Sneeuwstorm
Well-known member
Als je met een volmacht stemt in naam van iemand anders vermoed ik dat je gewoon een extra stembrief krijgt hé, en dat dit gewoon tussen de andere brieven gaat zitten.Op de radio zei men vanochtend dat Forza slechts met om en bij de 100 stemmen een absolute meerderheid heeft behaald.
Dat gedoe met volmachten zou dus toch een staartje kunnen (en moeten) krijgen lijkt me. Maar we wachten eerst het onderzoek af, want dat het om (enkel) Forza stemmen zou gaan is voorlopig een aanname.
Misschien een domme vraag, maar kan het parket zien op welke partij er gestemd is met een volmachtformulier?
Want er is stemgeheim... dus m.a.w. men kan misschien met dat onderzoek wel aantonen dat er vervalste documenten (doktersbriefjes) gebruikt zijn voor volmachten, maar men kan dat niet koppelen aan een bepaalde partij. Tenzij men getuigenissen gaat verzamelen over het ronselen van volmachten door partij X.
Op VRT stond dit ook. Dus HLN zit hier dus fake news te verspreiden?Klopt volgens mij niet. Heb de Imperiali-zetelverdeling nagerekend en kom net als De Tijd uit op 508 stemmen marge.
Laatst bewerkt: