Nieuwe infrastructuur en wegenwerken: waarom is het resultaat altijd zo knullig?

Er zijn nog geen street view beelden van.


Zie je inderdaad heel vaak in zo een nieuwbouwwijken. Is inderdaad om de snelheid er volledig uit te halen als je de straat inrijdt. Is typisch voor zulke korte straatjes waar je in feite u stapvoets in moet verplaatsen.
 
Jammere is dat de helft zich daar niks van aantrekt en dat keiveel lawaai maakt, bv camionet. Is ook niet zo goed zichtbaar. In dit geval komt er een straat recht op uit waar zo geen boordsteen is dus ze komen geregeld tegen 50 per uur daarover gereden.
 
Er zijn nog geen street view beelden van.


Meteen nog wat knulligheid in die foto, zie eens wat een hoeveelheid zand en steen daar op de weg ligt, zie je ook vaak op de snelweg bij op- en afritten. Die steentjes en zand gaan ervoor zorgen dat die boordstenen binnen de korste keren volledig kapot zijn, waarna ze zich nadien naar het wegdek zullen begeven om tijdens regen en vorst huis te houden in het asfalt.


Via bovenstaande link vind je nog een parel. Voorrang van rechts en baan waar je maar 50 mag, gaat men dan een versmalling op het kruispunt zetten waardoor de autos die voorrang moeten verlenen te laat zien wanneer er een wagen van rechts komt. Komt er dan toch een wagen van rechts, zie je die pas eens je bijna op het kruispunt staat en kan die wagen van rechts bijgevolg niet afdraaien.

Men is er dus in geslaagd om een plek waar voorrang van rechts gemakkelijk kon gegeven worden om te buigen in een situatie die gevaarlijker is dan voordien en waar voorrang geven quasi onmogelijk is geworden.

Dan dat rechterstukje dat men vrijhoudt voor fietsers, zonder fietspad of aanwijzing dus een fietser moet daar ook voorrang van rechts geven. Wat het nut dan nog is van dat af te splitsen en die versmalling te maken ontgaat mij compleet.
 
Meteen nog wat knulligheid in die foto, zie eens wat een hoeveelheid zand en steen daar op de weg ligt, zie je ook vaak op de snelweg bij op- en afritten. Die steentjes en zand gaan ervoor zorgen dat die boordstenen binnen de korste keren volledig kapot zijn, waarna ze zich nadien naar het wegdek zullen begeven om tijdens regen en vorst huis te houden in het asfalt.
En hoe is dit een infrastructuur/wegenwerken probleem?
En hoe stel je voor dit op te lossen? Zeker in een nieuwe wijk zoals in die foto waar men overduidelijk nog meerdere huizen aan't bouwen is :thinking:
 
Meteen nog wat knulligheid in die foto, zie eens wat een hoeveelheid zand en steen daar op de weg ligt, zie je ook vaak op de snelweg bij op- en afritten. Die steentjes en zand gaan ervoor zorgen dat die boordstenen binnen de korste keren volledig kapot zijn, waarna ze zich nadien naar het wegdek zullen begeven om tijdens regen en vorst huis te houden in het asfalt.
Een beetje verder in de straat, dit was vlak na de aanleg van het voetpad.
 
Een beetje verder in de straat, dit was vlak na de aanleg van het voetpad.
Nu vraag ik me af waarom het eigenlijk oké is dat zo veel opritten steentjes mogen hebben (zodat de oprit waterdoorlatend is) als dat zo veel schade kan doen.
Of is die schade verwaarloosbaar bij een huis oprit?
Want ik zie toch vaak die stenen op de straat liggen op d'n duur.
 
Die schade komt niet door steentjes van opritten, maar omdat er veel werfverkeer over die borduur is gereden voor het voetpad er lag. En het is dan gewoon jammer dat je niet kan vervangen zoals bij losse boordstenen.

Maar ik begrijp uw ergernis, dat stoort mij ook als er kiezels op straat liggen van een oprit. Maar dat komt meestal door een slecht formaat, geen roosters onder de kiezel of de kiezel die gewoon te hoog ligt.
 
Men zou na wegenwerken of welke werken dan ook aan onze infrastructuur moeten verplichten dat alles opgekuist wordt. Gebeurt jammer genoeg niet vaak waardoor zand en kiezels het nieuwe wegdek snel weer kapotmaken.
 
Terug
Bovenaan