Ons Huis/Nieuw Huis

Ik ga heel mijn badkamer vernieuwen onder het bouwverlof, alles zelf doen met hulp van vader!
 
die Ken heeft wel voor glazen deuren tussen hal en living precies.

wat ik ook niet helemaal begrijp, er zit dus (koppel Riemst, bvb) 5 maand tussen de start van de verbouwing en de oplevering. in die tijd gaan ze 3 huizen bezoeken. stel, na 2 weken gaan ze naar huis 1. tegen dat ze moeten kiezen is dat toch al lang verkocht?
allez, ze zenden het misschien niet helemaal in chronologische volgorde uit, maar met die werkfbezoeken enzo zitten ze toch te vergelijken?
 
Wordt wat misselijk van de laatste aflevering. Waarom moeten mensen met zo een kast en budget 'geholpen' worden met publiek geld?
 
Jup ,alles wordt betaald door de eigenaar zelf.
Enkel de sponsors zorgen waarschijnlijk voor een goeie korting of gratis.

Gisteren een klein stukje gezien bij de onthulling,in die ene kamer ik dacht dat de oma-kasten er nog instonden maar het waren al blijkbaar de ingebouwde kasten van de sponsor :oi22:
 
hoezo, publiek geld? het is hun eigen geld dat ze erin steken he. en toegiften van de sponsor.
Er komt toch een aardige smak geld (of hand en spandiensten) van sponsoren bij. Ik snap in zekere zin de redenering wel van @Hekwerk . Het is dan wel geen belastingsgeld om het zo te zeggen maar die sponsoren kopen schermtijd op het openbare net, je zou kunnen redeneren dat de opbrengst daarvan dan gaat naar een bepaalde doelpubliek dat ook zonder die stevige sponsoring ook een heel mooi huis kan regelen.

De redenering van @NemesisBE zal wel niet zo ver van de waarheid liggen, niet alleen voor de makers maar ook voor de kijkers zelf is variatie toch niet onbelangrijk waarschijnlijk. Als je telkens datzelfde 350-500k scenario gaat uitzenden dan lijkt elke aflevering uiteindelijk op de vorige.

Dat gezegd zijnde heb ik ook wel véél meer sympathie voor situaties zoals die mensen in blind gekocht die hun zelf verbouwd (droom)huis verkochten omdat het gewoon niet leefbaar was voor hun zoontje door zijn spierziekte.
 
Dat gezegd zijnde heb ik ook wel véél meer sympathie voor situaties zoals die mensen in blind gekocht die hun zelf verbouwd (droom)huis verkochten omdat het gewoon niet leefbaar was voor hun zoontje door zijn spierziekte.
Volledig met je eens, moet eerlijkheidshalve zeggen dat ik toen ik mijn vorige comment schreef nog niet de hele aflevering had gezien.
Ik wil niet per se commentaar geven op het koppel dat zich had ingeschreven, maar eerder op de programmamakers die ze lieten meedoen. Het was me als kijker niet duidelijk waarom deze mensen niet zelf een degelijk huis hadden gevonden, of waarom ze zelf niet een aantal verbouwingen hadden uitgevoerd in verleden. Een koppel zonder kinderen die als enige vereiste de nabijheid van een paardenweide wenste is niet echt een strenge eis.

Dat gezegd zijnde heeft dat laatste koppel wel een smak geld in hun huis mogen investeren door verborgen gebreken, zonder echt grote meerwaarde in de plaats te krijgen.
Hun huis zou zogezegd geschat zijn op +- €385.000 (wat me weinig lijkt als de gebreken niet gekend waren), ze hadden eigen inbreng van €300.000 voor verbouwingen en eindwaarde zou toevallig toch €700.000 zijn geweest.

Het voordeel van het programma is naast de sponsoring toch ook de architect, werfopvolging en ontzorging van een verbouwing, wat me toch ook wel wat waard is. Als je keek wat er in vorige afleveringen in een huis gedaan werd en wat voor budget er maar tegenover stond, was dit niet realistisch om zelf voor die prijs uit te laten voeren.
 
Het voordeel van het programma is naast de sponsoring toch ook de architect, werfopvolging en ontzorging van een verbouwing, wat me toch ook wel wat waard is.
Vooral dat is toch van niet te onderschatten waarde. Je kan wel een bepaalde visie hebben voor een huis maar je moet het nog in uitvoering vertaald krijgen ook natuurlijk. Nu wordt daar zo iemand op gezet die alles van A tot Z opvolgt en als er onderweg iets van problemen opduikt doet hij het nodige om dat op te lossen. Dat is voor een particulier toch allemaal net iets minder evident.
 
Hun huis zou zogezegd geschat zijn op +- €385.000 (wat me weinig lijkt als de gebreken niet gekend waren), ze hadden eigen inbreng van €300.000 voor verbouwingen en eindwaarde zou toevallig toch €700.000 zijn geweest.
het is natuurlijk Limburg (waar de prijzen op zich gewoon al lager liggen) en vlak naast een snelweg.
maar ja, 300.000€ investeren waar de oorspronkelijke bedoeling 170.000€ was, gewoon om gebreken op te vangen... kan wel dat er mee rekening gehouden is in de uiteindelijke schatting.
 
Ik zit een paar afleveringen achter en heb nog maar net die met de vrouw gezien wiens moeder zelfmoord had gepleegd. Ik vond dat een heel zware aflevering, maar wel mooi dat het hele proces haar geholpen heeft om afscheid te kunnen nemen van het huis.
 
Ook de hele reeks gezien. Interessant programma. In de eerste aflevering vond ik die Kristien maar verwaand overkomen, maar nadien niet meer. Ken is een goeie gast, maar - sorry Ken - hij heeft echt geen smaak imo.
Ik vond het altijd zo jammer om te zien hoe een meer authentieke stijl compleet vervangen werd door elke keer weer die strakke, ongezellige, witte boel die zogenaamd luxe moet uitstralen, en dan die gouden kranen inderdaad. :unsure: Ik had er ook "decor"vibes bij. Ik vraag mij oprecht af of die mensen dat nu echt zo mooi vonden, en wat voor inspraak ze daar in hadden. Mijn ding is het totaal niet in ieder geval. 😅
 
  • Leuk
Waarderingen: derp
Wij zijn nog aan het 'inhalen'.
Tot nu toe kan ik het programma wel waarderen, één case per aflevering en niet teveel drama. Al moet dat geforceerd 'wedstrijdje' tussen de 2 teams voor mij wel helemaal niet. Al maakt dit natuurlijk deel uit van het format. In de USA variant die ik ook ooit eens ergens gezien heb was dat deel van het programma even geforceerd en awkward.
 
  • Leuk
Waarderingen: derp
Terug
Bovenaan