Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Zou mij niet verbazen als het vooral te maken heeft met D'haeseleer zijn dag/resultaat te verkloten. Volgens mij gaat er weinig aan de hand zijn. Ik gok dat er iemand probeert de boel te ondermijnen omdat men het niet kan verkroppen dat Forza Ninove mogelijks absoluut de grootste zou worden.
Het parket gaat geen politiek onderzoek voeren, hé. Beetje gekleurd om al op voorhand te spreken van een soort heksenjacht, kan trouwens makkelijk in het gezicht ontploffen ook.Zou mij niet verbazen als het vooral te maken heeft met D'haeseleer zijn dag/resultaat te verkloten. Volgens mij gaat er weinig aan de hand zijn. Ik gok dat er iemand probeert de boel te ondermijnen omdat men het niet kan verkroppen dat Forza Ninove mogelijks absoluut de grootste zou worden.
Ze zijn "in kennis gesteld" en hebben daarop een onderzoek geopend.Het parket gaat geen politiek onderzoek voeren, hé. Beetje gekleurd om al op voorhand te spreken van een soort heksenjacht, kan trouwens makkelijk in het gezicht ontploffen ook.
Je zou kunnen zeggen dat dat wat jij zegt een goeie reden is om nog geen uitspraken te doen over heksenjacht, niet gunnen, politieke spelletjes…Ze zijn "in kennis gesteld" en hebben daarop een onderzoek geopend.
Dus de persoon/personen die het parket ingelicht hebben kunnen wel dat motief hebben.
Maarja, time will tell
Wel dan toch goed dat het parket een onderzoek doet. Ofwel is er fraude en pakt men dat aan ofwel is er bewijs dat er geen fraude is en dan kan men diegene die die insinuaties gedaan heeft aanpakken en heeft de overwinnaar van de verkiezingen zekerheid en kan niemand zeggen dat de waarheid het licht niet mocht zien.Ze zijn "in kennis gesteld" en hebben daarop een onderzoek geopend.
Dus de persoon/personen die het parket ingelicht hebben kunnen wel dat motief hebben.
Maarja, time will tell
als we dan toch voorbarige beschuldigingen op basis van enkel maar het bericht van een onderzoek gaan rondstrooien, kan het ook goed zijn dat D'Haeseleer denkt dat hij weer net te kort gaat komen voor een absolute meerderheid, dat hij weer gaat gepasseerd worden door een monstercoallitie, en dat hij dus zelf het heft in handen neemt om die laatste stap te zetten.Zou mij niet verbazen als het vooral te maken heeft met D'haeseleer zijn dag/resultaat te verkloten. Volgens mij gaat er weinig aan de hand zijn. Ik gok dat er iemand probeert de boel te ondermijnen omdat men het niet kan verkroppen dat Forza Ninove mogelijks absoluut de grootste zou worden.
Oost-Vlaams parket opent onderzoek naar verkiezingsfraude in Ninove
Het parket van Oost-Vlaanderen is in kennis gesteld van mogelijke verkiezingsfraude bij de gemeenteraadsverkiezingen in Ninove. Dat meldt het parket zelf. Er is een opsporingsonderzoek gestart. In het kader van het onderzoek kan het parket geen verdere informatie meegeven.

Vooraf of nadien?Uw naam wordt genoteerd voor het kiesbureau als volmachthouder, maar (en hier is de nuance): controles worden niet standaard uitgevoerd.
Ik lees steeds dat ronselen van volmachten niet kan omdat het niet mag...Je mag tenslotte maar 1 volmacht hebben.
Wel neen: dat gaat wel degelijk.
Uw naam wordt genoteerd voor het kiesbureau als volmachthouder, maar (en hier is de nuance): controles worden niet standaard uitgevoerd.
je moet met volmacht gaan stemmen in het bureau waar de persoon die de volmacht geeft had moeten stemmen. Daar krijg je een stempel ter controle op je eigen stembrief zodat je i.p. slechts één keer met volmacht kan stemmen.Als dezelfde persoon zou meerdere keren terugkomt dan zou dat toch opvallen
Kan je eigenlijk in meerdere bureau's gaan een volmacht uitvoeren of kan dat enkel in je eigen kiesbureau? Anders zou je wel in elk kiesbureau van Ninove een volmacht kunnen uitvoeren.
In principe dus onmogelijk om voor meerdere personen een volmacht uit te voeren, tenzij je uw eigen stembrief vervalst en er meerdere kopieën van maakt.je moet met volmacht gaan stemmen in het bureau waar de persoon die de volmacht geeft had moeten stemmen. Daar krijg je een stempel ter controle op je eigen stembrief zodat je i.p. slechts één keer met volmacht kan stemmen.