheer tegels van 100 x 100 zou willen, zou ik niet echt een boodschap hebben aan "Zo’n grote tegels leggen is funest voor uw rug. (En praktisch gezien leg ze maar eens.)"
Mijn vloerder is van de oude garde, maar is heel goed mee met zijn tijd en levert prachtig werk. Schuwt de moderne technieken niet.Een echte vloerder zal u die tegels van 1m op 1m ook afraden. (De oude garde weigert ook gewoon vaak om die te plaatsen.)
Ikzelf zal ook een level systeem gebruiken, maar iemand die dagdagelijks vloeren plaatst heb ik het nog nooit zien gebruiken.
Hier ook. Heel veel winkels afgelopen om vloer naar ons goesting te vinden. Uiteindelijk iets gevonden bij Impermo (wel + €50 klasse). Toen we daarna de vloerder spraken ook direct van Impermo is allemaal brol. Uiteindelijk met hem ernaar gaan kijken, en dan was het plots toch okDie leggen geen impermo omdat ze daar geen percent op pakken. Dat is hun businessmodel niet. De goedkoopste impermovloer zal brol zijn, maar daar zijn evengoed kwaliteitsvolle tegels te vinden.

Enkel in België geldt die “eis“ vanuit het WTCB. Al onze buurlanden zijn al jaren zo slim om ook flexlijm als “correct” aan te duiden, ook voor grotere tegels. Zo geeft BASF dacht ik dat het was 10 jaar garantie op hun product indien correct geplaatst.Bij tegels groter dan 60x60 en vloerverwarming moet er ook nog een ontkoppelingsmat gelegd worden.
Bij tegels waar je doorgaande voegen hebt, is een uitzettingsvoeg zeer gemakkelijk te realiseren gelukkig. Bij parket immitatie bijft zo'n voeg toch altijd wel storend als ze haaks op het patroon gemaakt moet worden. Dan is het vooral een kwestie van zoeken waar deze het minst opvalt.Enkel in België geldt die “eis“ vanuit het WTCB. Al onze buurlanden zijn al jaren zo slim om ook flexlijm als “correct” aan te duiden, ook voor grotere tegels. Zo geeft BASF dacht ik dat het was 10 jaar garantie op hun product indien correct geplaatst.
Hier is het trouwens meer de invallende zon eerder dan de vloerverwarming die de tegels doet uitzetten.
Hier met flexlijm geplaatste 75x75x0,8 tegels (ja, die zijn effectief zo dun). Wat je wel hebt dan is dat de tegels de uitzettingsvoegen van de chape moeten volgen. In de praktijk zie je daar amper iets van. Maar ja, het hangt van vloerder tot vloerder af of ze dit überhaupt willen doen. Ik heb vertrouwen in de “moderne“ technieken en materialen (want flexlijm is nu ook weer niet zo nieuw) alsook de vloerder die het hier heel netjes is komen doen.
Let wel dat niet vierkante tegels je altijd met een ontkoppelingsmat zal moeten werken.