Onderhandelingsmarge lokaal bestuur

Nemio

Active member
Voorbereiding op mogelijk voorstel lokaal bestuur.
Er is aangegeven dat er gewerkt wordt met barema B1 en dat relevante ervaring kan meegenomen worden.
Huidig loon in privé ligt boven het maximum van het barema dus bedoeling zou toch zijn om huidige loon zoveel mogelijk te benaderen.

Ik weet niet goed in hoeverre er onderhandelingsmarge is of zo'n voorstel doorgaans te nemen of te laten is.
In hoeverre is het aanvaardbaar om te onderhandelen over volgende zaken of wordt dat als not done gezien en slecht opgenomen waardoor voorstel kan ingetrokken worden?

- Zien dat zoveel mogelijk gewerkte jaren meetellen als ervaring om zo dicht mogelijk bij maximum B1 te geraken
- Proberen in B2 gezet te worden voor hoger loon
- Vragen om versneld van B1 naar B2 te kunnen overgaan (2 jaar ipv standaard 4 bv.)

Is verschillend van lokaal bestuur tot lokaal bestuur.

Ge kunt het altijd vragen, maar echt onderhandelen gaat er niet inzitten.

Veel onderhandelen is er niet, zij gaan relevante jaren kwalificeren en meetellen (of niet) maar is de vacature B1 of bvb B1-B3? Als´t B1-B3 is er B2 wel een mogelijkheid.

Voor mij was het bvb D1-D3 en ik ben, beetje tegen de gangbare praktijk in, kunnen beginnen in D2 met volledig behoud van ervaring. (D2-14 dus) om hun aanbod toch een beetje in lijn te krijgen met mijn toenmalig loon.
Recruiter heeft nog onderhandeld hogerop om mijn niet relevante ervaring (2+ j) te laten doorwegen om de 3maand die ik tekort kwam voor D2-15 te compenseren maar dat lukte niet.

Veel hangt natuurlijk ook af van de noodzaak. Ik stak blijkbaar kop en schouders boven de enige andere (nipt) geslaagde kandidaat, na de 3e keer vacature uitschrijven, voor een dienst met, toen, al anderhalf jaar gigantische onderbezetting (maar 3 vd 7 plaatsen ingevuld).
Dan kunt ge natuurlijk iets meer onderhandelen ook

Voorbereiding op mogelijk voorstel lokaal bestuur.
Er is aangegeven dat er gewerkt wordt met barema B1 en dat relevante ervaring kan meegenomen worden.
Huidig loon in privé ligt boven het maximum van het barema dus bedoeling zou toch zijn om huidige loon zoveel mogelijk te benaderen.

Ik weet niet goed in hoeverre er onderhandelingsmarge is of zo'n voorstel doorgaans te nemen of te laten is.
In hoeverre is het aanvaardbaar om te onderhandelen over volgende zaken of wordt dat als not done gezien en slecht opgenomen waardoor voorstel kan ingetrokken worden?

- Zien dat zoveel mogelijk gewerkte jaren meetellen als ervaring om zo dicht mogelijk bij maximum B1 te geraken
- Proberen in B2 gezet te worden voor hoger loon
- Vragen om versneld van B1 naar B2 te kunnen overgaan (2 jaar ipv standaard 4 bv.)
Antwoorden hierop zal je i.p. kunnen terugvinden in de rechtspositieregeling van het specifieke lokaal bestuur.

Versneld van B1 naar B2 gaan zal er niet inzitten. De eerste twee opties kunnen mogelijk maar variëren van bestuur tot bestuur.

Terug
Bovenaan