Nee, als je 2 partijen hebt, zet je blijkbaar zonder morren 49,8% langs de kant. Je kan evengoed zeggen dat ze samen een meerderheid moeten vormen (zoals bvb zelfs verschillende partijen van gemeenten die 100% van de zetels hebben willen doen met de oppositie).Nee totaal niet. Ik vind die vergelijking met Pepingen gewoon absurd. Je hebt daar 2 partijen ( 2 lokale partijen ) die een nek-aan-nekrace bevonden. Als je maar 2 partijen hebt , is het logisch dat er ene in de oppositie belandt. Moeilijk is dat toch niet.
In Ninove ga je (ook met evt herverkiezingen) 1 partij hebben die duidelijk als winnaar uit de bus komt. Maakt me helemaal niet uit wat voor een partij dat is. Maar om dan gewoon die partij en zn kiezers aan de kant te zetten.(mensen zijn gewoon cijfers). Ik ben daar niet voor. Maar het mag idd, maar van mij moet je daar geen begrip voor verwachten.
Opnieuw, als je hetzelfde doet met minder dan 49,8%, dan is dat de wil van het volk negeren. En dan is blijkbaar het cijfertje 2, 3 of 4 partijen wél belangrijk, terwijl het cijfertje 49,8% minder belangrijk is..
Dat is gewoon politiek.