Nieuw: template (feedback hierover mag in dit topic)

Joeri

Hoofdredacteur
Crowdfunder FE
Platinum Trophy
Zoals je in de regels kunt lezen, gebruiken we op BeyondGaming een template om de verkooptopics in goede banen te leiden.
In tegenstelling tot het verleden zijn er nu een aantal zaken die bij elke verkoop verplicht ingevuld moeten worden:
  • Naam van het (de) aangeboden goed(eren) in de titel
  • Algemene informatie/specificaties
  • Nieuw/tweedehands
  • Vermelding aanwezigheid factuur en/of garantie
  • Minimum en/of meeneemprijs
  • Ook elders te koop aangeboden?
  • Verzending/afhaal
  • Einddatum + uur van de verkoop*
  • Eventuele foto's

Hoewel we als mods heel wat ervaring hebben, kunnen we uiteraard een aantal dingen over het hoofd zien. Misschien kan er wel wat beter, staat er iets overbodig in, ...
In dit topic kan je op een constructieve manier feedback geven over de template die we hebben ingebouwd. Alle andere feedback over de Buy & Sell-fora (of moderatoren) mogen in dit topic geplaatst worden.

StanTem, Sir. K en Kwertie
 
Is dat niet wat veel info om bv. een game te verkopen? Denk dat velen zullen afstappen om dan via hier te verkopen. Het gemak/de eenvoud was net de kracht denk ik.
 
Is dat niet wat veel info om bv. een game te verkopen? Denk dat velen zullen afstappen om dan via hier te verkopen. Het gemak/de eenvoud was net de kracht denk ik.
Ik weet niet of je het geprobeerd hebt, maar zaken zoals nieuw/tweedehands, vermelding factuur/garantie, elders aangeboden en verzending/afhaal zijn allemaal met checkboxes, dus 4 keer 1 seconde werk. De rest heb je normaal gezien toch nodig.

Probeer het eens zou ik zeggen en we zien dan wel wat het wordt.
 
Is dat niet wat veel info om bv. een game te verkopen? Denk dat velen zullen afstappen om dan via hier te verkopen. Het gemak/de eenvoud was net de kracht denk ik.
We staan uiteraard open voor suggesties, maar zoveel moeite lijkt me dat toch niet echt? We willen zoveel mogelijk duidelijkheid creëren voor iedereen.

Op 9L krijgen we vooral reports rond afsluituren en discussies over min./meeneemprijzen. Dat willen we hier bv al zoveel mogelijk vermijden.
 
Ik vind het beter op deze manier, de presentatie in de uiteindelijke post kan misschien iets beter maar vind het op zich wel zeer gemakkelijk.
 
Even mijn feedback na mijn eerste B&S post:
  • Post plaatsen kan snel gaan. De vinkjes (nieuw / tweedehands, garantie, ..) maken het echt gemakkelijk een topic snel op te vullen met nuttige info
  • De template leent zich naar mijn gevoel het best om 1 item te te verkopen, tenzij de minimum en/of meeneemprijs telkens direct onder elke lijn van algemene informatie/specificaties komt te staan. Ik vermoed echter dat dit niet mogelijk zal zijn?
    Zoals de template nu opgesteld is, moet je toch wel even goed nadenken als TS hoe je de post gaat opbouwen. Je moet in feite je info dubbel inputten om het duidelijk weer te geven hoeveel al je items kosten.

    Zo is de post van Gizmoke666 van zijn United Cutlery een goed voorbeeld hiervan. (sorry @Gizmoke666 dat ik u even als voorbeeld gebruik)
    Zowel in Algemene informatie als de Prijsinformatie moet hij al zijn items oplijsten.

    Niet meteen het einde van de wereld om de zaken even dubbel te moeten ingeven, maar wou het toch even vermelden.
 
Ik zou minimum/meeneem splitsen in 2 vakken, want anders riskeer je discussie wanneer iemand maar 1 bedrag zet (stel dat meeneemprijs bedoeld werd, maar er biedt toch nog iemand erboven).

Voor verkoop van meerdere items kan de min/meeneem eventueel ook de prijs voor heel het lot zijn, met dan de prijzen per stuk in de vrije omschrijving er onder?
 
Persoonlijk vind ik het een goed idee dat iemand even goed moet nadenken over hoe men zijn post opbouwt. Vroeger moest je als je interesse had in iets, dikwijls eerst zelf een reeks vragen stellen voor je alle nodige info had. Zoals enkel ophalen, maar nergens was te vinden waar ze woonden.
Persoonlijk zou ik dan ook achter het vinkje ophalen nog een kotteke zetten om de locatie in te vullen. Nu moet ge terug gaan naar algemene info en het gevaar is dat ge eerst de rest van de template afwerkt en dan vergeet dat ge uw locatie nog moest toevoegen (zo, was het toch bij mij)
 
Ik vind het beter op deze manier, de presentatie in de uiteindelijke post kan misschien iets beter maar vind het op zich wel zeer gemakkelijk.
Dit werd ondertussen aangepast. Alle aparte puntjes in de template worden nu op 1 lijn getoond in plaats van 2.
Ik zou minimum/meeneem splitsen in 2 vakken, want anders riskeer je discussie wanneer iemand maar 1 bedrag zet (stel dat meeneemprijs bedoeld werd, maar er biedt toch nog iemand erboven).

Voor verkoop van meerdere items kan de min/meeneem eventueel ook de prijs voor heel het lot zijn, met dan de prijzen per stuk in de vrije omschrijving er onder?
Persoonlijk vind ik het een goed idee dat iemand even goed moet nadenken over hoe men zijn post opbouwt. Vroeger moest je als je interesse had in iets, dikwijls eerst zelf een reeks vragen stellen voor je alle nodige info had. Zoals enkel ophalen, maar nergens was te vinden waar ze woonden.
Persoonlijk zou ik dan ook achter het vinkje ophalen nog een kotteke zetten om de locatie in te vullen. Nu moet ge terug gaan naar algemene info en het gevaar is dat ge eerst de rest van de template afwerkt en dan vergeet dat ge uw locatie nog moest toevoegen (zo, was het toch bij mij)
@Cyberkef kunnen deze 2 zaken?
Minimumprijs en meeneemprijs in aparte vakken.
Locatie toevoegen als 'afhaal' geselecteerd wordt. Want niet iedereen vult de locatie in (ook niet op z'n profiel).
 
Minimumprijs en meeneemprijs in aparte vakken.
Done, heb het ook aangepast bij een paar threads. Heb ze voorlopig als "required" gezet, indien dit nog moet veranderen geef maar een seintje.

Locatie toevoegen als 'afhaal' geselecteerd wordt. Want niet iedereen vult de locatie in (ook niet op z'n profiel).
Helaas, out-of-the-box is dat al iets te geavanceerd. Ik kan eventueel wel een "optioneel" veld locatie eronder zetten die dan kan ingevuld worden, maar dan niet afdwingbaar vanuit de template.
 
Even mijn feedback na mijn eerste B&S post:
  • Post plaatsen kan snel gaan. De vinkjes (nieuw / tweedehands, garantie, ..) maken het echt gemakkelijk een topic snel op te vullen met nuttige info
  • De template leent zich naar mijn gevoel het best om 1 item te te verkopen, tenzij de minimum en/of meeneemprijs telkens direct onder elke lijn van algemene informatie/specificaties komt te staan. Ik vermoed echter dat dit niet mogelijk zal zijn?
    Zoals de template nu opgesteld is, moet je toch wel even goed nadenken als TS hoe je de post gaat opbouwen. Je moet in feite je info dubbel inputten om het duidelijk weer te geven hoeveel al je items kosten.

    Zo is de post van Gizmoke666 van zijn United Cutlery een goed voorbeeld hiervan. (sorry @Gizmoke666 dat ik u even als voorbeeld gebruik)
    Zowel in Algemene informatie als de Prijsinformatie moet hij al zijn items oplijsten.

    Niet meteen het einde van de wereld om de zaken even dubbel te moeten ingeven, maar wou het toch even vermelden.

Klopt, aangezien ik in deze post producten bundel vond ik het template wat "moeilijk" en overbodig.

Op zich liever dubbel de correcte informatie dan 100x de foute informatie of ontbrekende informatie moeten vragen.
Ik ben het zoals velen gewoon op 9lives en zelfs het tones.be forum om te verkopen en vermeld uit gewoonte alles wat nodig is. Met of zonder template.
 
Terug
Bovenaan