Nieuwe monitor kopen voor PS5

@DanielSoul70 - ik weet niet of u TV oled is of niet. Ik had eerst specifiek Gigabyte M32u gekocht voor op men bureau op de PS5 te gamen. Maar beeld is/was toch niet vergelijkbaar met OLED die ik had. Dus uiteindelijk nog de Alienware gekocht - en daar ben ik wel heel tevreden mee!

De M32U zou wel binnen u budget passen. (is ook 4K / VRR / 120Hz)
M32U +- 600€

AW3225QF - maar deze is wel boven u budget

Ik heb een neo qled samsung van 55 inch, zowel beneden als boven. Over het beeld heb ik niet te klagen, zowel series x als ps5 is mooi om te aanschouwen. De reden dat ik niet voor een oled heb gekozen is toch wel de kans op inbranding, hetgeen ik niet zie zitten.

Maar ik ga waarschijnlijk gaan voor een opstellinng met de tv en een relax in de gaming room. In deze room moet ik ook geen rekening houden met salontafel of mijn bed en kan ik echt kort erbij zitten. Een monitor heeft meer potentie en dat ga ik er nooit uithalen met de consoles.

Ik denk niet echt dat je nog veel schrik moet hebben op inbranden bij die LG OLEDs, of moet zijn dat je jarenlang hetzelfde spel speelt. Recentere OLED's hebben snufjes aan boord tegen het inbranden.
Neo QLED zal ook wel degelijk zijn.

Ik ben ook aan het uitkijken voor een nieuwe monitor maar voor gemengd gebruik, PC en PS5.
Vereisten zijn 32" 4K 16:9 minimum 120Hz. Na wat research wordt toch aangeraden van geen OLED te nemen als mijn hoofdgebruik pc is dus ga ik voor een MiniLED met FALD gaan.

Momenteel kom ik op deze 3 schermen uit :
- Acer Predator X32QFS
- Philips Evnia 32M2N6800M/00
- Samsung Odyssey Neo G7 S32BG75

De Acer zijn heel weinig reviews over te vinden dus weet niet echt of dit scherm ok is.
De Philips is bijna niet te vinden, tenzij voor een hogere prijs op Amazon, en zou in HDR het rood nogal oranjeachtig zijn.
De Samsung krijgt meestal vrij goede reviews (de G7 zou geen last hebben van scanlines wat de G8 wel heeft) maar ben geen fan van de curve.

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan