Nieuwe steun-reactie: voorstellen

coldplayke

Supermoderator
Crowdfunder FE
Ik weet niet of er veel animo voor zou zijn, maar ik lees vaker droevige of diep rakende posts waar ik een “knuffel emoticon” als reageerknop passender zou vinden dan een ☹️.

Een knuffel emoticon lijkt mij idd een grote meerwaarde in threads zoals mentaal welzijn of het toevluchtsoord voor ouders.

Nu gebruikt men de sad emoticon maar die heeft eerder een negatieve connotatie dan een knuffel die steun geeft.

De unsure emoticon gebruiken voor iets waar je het niet mee eens bent is imo véél meer facebook-achtig.
We hebben bovenstaande voorstellen besproken, en begrijpen de vraag naar een steun-/hart-onder-de-riem-emoji als nieuwe reactieknop onder posts.

In deze thread kunnen jullie voorstellen doen hoe die nieuwe reactieknop er zou kunnen uitzien. Wij geven alvast 2 opties mee hieronder.
 
Wat ik soms toch nog mis is de gewone basic smiley, want je kan een duimpje geven, je vindt het een goede post/reactie, of de :love2: smiley, je vindt het geweldig goed.

Een gewone smiley, dus zulk eentje: :) kan imo toch nog een extra nuance geven als reactie op een post, eerder in de zin van, het doet mij lachen (op een positieve manier)

Ik weet dat dit wss niet de juiste draad is om dit te posten, maar heb al vaak de nood gevoeld om gewoon een basic smiley te posten, ipv de support smiley, dat is imo voor andere zaken bedoeld. En aangezien je wel een :( hebt, vind ik het raar dat de positieve versie niet mogelijk is voor het ogenblik.

Voor alle duidelijkheid, ik vraag niet voor de thumbsdown, gewoon dus een lachend gezichtje

Behoort dit tot de mogelijkheden??
 
Wat ik soms toch nog mis is de gewone basic smiley, want je kan een duimpje geven, je vindt het een goede post/reactie, of de :love2: smiley, je vindt het geweldig goed.

Een gewone smiley, dus zulk eentje: :) kan imo toch nog een extra nuance geven als reactie op een post, eerder in de zin van, het doet mij lachen (op een positieve manier)

Ik weet dat dit wss niet de juiste draad is om dit te posten, maar heb al vaak de nood gevoeld om gewoon een basic smiley te posten, ipv de support smiley, dat is imo voor andere zaken bedoeld. En aangezien je wel een :( hebt, vind ik het raar dat de positieve versie niet mogelijk is voor het ogenblik.

Voor alle duidelijkheid, ik vraag niet voor de thumbsdown, gewoon dus een lachend gezichtje

Behoort dit tot de mogelijkheden??
Kan je daar niet de :ROFLMAO: voor gebruiken?
 
Ik begrijp wat ge bedoelt, maar als je het zo bekijkt, heb je nu al 3 soorten emoticons (de eerste 3 getoonde) om iemand zijn post in de positieve zin te waarderen. Maar nog altijd dekt het voor mij de lading niet volledig. De roflmao is echt voor wanneer je strike ligt van het lachen, en i.m.o. is de gewone smiley die ik voorstel eerder iets waarbij je moet lachen, of je een goed gevoel geeft, zonder meer. Ik kan er mijn vinger niet echt opleggen, maar voor mij persoonlijk heb ik dit gevoel al vaak gehad dat de andere 3 nét niet genoeg pasten.

Soit, misschien kan iemand dit beter uitleggen, maar heb dat hier dus redelijk vaak, dat de huidige niet 100% voldoen

Ik denk dat moest die er ook tussen staan dat we toch al een redelijk scala aan emoticons in huis hebben voor de quick reactions, of smileys, hoe dat ge het ook wilt noemen...
 
Ik denk dat de :) dan ook wat passief agressief kan overkomen. :)

Zie, hoe ambigu!
Daar had ik dus ook al aan gedacht, als het spottend zou worden gebruikt, maar daarmee, wou het eens op tafel gooien, als jullie van mening zijn dat het zo zou worden gebruikt dan respecteer ik dit uiteraard, maar zo kan je wel nog een aantal emoticons misbruiken eh, my2cents.
 
Daar had ik dus ook al aan gedacht, als het spottend zou worden gebruikt, maar daarmee, wou het eens op tafel gooien, als jullie van mening zijn dat het zo zou worden gebruikt dan respecteer ik dit uiteraard, maar zo kan je wel nog een aantal emoticons misbruiken eh, my2cents.
Hecht eens niet zoveel belang aan die emoticons.
 
Wat ik soms toch nog mis is de gewone basic smiley, want je kan een duimpje geven, je vindt het een goede post/reactie, of de :love2: smiley, je vindt het geweldig goed.

Een gewone smiley, dus zulk eentje: :) kan imo toch nog een extra nuance geven als reactie op een post, eerder in de zin van, het doet mij lachen (op een positieve manier)

Ik weet dat dit wss niet de juiste draad is om dit te posten, maar heb al vaak de nood gevoeld om gewoon een basic smiley te posten, ipv de support smiley, dat is imo voor andere zaken bedoeld. En aangezien je wel een :( hebt, vind ik het raar dat de positieve versie niet mogelijk is voor het ogenblik.

Voor alle duidelijkheid, ik vraag niet voor de thumbsdown, gewoon dus een lachend gezichtje

Behoort dit tot de mogelijkheden??
37273170_1111816958974794_9118774623826083840_n.jpg
 
Terug
Bovenaan