ÉÉN VTM Play4 Oekraïne 1212

Status
Niet open voor verdere reacties.
als ge Oekraïne wilt helpen, hun leger heeft een rekening geopend bij de Duitse Bundesbank.

kunt ge wat Javelins sponsoren in plaats van je te ergeren.
 
  • Leuk
Waarderingen: toru
Ik wil don't worry be happy zien :unsure:
Sorry, eerst moet ge een aanval op uw zintuigen overleven van Laura Tesoro haar bakvisstem en een stel mensen met afschuwelijke Engelse uitspraak.

Waarom deze slappe emo liederen? Ik doneer 500 euro als Clement Peerens nu de zaal binnenrijdt met ne moto en begint te zingen “Wadis da me de Putin”. We hebben wat peper nodig ipv fake tranen.
 
We kunnen natuurlijk allemaal (terecht) kakken op James Cooke, maar dat zal de gemiddelde gevluchte Oekraïener worst wezen. 12-12 is een beetje zoals de warmste week: ik heb het ook niet met die sentimentele "feel good charity"-TV maar als dat geld correct belandt bij mensen die het nodig hebben is het een goeie zaak.
Zoals bij de inzamelactie van t rode kruis voor Peppinster of indertijd bij de aardbeving in Haïti?:unsure:
 
James Cooke staat daar niet gratis te werken :nono:
Nee? Hoe weten we dat?
Misschien nemen de drie zenders alle productionele kosten op zich als ‘gift’ zodat er geen geld blijft plakken daar? Waarom gaan we er direct van uit dat heel die show van dat zelfde geld wordt betaald?

Waarom deze slappe emo liederen? Ik doneer 500 euro als Clement Peerens nu de zaal binnenrijdt met ne moto en begint te zingen “Wadis da me de Putin”.
Ik heb hier veel te hard mee gelachen dan eigenlijk zou moeten :rofl:
 
Dat geld wordt op die 12-12 rekening gestort, VTM, Play en VRT komen daar helemaal niet aan te pas.
 
Nee? Hoe weten we dat?
Misschien nemen de drie zenders alle productionele kosten op zich als ‘gift’ zodat er geen geld blijft plakken daar? Waarom gaan we er direct van uit dat heel die show van dat zelfde geld wordt betaald?
Dienen staat daar niet enkel vanavond he? Die heeft tal van repetities achter de rug. Dienen mist inkomen als hij niet ondertussen ergens anders een project heeft. En tis niet enkel hij, der komt zoveel meer bij kijken catering, stylisten, productie,...

Ik weet niet hoe ze betaald worden, maar ik denk dat het vrij naïef is om te geloven dat elke cent wordt gebruikt voor hulp
 
Maakt dat nu zo veel uit? De logistiek moet altijd betaald worden hoor. Je doet alsof er hier miljoenen naar die TV gezichten vloeien... En dan nog, zelfs al kost die hele show flink wat centjes (ik zou het echt vreemd vinden moesten die zenders dat uit het opgehaalde geld halen trouwens, maar goed) dan blijft er nog het feit dat er zonder dat gedoen helemaal geen miljoenen zouden opgehaald zijn. Ik ben zelf echt geen fan van de typische VTM dramashows en al van dat, maar komaan.
 
Vandaag in het nieuwsblad over die actie:
“Het concept van 12-12 is dat we door samen te werken de werkingskosten zo veel mogelijk kunnen drukken. We zitten nu aan 7 procent werkingskosten, wat betekent dat 93 procent van het bedrag werkelijk ter plekke wordt ingezet.”

ik vind dat best ok qua wat er blijft "plakken" tbh.
 
1,24 miljoen euro aan werkingskosten, ook niet slecht. En dan valt het ook nog even te bekijken hoeveel er aan de handen van Het Rode Kruis gaat blijven plakken. Hen kennende zullen ze in 2024 wel in actie schieten. Het idee achter de show is geweldig, alleen spijtig van de bedrijven en instanties die erachter zitten.
 
Verbazend toch steeds hoeveel geld dat ophaalt, ik vraag me telkens af vanwaar het komt.
Ik heb nog nooit een euro aan zo'n organisaties gegeven.

En ondertussen zelf maar klagen over de elektriciteit,gas,diesel/naft prijzen en dat een kar in de supermarkt alsmaar duurder wordt.
Nein danke!
 
Laatst bewerkt:
James Cooke staat daar niet gratis te werken :nono: en die zal ook weken voorbereid hebben, maw betaald ter compensatie. En de shminksters die 3kg shmink op zen gezicht hebben gelegd, zullen ook wel betaald moeten worden. Of dat van het ingezameld geld komt, laat ik in't midden maar zoiets moet gefinancierd worden van ergens
Ik heb niet de hele (radio of tv) show gevolgd dus ik weet niet zeker dat ze niet onderbroken was door reclame, maar ik zou denken van niet. Als je uitrekent hoeveel reclame-inkomsten sbs en vtm vrijwillig opgeven om de show te kunnen uitzenden, telt dat ook wel als serieuze gift. Denk dat alle onkosten worden betaald uit de inzamelpot, maar de bv’s niet.
 
Verbazend toch steeds hoeveel geld dat ophaalt, ik vraag me telkens af vanwaar het komt.
Ik heb nog nooit een euro aan zo'n organisaties gegeven.

En ondertussen zelf maar klagen over de elektriciteit,gas,diesel/naft prijzen en dat een kar in de supermarkt alsmaar duurder wordt.
Nein danke!
Wat een zwartgallige en nutteloze kijk op gewoon een prachtig initiatief. Een goed deel van de bevolking heeft het moeilijk, maar zelfs dan is het mogelijk om een gift bij elkaar te schrapen.

Er is nagenoeg geen connectie tussen (terecht) klagen over de olie- en energieprijzen en toch nog doneren aan een goed doel. Want dat eerste is deels een gevolg van afschuwelijk beleid van onze politie en onrechtvaardige systeem zoals de cliquet. Dat tweede is zelf zoeken of je nog iets kan opgeven voor een ander en dat doen. Het ene sluit het andere niet uit. Je verliest het recht niet om te klagen over iets omdat je nog reserve hebt. Doorgaans klaag je beter over iets wanneer je nog overschot hebt trouwens.

Mensen hebben hun best gedaan, typisch voor de kleine Belg in de straat om dan af te vragen van waar dat geld komt ipv het resultaat te bewonderen. Beetje hetzelfde verhaal van vermoeden dat elke zelfstandige met een leuke wagen de staat oplicht en dergelijke zever. Er zijn nuttigere manieren om uw tijd te spenderen dan zuivere afgunst te spuien.
 
Waarom deze slappe emo liederen? Ik doneer 500 euro als Clement Peerens nu de zaal binnenrijdt met ne moto en begint te zingen “Wadis da me de Putin”. We hebben wat peper nodig ipv fake tranen.
In 2005 was er een concert in het Sportpaleis voor de slachtoffers van de tsunami. Geen tv uitzending, maar echt een concert met publiek en veel alternatieve acts…
Er zat misschien ergens her en der een emoliedje tussen, maar ik herinner mij vooral veel rock n roll…

Dus uw idee can Cpex is zeker zo slecht niet…
 
Sorry, eerst moet ge een aanval op uw zintuigen overleven van Laura Tesoro haar bakvisstem en een stel mensen met afschuwelijke Engelse uitspraak.

Waarom deze slappe emo liederen? Ik doneer 500 euro als Clement Peerens nu de zaal binnenrijdt met ne moto en begint te zingen “Wadis da me de Putin”. We hebben wat peper nodig ipv fake tranen.
Of een alternatief: gewoon James Blunt die "You're Beautiful" blijft zingen, op alle kanalen, tot er een bepaald bedrag is binnengehaald. Hij zou daar nog met plezier aan deelnemen.
 
Ligt dat nu aan mij of is dat gewoon beschamend hoe commercieel ze dit maken? Finale van Masked Singer ff promoten, Tom Waes die zijn levensverhaal moet vertellen hoe "dicht" hij bij Oekraïne staat. 'k Wil zelfs niet storten op deze manier
Vanaf elke 40 euro heb je 45% aftrek van belastingen zeker? Dus je betaald er sowieso voor mee :unsure:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan