Online belaagd worden -- acties die je zelf kan nemen?

Dat wil niet zeggen dat hij thuis is.. je hebt hem daar niet zien zitten.. zegt ook niet dat hij alleen thuis is.. Wie weet was hij niet thuis en was hij opgehaald door een vriend of misschien had hij een vriend opgehaald.

Schadevergoeding is sowieso haalbaar en daar zullen we hem het zwaarst mee raken, gezien hij extreem hard op zijn geld zit.

Als hij daarna opnieuw begint tja, zo dom zal hij nu ook wel niet zijn zeker :) Zou nergens op slaan eens je betrapt bent... Politie zou rap aan z'n deur staan.

Je moet het zo zien; hij is ziek in zijn hoofd maar niet te ziek. Als zijn grootste kik is jouw aandacht te krijgen dan is dat de benzine waarop zijn motor draait. Dat is voor hem succes.

Als hij daarna opnieuw begint tja, zo dom zal hij nu ook wel niet zijn zeker :) Zou nergens op slaan eens je betrapt bent... Politie zou rap aan z'n deur staan.
Politie gaat niks doen ze, eens aankloppen naar de bureau laten komen en zeggen "niet doen he meneer". Politie moet eerst bewijs hebben. Je kan misschien wel een huiszoeking afdwingen dan, maar als je al eens veroordeeld bent ga je het uiteraard wel voorzichtiger spelen.

Je zal altijd een achterstand behouden omdat hij nu eenmaal de plannen maakt en die uitvoert.. daarvan heb je pas kennis na de daad.
De politie bezoekjes en onderzoekjes zijn mogelijk de bezine voor zijn motor: hij ziet daarin dat hij succes heeft. En als het tij keert, zal hij daarin een extra motivatie kunnen zien dat hij het slachtoffer is jij de dader.. en dus verdien jij een represaille. En of jij gelijk hebt en hij ongelijk, bijvoorbeeld dank zij een uitspraak van een rechter, zal aan die zieke beredenering weinig veranderen.

Dat wil niet zeggen dat hij thuis is.. je hebt hem daar niet zien zitten.. zegt ook niet dat hij alleen thuis is.. Wie weet was hij niet thuis en was hij opgehaald door een vriend of misschien had hij een vriend opgehaald.

Je moet het zo zien; hij is ziek in zijn hoofd maar niet te ziek. Als zijn grootste kik is jouw aandacht te krijgen dan is dat de benzine waarop zijn motor draait. Dat is voor hem succes.

Ja maar, of hij nu alleen thuis was of iemand hem opgehaald heeft... Ja, het "kan", maar het verandert niets. Voor mij was dit een belangrijke bevestiging. Het voedt enkel en alleen ons zéér sterk vermoeden dat HIJ en enkel HIJ erachter zit.
De details die gepost worden zijn dingen die enkel hij (als ex-vriend zijnde) kon weten.

Als het onderzoek kan aantonen dat het vanop zijn adres komt, is hij het. Dan hebben we hem.

En onze aandacht wil hij helemaal niet, want we reageren er niet op maar toch doet hij al 3,5 jaar verder.
Hij weet wel dat we naar de politie gaan, want hij is al 2 keer ondervraagd geweest op die periode.
Hij wil ons gewoon slecht doen voelen en initieel wou hij mijn zus en haar nieuwe vriend uiteen krijgen (kan je duidelijk opmaken uit het soort berichten er initieel online kwamen).

Edit: reactie op uw laatste post: Hij weet dat de politie niets kan doen, dat heeft hij ondertussen zelf vastgesteld na "ondervraagd" te worden en alles te ontkennen. Hij zit zelfs te lachen met de politie op het laatste profiel dat nog online staat :)

Politie gaat niks doen ze, eens aankloppen naar de bureau laten komen en zeggen "niet doen he meneer". Politie moet eerst bewijs hebben. Je kan misschien wel een huiszoeking afdwingen dan, maar als je al eens veroordeeld bent ga je het uiteraard wel voorzichtiger spelen.
Ik heb het er dan ook over als hij zou "hervallen" :)
Dat de politie niets doet, dat weet ik al 3,5 jaar ondertussen.

Ja maar, of hij nu alleen thuis was of iemand hem opgehaald heeft... Ja, het "kan", maar het verandert niets. Voor mij was dit een belangrijke bevestiging. Het voedt enkel en alleen ons zéér sterk vermoeden dat HIJ en enkel HIJ erachter zit.

HEt gaat er niet om wat jij, of wij, denkt, maar wat je kan bewijzen. En als je het kan bewijzen, houdt hij dan ook op? Die kans klein als hij ziek in zijn hoofd is, en niet slim.

En onze aandacht wil hij helemaal niet, want we reageren er niet op maar toch doet hij al 3,5 jaar verder.

Hij weet wel dat we naar de politie gaan, want hij is al 2 keer ondervraagd geweest op die periode.
Hij wil ons gewoon slecht doen voelen en initieel wou hij mijn zus en haar nieuwe vriend uiteen krijgen (kan je duidelijk opmaken uit het soort berichten er initieel online kwamen).

Jawel die wil hij wel en die krijgt hij ook want de politie komt niet op de stoep omdat hij vergeten is het vuilnis op de juiste dag buiten te zetten.

Ja voor jou is dit een bevestiging.. maar dat wil nog niet zeggen dat het bewijs is. Het maakt niet uit wat je denkt.. het maakt uit wat je bewijzen kan. En dan is er nog een verschil tussen iets kunnen bewijzen en dat hij daarmee ook stopt.. In jouw idee staat dat 1 op 1 maar dat is maar zeer de vraag. Een normaal mens zou dat denken maar hij si niet normaal, hij is ziek en ook niet slim. Dat zijn dingen die je niet kan veranderen.

Ja, dat het geen bewijs is weet ik ook... Vandaar het onderzoek.
Voor onszelf is het belangrijk dat we weten wie het is. En zoals gezegd we zijn het 99,999999999999999999999% zeker... Maar tja, het zijn kleine dingen die het voor ons blijven "bevestigen", maar het kan nooit 100% zijn zolang we geen naam hebben uit het cyber onderzoek.

Nu gaat het erom om het te kunnen bewijzen. Dat hij betrapt is, en dat hij WEET dat wij het weten.
Dat is waar het ons om te doen is. De straf die volgt tja, dat is ook af te wachten. Gezien de zwaarte van het dossier weten we waar onze advocaat voor zal gaan... Maar opnieuw, dat is af te wachten en dat is ook "bonus".

Daarna zal het dan ook stoppen, tenzij hij zodanig dom is...
En dan nog, zelfs al zou hij voortdoen, weten dat hij het is, en als hij weet dat wij het weten, dat is voor ons de grootste ontlading....
Als hij blijft voortdoen tja, het zal alleen maar tegen hem werken. Maar zover zijn we nog niet, eerst bewijs dat het van hem komt, en dan kan mijn familie terug rust vinden.

Jawel die wil hij wel en die krijgt hij ook want de politie komt niet op de stoep omdat hij vergeten is het vuilnis op de juiste dag buiten te zetten.

Politie is 2 jaar geleden 1 of 2 keer aan zijn deur geweest.
We zijn 3,5 jaar bezig :)

Nee, hij krijgt geen aandacht.
Hij weet wel dat we telkens naar de politie gaan klacht indienen, als je dat als aandacht ziet tja, fair enough. Hij weet niet van deze klachten, want ze zijn ook niet meer aan zijn deur geweest.... Hij kan het enkel vermoeden dat we blijven gaan.
Hij weet ook dat de gewone politie niets kan doen. Dus dat vindt hij wellicht wel een prettig gevoel.

Ik heb het er dan ook over als hij zou "hervallen" :)
Dat de politie niets doet, dat weet ik al 3,5 jaar ondertussen.
Ik heb het er ook over dat als hij zou hervallen. Dan ga je alles opnieuw moeten doen en moeten hopen dat hij ditmaal opnieuw sporen nalaat. Dat hij eerder al eens gepakt werd maakt niks uit. Vraag dat maar eens aan uw advocaat wat die daar van zegt. Mogelijks opnieuw kassa kassa voor hem dan.

Ik heb het er ook over dat als hij zou hervallen. Dan ga je alles opnieuw moeten doen en moeten hopen dat hij ditmaal opnieuw sporen nalaat. Dat hij eerder al eens gepakt werd maakt niks uit.

Ma ik zou echt nie snappen waarom hij dat zou doen...

Dit gaat om een klein miezerig zielig ventje in het echte leven...

Weten dat hij het is is voldoende, dat gaat hem opvreten vanbinnen. Die schaamte, dat ego dat gekraakt wordt.
We kunnen enkel hopen dat hij geen andere ziekelijk gestoorde stoten gaat uithalen, naar zijn kinderen bvb. Zo dingen lees je ook soms eens in het nieuws.

Als hij betrapt wordt en die pesterijen gaan gewoon voort. Ja.... Als hij een voorwaardelijke celstraf zou krijgen, dan vliegt hij in de bak he. Niet zo naïef zijn, de politie doet weinig maar dit is gewoon inlepelen dat hij dan zou doen.

Verder weten wij dan ook dat hij het is, dus kunnen we in het echt eens een woordje gaan praten met hem... Ik heb het daarom niet over fysieke aanvallen (alhoewel sommige familieleden zitten te popelen om zijn adres in handen te krijgen....).

Herval zou ons echt niet emotioneel raken zoals het nu doet. Nu is het lastig omdat het "anoniem" is en we geen 100% bewijs hebben.

Ja, dat het geen bewijs is weet ik ook... Vandaar het onderzoek.
Voor onszelf is het belangrijk dat we weten wie het is. En zoals gezegd we zijn het 99,999999999999999999999% zeker... Maar tja, het zijn kleine dingen die het voor ons blijven "bevestigen", maar het kan nooit 100% zijn zolang we geen naam hebben uit het cyber onderzoek.

Staar je niet dood.. bewijs is niet een vermoeden van .. bewijs is een feit…

Nu gaat het erom om het te kunnen bewijzen. Dat hij betrapt is, en dat hij WEET dat wij het weten.
Dat is waar het ons om te doen is. De straf die volgt tja, dat is ook af te wachten. Gezien de zwaarte van het dossier weten we waar onze advocaat voor zal gaan... Maar opnieuw, dat is af te wachten en dat is ook "bonus".
Je speelt een soort kat en muis .. en dat is zijn spel. Je denkt dat jij hem verslagen hebt in zijn spel, wat ik ook voor je hoop, maar zoals je hebt gezegd, hij is ziek en dom.. stalken is een teken van een zieke geest.. dat wordt niet opeens genezen bij een veroordeling.
Daarna zal het dan ook stoppen, tenzij hij zodanig dom is...
En dan nog, zelfs al zou hij voortdoen, weten dat hij het is, en als hij weet dat wij het weten, dat is voor ons de grootste ontlading....
Als hij blijft voortdoen tja, het zal alleen maar tegen hem werken. Maar zover zijn we nog niet, eerst bewijs dat het van hem komt, en dan kan mijn familie terug rust vinden.

Hij is dom, dat weet je toch al? Als hij door blijft gaan, heeft niet hij maar heeft het onderwerp van zijn stalking daar de grootste last van. Een veroordeling is lastig en duurt minimaal een half jaar denk ik voor iets voor de rechter komt. Je loopt altijd achter de feiten aan. Daar doe je niets aan. Stel, je besluit het recht in eigen hand te nemen, zal je zien dat de opinie van de rechter en politie gelijk draait. En dan ben jij de dader? Waarom? Omdat je dat dan ook gewoon bent.

Normale mensen stalken niet. Zieke mensen zijn niet te fixen door een veroordeling, helaas.
Ik zou bij de rechter ook vragen of begeleiding voor deze man zodat hij in gesprek gaat over zijn probleem. Hij is niet zielig maar wel triest.

Bewijs is een feit: ja.... Daarop zitten we te wachten.
Zoals ik zeg, wat wij nu 99,99% weten, doet er niet toe....... Het moet 100% zijn, en daar wachten we op, en hopelijk komt dat er.

Dat hij niet wordt genezen, inderdaad zoals in mijn vorige post, hopen dat hij dan niet helemaal doorslaat....

Wat je zegt van begeleiding, dat is een goed punt. Als het - hopelijk - ooit zover komt, kan ik dat zeker opnemen met de advocaat.

Ma ik zou echt nie snappen waarom hij dat zou doen...

Dit gaat om een klein miezerig zielig ventje in het echte leven...

Weten dat hij het is is voldoende, dat gaat hem opvreten vanbinnen. Die schaamte, dat ego dat gekraakt wordt.
We kunnen enkel hopen dat hij geen andere ziekelijk gestoorde stoten gaat uithalen, naar zijn kinderen bvb. Zo dingen lees je ook soms eens in het nieuws.

Als hij betrapt wordt en die pesterijen gaan gewoon voort. Ja.... Als hij een voorwaardelijke celstraf zou krijgen, dan vliegt hij in de bak he. Niet zo naïef zijn, de politie doet weinig maar dit is gewoon inlepelen dat hij dan zou doen.

Verder weten wij dan ook dat hij het is, dus kunnen we in het echt eens een woordje gaan praten met hem... Ik heb het daarom niet over fysieke aanvallen (alhoewel sommige familieleden zitten te popelen om zijn adres in handen te krijgen....).

Herval zou ons echt niet emotioneel raken zoals het nu doet. Nu is het lastig omdat het "anoniem" is en we geen 100% bewijs hebben.

Je denkt alleen vanuit jezelf. Het gaat er niet om wat jij denkt.. of denk jij dat jij in de geest van een stalker kan kruipen?
Het gaat erom wat hij denkt en hij is een stalker en daar kan ik niet bij, jij niet..
MIsschien vliegt hij in de bak.. en hij zal er ook gelijk weer uit zijn .. met heel veel wraak gevoelens en nieuwe plannen..
De gevangenis is de beste leerschool voor dit soort gedrag.

Bewijs is een feit: ja.... Daarop zitten we te wachten.
Zoals ik zeg, wat wij nu 99,99% weten, doet er niet toe....... Het moet 100% zijn, en daar wachten we op, en hopelijk komt dat er.
En wat voor verschil gaat dat dan maken? Als je 99,99% zeker bent wie het is zal het die persoon wel zijn, de kans dat een ander random persoon je stalkt lijkt mij onbestaande.

En wat voor verschil gaat dat dan maken? Als je 99,99% zeker bent wie het is zal het die persoon wel zijn, de kans dat een ander random persoon je stalkt lijkt mij onbestaande.
Nouja, je wil het toch bewijzen voor de rechter?
Ja, ik denk wel dat hij het is want zijn auto stond op de oprit.

Klopt, maar we gaan nooit die zekerheid hebben he.
Dat verandert toch net alles?

Het feit dat we hem kunnen confronteren ermee.
Nu weet hij van niks en wordt hij zogezegd ook belaagd.

Wat kunnen we zeggen? We zijn 99,9% zeker dat gij het zijt! Maar we hebben geen bewijs...?

Het feit dat we hem kunnen confronteren ermee.
Nu weet hij van niks en wordt hij zogezegd ook belaagd.

Wat kunnen we zeggen? We zijn 99,9% zeker dat gij het zijt! Maar we hebben geen bewijs...?
Maar ik zag zijn auto op de oprit. Heeft u daar ook een foto van, met tijd en datum? Heeft u ook bewijs dat hij in huis was? Achter zijn laptop? Dat hij het ook was die het bericht postte? Ja, ziet u deze mensen beschuldigen mij van vanalles maar hebben geen bewijs. Ik wordt zwart gemaakt.

Dan ben je nog verder van huis, he?

Het is ook belangrijk dat je zekerheid krijgt, ookal weet je het zelf wel al, dat hij het is.. maar zo makkelijk is dat niet om te bewijzen (anders was dat al gebeurd, toch). Maar nu staat bewijs (en een veroordeling) niet gelijk aan dat hij ophoudt. Die man heeft ook wat dingen tegenL hij is al niet slim, hij is ziek in zijn hoofd en hij heeft zijn familie (en vrienden?) niet mee: dus je hebt niet te maken met een normaal persoon. Een normaal persoon was nooit doorgegaan, waarschijnlijk nooit begonnen. De kans is dat hij doorgaat, zoals wel meer stalkers dat doen, na een veroordeling. Hopelijk niet natuurlijk. Maar dikke kans dat deze man eigenlijk begeleiding nodig heeft in zijn leven maar dat is niet vanzelfsprekend bij een veroordeling. Niet om zijn leven kwalitatief beter te maken maar om te zorgen dat hij geen slachtoffers maakt en als dat betekent dat hij daarvoor begeleiding nodig heeft om over verdriet en afwijzing te komen, het zij zo. Als je maar van het stalken af bent, toch?

Maar ik zag zijn auto op de oprit. Heeft u daar ook een foto van, met tijd en datum? Heeft u ook bewijs dat hij in huis was? Achter zijn laptop? Dat hij het ook was die het bericht postte? Ja, ziet u deze mensen beschuldigen mij van vanalles maar hebben geen bewijs. Ik wordt zwart gemaakt.

Dan ben je nog verder van huis, he?

Dat is evenver van huis als we nu zijn hoor. Tot het onderzoek achterhaalt dat het van hem komt.

Ik heb dit nu toch al enkele keren gezegd ondertussen, is dat zo moeilijk te snappen of praat ik zo onduidelijk? :D

Voor mijn familie is het belangrijk te weten, met 100% zekerheid, dat hij het is.
Dat is voor ons goed genoeg.

Dan gaan we kijken welke straf we kunnen regelen.

Doet hij daarna voort, of andere dingen, dat is dan te bekijken op dat moment.... Maar opnieuw, wij gaan er telkens mee naar de politie en hebben een goede advocaat en zullen telkens blijven doorduwen tot hij gestraft wordt. Wij geven niet op.
Van heel dit verhaal is die "anonimiteit" online wat het lastig maakt.

Ik zie niet in wat het voor jou zou veranderen. Als ik de berichten hierboven lees is het praktisch onmogelijk om sluitend bewijs te verzamelen of om een sanctie af te dwingen bij een rechtbank en je weet zelf wie de dader is. Dat alles gaat niet veranderen als je het morgen met 100% zekerheid weet ipv met 99.99% zekerheid.

Dat is evenver van huis als we nu zijn hoor. Tot het onderzoek achterhaalt dat het van hem komt.

Ik heb dit nu toch al enkele keren gezegd ondertussen, is dat zo moeilijk te snappen of praat ik zo onduidelijk? :D

Voor mijn familie is het belangrijk te weten, met 100% zekerheid, dat hij het is.
Dat is voor ons goed genoeg.

Dan gaan we kijken welke straf we kunnen regelen.

Doet hij daarna voort, of andere dingen, dat is dan te bekijken op dat moment.... Maar opnieuw, wij gaan er telkens mee naar de politie en hebben een goede advocaat en zullen telkens blijven doorduwen tot hij gestraft wordt. Wij geven niet op.
Van heel dit verhaal is die "anonimiteit" online wat het lastig maakt.
Het is geen menu waaruit te kiezen valt, ben ik bang.
Slachtoffers hebben in rechtszaken vaak heel weinig te zeggen, laat staan wat te willen. Wraakgevoelens verblinden namelijk. Vrouwe Justitia draagt ook een blinddoek.

Ik zie niet in wat het voor jou zou veranderen. Als ik de berichten hierboven lees is het praktisch onmogelijk om sluitend bewijs te verzamelen of om een sanctie af te dwingen bij een rechtbank en je weet zelf wie de dader is. Dat alles gaat niet veranderen als je het morgen met 100% zekerheid weet ipv met 99.99% zekerheid.

Voor een rechtbank verandert dat net alles?
Nu kunnen we geen zaak aanspannen zonder bewijs he.

Als het onderzoek uitmaakt dat hij hier al 3,5 jaar achter zit, dan is dat net wel bewijs....

Ja zelf kunnen we geen bewijs verzamelen, zonder illegale acties te ondernemen.
Daarom het onderzoek door de onderzoeksrechter / cybercrime unit?
Wat begrijp je hier niet aan?

De sancties die afgedwongen gaan kunnen worden zijn ook al geschetst door onze advocaat, MITS BEWIJS.

Terug
Bovenaan