Ik vind dat je blijft hetzelfde herhalen zonder te lezen wat ik schrijf, op een toon die niet nodig is. Ik kan lezen, bedankt.
Jij ijvert voor zuiver medisch advies, maar je weet niet eens of dat ooit het geval geweest is. En specifiek nu, omdat je hoort dat men minder rood vlees aanraadt (vrijblijvend advies) en dit expliciet benoemd als beter voor het klimaat is dat een groot probleem.
Ik wil zuiver medisch advies ja. Wat maakt het nu uit of het advies vroeger zuiver medisch was of niet? Dat zou enkel betekenen dat het advies vroeger ook al fout opgesteld was. Als het zoals Beryl zei vroeger inderdaad anders was ifv de beste manier om de, even simpel gezegd, arme boerenmensen de nodige calorieën binnen te laten krijgen - dat begrijp ik ergens, maar dat betekent wel dat voor de rijke mensen die wel voldoende variëteit in voeding kon betalen, dat zij verkeerd advies kregen.
Daarom: houd het advies puur medisch en laat de mensen daarbuiten zelf kiezen wat ze er mee doen.
Het houdt toch allemaal geen steek? Enkele posts terug gaan mensen afhaken omdat 200 g rood vlees al moeilijk is, en het nu minder wordt. Wat als het beste medisch advies 0 g is, is die argumentatie dan niet meer geldig? Nu kom je met wat van de pot gerukte voorbeelden alsof het allemaal op microschaal moet gemanaged worden. Het gaat over populatieniveau.
Als medisch 0g het beste is, adviseer dan 0g. Hoe vaak moet ik nu herhalen dat ik puur medisch advies wil? Dat men toch 100g of 200g adviseert omdat het anders niet haalbaar is voor de meeste mensen vind ik al fout maar begrijp ik ergens nog om het advies verteerbaar te houden.
Het feit dat mensen afhaken omdat 200g al moeilijk is is net de reden waarom ik het advies puur medisch wil zien los van andere zaken. Als men al afhaakt ondanks de rechtstreekse impact op de eigen gezondheid, dan gaan ze helemaal afhaken als ze weten dat zaken als milieu mee in rekening gehouden werden. Je verliest je geloofwaardigheid. Het is al moeilijk genoeg om uit te leggen waarom het advies nu anders is dan vroeger.
Ik kom met van de pot gerukte voorbeelden omdat milieu in rekening houden met voedingsadvies eveneens van de pot gerukt is.
Waarom zijn mijn voorbeelden van de pot gerukt trouwens? Als je milieu mee in rekening neemt, lijkt het mij logisch dat je je advies moet bijstellen telkens er evoluties gebeuren op vlak van milieu. En als milieu mee in rekening genomen mag worden, waarom dan andere zaken niet?
Ik merk op dat je niet antwoordde op mijn vraag: waar ligt voor jou de grens van welke maatschappelijke problemen mee in rekening genomen mogen worden?
Rood vlees is waarschijnlijk carcinogeen, bewerkt vlees zeker. Het vrijblijvend advies wordt nog wat verlaagd in de richting van 0 omdat het beter is voor mens en planeet.
Impact op ons leven blijft nul, vermits het vrijblijvend advies is, uit een ander land dan nog. Als jij wil strijden tegen deze windmolen is dat je goed recht.
Impact is nul - waarom dan advies opstellen? Ik vermoed dat hier wel belastinggeld naartoe gaat, dan mag ik toch op zijn minst een mening uiten?
Jij vind mijn toon onnodig? Ik zie oprecht niet waar ik een verkeerde toon gebruik - ik probeer mijn punt duidelijk te maken, want ondanks dat ik mezelf blijf herhalen lijkt het toch niet door te dringen. Dus laat me even weten waar ik een verkeerde toon gebruik, ik zal me proberen aanpassen. Als het gaat om die paar woorden die ik in hoofdletters / vet typ, dit is maar om kracht bij te zetten want ondanks mijn herhalingen lijkt het punt niet door te dringen.
Ik vind van mijn kant dat jouw toon erger is dan de mijne. Jij trekt telkens mijn argumentatie in het belachelijke.
In je eerdere post ga je er vanuit dat ik gewoon 'tegen' wil zijn omdat het nieuw is.
Jij komt af met een schijf voor carnivoren, ik counter met andere schijven en plots zijn de mijne 'van de pot gerukt'.
Ik 'strijd tegen windmolens' omdat ik het fout vind dat irrelevante zaken opgenomen worden in dit officiële voedingsadvies. Op een internetforum, in een thread gemaakt specifiek voor dit onderwerp. Mag het, ja? Of mag het enkel tot het punt dat jij de tegenstrijd te vermoeiend begint te vinden?
Uiteindelijk loopt hele deze discussie omgekeerd: ik zou niet moeten argumenteren om milieu uit het advies te halen - dat zo de default moeten zijn. Als jij of anderen milieu er wel in willen, zouden jullie moeten beargumenteren waarom het daar wel in thuis hoort. En daar heb ik nog geen goede argumenten voor gezien - de link 'het is beter voor de gezondheid want leven in een proper milieu is goed voor de gezondheid' is gewoon een belachelijk zwakke link voor advies gericht naar individuele personen.