Offerte nieuwe gasketel + slimme thermostaat: correcte prijs?

Wat houdt dat juist in? Dat je niet kan instellen dat het enkel in de badkamer moet verwarmen en niet in de overige ruimtes?
Nee dat je ketel ofwel 100 % geeft ofwel niets, niet bijvoorbeeld 50 %. Bewuste keuze van tado, om zo veel mogelijk ketels te ondersteunen, want modulerende aansturing is vaak merkgebonden. Merkgebonden thermostaten kunnen bijvoorbeeld bij een klein te overbruggen temperatuurverschil aan de ketel laten weten niet aan volle kracht te branden.

Tado zegt aan de ketel "branden" en stuurt dan de ventielen van de radiator aan zodat de warmte enkel naar die ruimtes gaat die je wil verwarmen. Als die warm genoeg zijn, zegt tado dat de ketel uitmag.

Of het echt veel verschil maakt qua verbruik durf ik niet zeggen :) tado is verder echt wel prima hoor, het is gewoon een kanttekening.

Er zijn merkgebonden systemen die het systeem van tado combineren met een modulerende werking maar die zijn dus merkgebonden.
 
Kleine bemerking bij tado: tado kan niet moduleren, die stuurt gewoon een signaal aan/uit naar de ketel.
Klopt niet, ik gebruik al een goeie 2 jaar een Tado en die moduleert wel degelijk (opentherm). Het kan wel zijn dat hij niet kan moduleren op uw specifieke ketel omdat de fabrikant met een gesloten protocol werkt. Als ik mij niet vergis moeten recente ketels wel verplicht opentherm ondersteunen.
 
Klopt niet, ik gebruik al een goeie 2 jaar een Tado en die moduleert wel degelijk (opentherm). Het kan wel zijn dat hij niet kan moduleren op uw specifieke ketel omdat de fabrikant met een gesloten protocol werkt. Als ik mij niet vergis moeten recente ketels wel verplicht opentherm ondersteunen.
Vreemd, toen ik vorig jaar de opentherm module van mijn ketel kocht en aansloot liet de helpdesk van tado weten dat het niet veel zin had en ik evengoed de aan/uit aansluiting had kunnen blijven gebruiken omdat tado toch niet moduleert. Volgens de helpdesk toen was de opentherm ondersteuning van tado er toe beperkt om een thermostaat die met opentherm communiceert te vervangen zonder andere kabels/aansluitingen aan te ketel te moeten voorzien maar werkt het gewoon als een aan/uit contact.

Des te beter natuurlijk als ze intussen wel op een goede manier ondersteunen, kan alleen maar goed zijn :thumb:
 
Terug
Bovenaan