Nvidia 30-series Launch

100 à 200€ opleggen voor een 3080 zou ik nog doen. Maar die prijsverschillen zijn gewoon pijnlijk om te zien. Nu voor de LHR versie van die kaart die ik besteld heb is nu 700€ meer.
En naar een 3070 gaan is natuurlijk spijtig dan weer een downgrade. maar nog steeds een pak beter dan m'n 1070.
Heb je al eens contact genomen met Megekko hoe het nu exact zit ?
 
Enige wat in hun statement staat is dat je kan opleggen naar een andere kaart / type. Er staan een paar 3080's op stock maar direct dubbel zoveel waar ik voor betaald heb
 
Enige wat in hun statement staat is dat je kan opleggen naar een andere kaart / type. Er staan een paar 3080's op stock maar direct dubbel zoveel waar ik voor betaald heb
heb het zelfde voor bij azerty, heb daar half januari een ASUS TUF GAMING GeForce RTX 3070 besteld, krijg elke dinsdag mooi een mail dat de levertijd onbekend is, heb deze besteld voor 609 euro, kan mijn bestelling wel annuleren of bijleggen voor een kaart die wel direct leverbaar is maar dan moet ik 400 euro bijbetalen
 
kzeg het de prijzen zijn nog altijd crazy. Enigste uitzondering dat ik zag was vorige week of 2 weken terug toen Megekko een MSI 3080 Ti voor MSRP prijs aanbood effectief MSRP prijs, was het een fout of een tijdelijke actie, niemand die het weet, was voor enkele minuten online.
 
Het is is inderdaad (nog) heel triest met GPU prijzen. Ook es gekeken voor eerste keer in maanden, met BF6 in het vooruitzicht.

Tot 800€ voor een 3060 ti bij god (ik heb graag een stille kaart van een 3d party, msi gaming reeks bvb zoals mijn huidige 1060)
En nog makkelijk 650€ voor een vrij basic 3060, zucht ...
Wait and see dan maar. Moet toch eerst rest van m'n pc es upgraden (7 jaar oude cpu en mobo - intel i5 4670, geen m2 nvme etc.)
 
Laatst bewerkt:
Heb je al eens contact genomen met Megekko hoe het nu exact zit ?
Mail gestuurd vandaag of ze laagste prijs garantie geven met dat ik eventueel wou opleggen voor een LHR versie maar met de prijs die je bij de concurrent kon vinden. Maar ze wilden die prijs niet aanpassen spijtig genoeg.
 
En mijn order is gecancelled. Melding gehad van Megekko dat ze die referentie niet meer maken.... Spijtig genoeg 1 jaar gewacht voor niets.
 
@ZyphO hebben ze een alternatief aangeboden, aan dezelfde prijs?

Waarschijnlijk niet, en dat is ook niet wat je kan verwachten, zou eerder liefdadigheid zijn. Leuk als ze het toch doen, maar heel realistisch is het niet dat een winkel dit doorgaans zal doen.

Voor hen is het ook force majeure he. Die kaarten worden effectief niet meer geleverd aan hen, en voor de nieuwe moeten ze veel meer betalen aan de groothandels.

Even schetsen.
1 jaar geleden:
  • fabrikanten > groothandels: "vanaf datum X zullen kaarten Y geleverd worden aan Z euro. Bestellingen mogelijk vanaf nu"
  • groothandels > winkels: "vanaf datum X zullen kaarten Y geleverd worden aan Z+ euro. Bestellingen mogelijk vanaf nu"
  • winkels > eindklanten: "vanaf datum X zullen kaarten Y geleverd worden aan Z++ euro. Bestellingen mogelijk vanaf nu"
Eindklanten beginnen orders te plaatsen.
Vandaag:
  • fabrikanten > groothandels: "kaarten Y worden uit productie genomen dus kunnen niet meer geleverd worden. Alle bestaande orders worden gecancelled. We hebben wel nieuwe kaarten W voor Z+++++ euro. Bestellingen mogelijk vanaf nu"
  • groothandels > winkels: "kaarten Y worden uit productie genomen dus kunnen niet meer geleverd worden. Alle bestaande orders worden gecancelled. We hebben wel nieuwe kaarten W voor Z++++++ euro. Bestellingen mogelijk vanaf nu"

Wat verwacht je dat winkels dan doen... Per geplaatste order, en voor de grotere shops zijn dat er gigantisch veel, een verlies van honderden euro per kaart slikken terwijl zij er ook niets aan kunnen doen?
Dit is overigens de reden waarom veel winkels op een bepaald ogenblik gestopt zijn met preorders aan te nemen. Te weinig leveringen en teveel risico om achteraf met de shit te zitten.
 
https://tweakers.net/nieuws/186870/...s-rtx-3080-kaarten-omdat-productie-stopt.html

staat ook op tweakers.

@ZyphO hebben ze een alternatief aangeboden, aan dezelfde prijs?
Kon gewoon naar een ander model gaan maar dan direct het verschil opleggen.
Wat gewoon het dubbel is van de prijs. Maar dat is een bedrag dat ik zomaar niet kan veroorloven direct te leggen.

Dus 2de optie genomen en geld terug gevraagd.
Is LDLC betrouwbaar qua winkel ? Zal via hun wrs een GPU kopen met dat die prijzen nog "aanvaardbaar" zijn.
 
Laatst bewerkt:
Kon gewoon naar een ander model gaan maar dan direct het verschil opleggen.
Wat gewoon het dubbel is van de prijs. Maar dat is een bedrag dat ik zomaar niet kan veroorloven direct te leggen.

Dus 2de optie genomen en geld terug gevraagd.
Is LDLC betrouwbaar qua winkel ? Zal via hun wrs een GPU kopen met dat die prijzen nog "aanvaardbaar" zijn.

2 keer besteld, tijdig geleverd. Netjes ingepakt/onbeschadigd. Een keer hulp nodig gehad, netjes via chat geholpen. Google translate wel klaar houden voor uw beste Frans.
 
Kon gewoon naar een ander model gaan maar dan direct het verschil opleggen.
Wat gewoon het dubbel is van de prijs. Maar dat is een bedrag dat ik zomaar niet kan veroorloven direct te leggen.

Dus 2de optie genomen en geld terug gevraagd.
Is LDLC betrouwbaar qua winkel ? Zal via hun wrs een GPU kopen met dat die prijzen nog "aanvaardbaar" zijn.
LDLC is zeker betrouwbaar, chronopost wat minder mijn 3080 Ti werd éérst niet geleverd omdat het adres fout zou zijn werd de dag erna wel geleverd. zonder ook maar iets van contact te hebben met hen.
 
Hey, ik ben op zoek naar een 3060ti aan msrp.
Hoe geraak je aan een founders edition kaart?
Ik las over discord enz maar vind er niet veel van terug op google.
tnx
 
Als ik het zo lees op Tweakers moet je uiteraard op het juiste tijdstip ingelogd zijn voor een drop van een bepaalde kaart en om dan de bots/scalpers te vlug af te zijn heb je browserscripts nodig.
Voeg daar dan nog een dosis geluk bovenop.
 
Hey, ik ben op zoek naar een 3060ti aan msrp.
Hoe geraak je aan een founders edition kaart?
Ik las over discord enz maar vind er niet veel van terug op google.
tnx

Zorg ervoor dat de FE meldingen aan staan en dan is het uitkijken voor drops op LDLC FR die zijn de enige die ook de kaarten verkopen enversturen naar BE.

Ik heb zo mijn 3080 Ti gekocht
 
Kan een 3070 Ti bemachtigen voor 980€ maar vraag me af of het de moeite is. Is wel ZOTAC trinity OC.
Maar ben niet vertrouwd met dat merk. Ook reviews zijn redelijk verdeeld
 
Prijzen zijn en blijven absurd. Echt zot dat ze de kaarten kwijtraken aan die prijzen..
Ben zo hopeloos aan het worden dat ik nu al gok op Intel Arc om de prijzen wat te laten zakken. Vermoedelijk wat naïef.
 
Terug
Bovenaan