Nieuwe budget grafische kaart of de moeite niet?

Waelvis

Well-known member
Crowdfunder FE
Op de planning staat een volledig nieuwe game PC eens de verbouwingen verder gevorderd zijn en er voldoende budget beschikbaar is.
Maar in tussentijd wil ik toch graag iets recentere games kunnen spelen op m'n huidige PC. (GTA V op de allerlaagste settings lukt net met haperingen bvb)
Daarom denk ik eraan om m'n grafische kaart te updaten.

Huidige (zwaar verouderde) setup:
- Moederbord: Gigabyte GA-H77-DS3H H77 (1155 socket)
- CPU: Int Core i5-3450
- RAM: 8GB 1333mhz
- GPU: XFX HD6870 1GB
- SSD: Samsung 860 EVO 500GB

Ik zou maximaal 100€ willen geven, en het mag uiteraard tweedehands zijn.

Is het de moeite, en zo ja, welke kaarten zouden jullie aanraden?
 
Voor 100 € max kijk je naar grafische kaarten genre Nvidia GTX 970, AMD R9 390 AMD RX 570, Nvidia 1050 TI.
Een upgrade maar verwacht ook geen wonderen want de rest is ook verouderd.
 
Misschien kijk je beter om iets meer uit te geven en een 2de handse setup op de kop te tikken. Mijn verbouwingen zitten er zo goed als op en ik zou ook willen upgraden. Huidige setup is een Ryzen 2600, 16GB Ram en een 1060 6GB ram in een thermaltake V2 case.
Ik moet nog eens een price check laten doen, maar ik verwacht me ergens rond de 400-500€. Ik denk dat je met zoiets wel wat meer bang for the buck kunt krijgen en sommige onderdelen kun je misschien later nog hergebruiken.

En moest je je het afvragen: dit zou ongeveer de volgende setup worden. Case wordt hier niet meer hergebruikt omdat de huidige niet goed in mijn bureau past. Liever een smallere tower met het window rechts.
 
Kheb een 1050 ti op het oog voor (voorlopig) 75€.

100€ is momenteel echt wel m'n max. 2e hands systeem zie ik ook niet echt zitten.

Bedoeling na verbouwingen is een man cave waarbij PC naast gewoon scherm ook kan werken via een beamer. Er gaat maandelijks een deel van m'n loon naar een spaarrekening hiervoor (PS5, beamer, game PC, racingstuur + seat, bar, biljart, home cinema systeem...)

De nieuwe grafische kaart is vooral om gewoon iets recentere games te kunnen spelen. Ik ben bvb bezig aan een (re)play van alle Call Of Duty games en kom bijna op het einde van wat m'n huidig systeem aankan (COD MW3 uit 2011). Ik denk nog 2 a 3 volgende dat zou mogelijk zijn.
Ik verwacht hier idd geen wonderen. Gewoon pakweg een jaartje winnen.
 
Kheb een 1050 ti op het oog voor (voorlopig) 75€.

100€ is momenteel echt wel m'n max. 2e hands systeem zie ik ook niet echt zitten.

Bedoeling na verbouwingen is een man cave waarbij PC naast gewoon scherm ook kan werken via een beamer. Er gaat maandelijks een deel van m'n loon naar een spaarrekening hiervoor (PS5, beamer, game PC, racingstuur + seat, bar, biljart, home cinema systeem...)

De nieuwe grafische kaart is vooral om gewoon iets recentere games te kunnen spelen. Ik ben bvb bezig aan een (re)play van alle Call Of Duty games en kom bijna op het einde van wat m'n huidig systeem aankan (COD MW3 uit 2011). Ik denk nog 2 a 3 volgende dat zou mogelijk zijn.
Ik verwacht hier idd geen wonderen. Gewoon pakweg een jaartje winnen.
Kun je dan niet een ps4 2de hands ergens kopen?
of wachten op de ps5. Die draaien die cod games veel beter dan je huidige pc (zelfs met een nieuwe gpu).
 
Kun je dan niet een ps4 2de hands ergens kopen?
of wachten op de ps5. Die draaien die cod games veel beter dan je huidige pc (zelfs met een nieuwe gpu).
PS5 staat maar op de planning na de zomer waarschijnlijk.

COD speel ik liever op PC.
En op m'n PS3 heb ik nog een backlog van een 25-tal games...

Ik heb qua gaming een paar jaar stilgelegen, en ben aan een inhaalmanoeuvre bezig ;-)

Ik probeer wat chronologisch te blijven
 
PS5 staat maar op de planning na de zomer waarschijnlijk.

COD speel ik liever op PC.
En op m'n PS3 heb ik nog een backlog van een 25-tal games...

Ik heb qua gaming een paar jaar stilgelegen, en ben aan een inhaalmanoeuvre bezig ;-)

Ik probeer wat chronologisch te blijven
Ja, snap ik.
Maar speel ze toch liever op een console dan een verouderde pc 😉 de ps4 games draaien ook ( veel beter) op een ps5 😉 of natuurlijk wachten en sparen voor een betere pc. 1050 ti is nu niet echt een gaming kaart noemen 😅
 
1050 ti is nu niet echt een gaming kaart noemen
Ding bakt nochtans geen fritten hoor:D

Als je nog een backlog hebt loont het misschien wel om nog even geduldig te zijn, scoor je mogelijk volgende maand al diezelfde 1050 voor 50euro en heb je nog wat geld over om wat extra ram op de kop te tikken(check regionaal op 2ehands.be, al veel chance met gehad).

Anderzijds niets zo goed als een strak budget om je terug te kunnen inleven in wat verouderde games.
 
Echt geen ruimte voor wat meer budget?
Op 9lives passeerden een tijdje terug wat 1070's voor een goeie 150 euro. Die 50 euro is imo wel de moeite.
 
150€ is idd ook nog doenbaar.
Ik ben tweakes wat in de gaten aan het houden ook. 2ehands vertrouw ik niet :p
 
kheb ongeveer de zelfde cpu. met een goei 2 dehands kaartje ben je nog even zoet tot je iets deftigs kan kopen, heb zelf een amd R290 met 4gb vram. los van cyberpunk kan je nog redelijk wa recentere games spelen met aangepaste instellingen
 
Terug
Bovenaan