nieuwe (of tweedehands) interne SSD

Kas de Kalebas

Well-known member
Crowdfunder FE
Hoi allemaal...
Wat is jullie ervaring met SSD's? De moeite om tweedehands te kopen?
Ik zag volgend zoekertje waar een SSD van 1Gig voor 50 euro te koop staat. Te doen? Is er behalve de grootte iets aan een SSD waar ik op moet letten bij aankoop?
Ik ben op zoek naar een goeie SSD van 500GB, evt 1TB indien ik een goeie deal vind.
Wat me indertijd werd aangeraden is om enkel naar premium merken als Samsung te kijken, en dat iets als Kingston qua kwaliteit al op het randje was. Is dat nog altijd zo?
 
Dat is zeker een mooie deal daar dit aan de helft van de prijs is van een nieuwe. Neem wel mee dat een nieuwe 5 jaar garantie heeft bij Samsung. Bij zekerheid van een back-up is het nog te doen, als je deze niet neemt zou ik het afraden.

Edit: Niet gezien dat het om een 840 ging maar met een nieuwe 860 vergeleken. In dat geval afbieden zoals Ascari aangeeft.
 
Laatst bewerkt:
840 EVO's zijn wel serieus oud. Release date is augustus 2013.

Ik zou zelfs nog afbieden, imho. Veel meer dan €30 zijn die niet meer waard.

Als je die toch wil kopen vraag zeker een screenshot van Samsung Magician en de integriteitschart van de SSD zelf (kan je ook in Samsung Magician vinden).

Als de integriteit flink is afgenomen, zou ik die niet nemen.

Samsung is nog altijd wel 1 van de top merken. Maar Crucial en Kingston zijn zeker ook heel deftige merken. Heb al meer dan 5 jaar 2x MX300's van Crucial en die zijn nog altijd perfect inorde.
 
Tenzij het dringend is, zou ik Buy&Sell hier even in de gaten houden, daar worden regelmatig 'jong' 2dehandse of zelfs nieuwe ssd's aangeboden, vaak van leden die regelmatig builds samenstellen en dan soms wat gerief teveel besteld hebben (ik ga er gemakshalve even van uit dat dit ook het publiek is die mee de switch naar hier gemaakt heeft).
 

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan