NFL 2025-2026

Allez de jaarlijkse soap rond diva Rodgers is bij deze ook gepasseerd.
Curieus of hij nog goed genoeg is om Tomlin weer 9 wins te geven dit seizoen. Stiekem wel zin om Metcalf te draften in mijn fantasy. Als Rodgers zijn deep ball nog goed genoeg is zie ik DK wel knallen.

Eerste zoethouder voor het nieuwe seizoen!

En @Loser:

IMG_0861.jpeg

Minicamp is ondertussen begonnen zonder ronde 2 picks.
Er is een hoop miserie gaande van rookies die niet willen tekenen omdat ze te weinig guaranteed geld krijgen. Blijkbaar is er een WR van Houston die fully guaranteed heeft gekregen als ronde 2 pick en nu willen ze dat allemaal.

Da's geen heel eerlijke :D Ik heb gezien hoe 9'er-fans deden bij hun eigen spelers, moet niet vragen wat dat moet zijn voor spelers van de tegenstanders :p Boo's na het eerste kwart of zo, en allemaal mensen die riepen om Kaepernick.

Het is baiten, ik weet het, maar ik laat me graag vangen :p Ik ga niet beweren dat Murray alles heeft gebracht wat ik had gehoopt. Hij is een tikkeltje minder dan dat. Maar hij staat echt niet ver achter de pakweg vier beste QB's van de NFL vorig jaar, hoor. En geen accolades of memorable moments klopt gewoon niet. Zijn rookiejaar was echt wel fantastisch. Alle Cardinals-records verbroken met Larry, OROY. 2 Pro Bowls na elkaar, in de post season geweest met een vreselijke offense, en heeft echt wel mooie stats: vorig jaar bijna 4k passing yards, heeft zijn 100ste career TD al gegooid, en van al die tijd ligt 1,5j in de vuilnisbak door een ACL.

En hij was Madden NFL 21 Pro Bowl MVP! :unsure:

Laat ons eerlijk zijn, het Kingsbury-experiment was heel beloftevol, veel hype, maar was absoluut niks waard eigenlijk. Het laatste jaar zag er goed uit. Maar ik ben het er wel mee eens dat het dit jaar eruit moet komen, of er gaan beslissingen genomen moeten worden. Eindelijk goeie receivers en een goeie defense op hetzelfde moment, de O-line lijkt ook in orde. Gannon was het tegenovergestelde van Kingsbury: de verwachtingen lagen erg laag en hij overpresteert enorm. Dus ja, ik kijk er echt weer naar uit, maar het is wel het seizoen van de waarheid.

Tyrann Mathieu gaat op pensioen :(
Eén van mijn favoriete spelers ooit, om verschillende redenen. Ik ga hem tekort doen, want ik doe het uit het blote hoofd... maar het moet toch éven over hem gaan. In 2013 komt hij uit voor de draft. De Cardinals met Bruce Arians en Todd Bowles pakken hem. Het begin van de mooiste periode voor alle Cardinal-fans, met Palmer, Fitz en Ellington aan de offense en Calais ( ❤️ ), Dockett, Dansby, Peterson, Bethel en Tony Jefferson op Defense. Je ziet het al aan deze lijst, maar de jaren daarvoor was het als Cardinals-fan uitkijken naar het moment dat je defense op het veld kwam, in plaats van andersom.

Mathieu zat met drugsgebruik, en er stonden grote vraagtekens naast zijn naam. Een typisch enfant terrible maar vooral volgens Arians iemand met foute vrienden/familie. En dat bleek ook. Hij is een jaar bij Patrick Peterson gaan wonen, en samen met Calais waren dat naar het schijnt echt drie vrienden die elkaar uit heel wat vuiligheid gehouden hebben. Ik kan het boek van Arians niet hard genoeg aanraden, waarin die praat over dat iedereen zo dol is op de verhalen van de "bad boy" die uit de slechte buurt wordt opgevist, terwijl de NFL voor die jongens vaak de enige mogelijke uitweg is, waarvoor ze hun lijf en hersenen op het spel zetten. Maar zodra ze dan weer één stap verkeerd zetten: laten vallen, slechte invloed, weg ermee. Dan gaan de rijke, priviliged owners (en coaches) eens beslissen over het leven van die straatjongens die ze eerst als embleem wilden opprikken. Dat waren niet alleen woorden voor Arians, dat merkte je aan alles. Ook aan het feit dat zodra die weg was, dat hele ding uit elkaar is gevallen :( Sinds zijn tijd bij Peterson is hij een topspeler en topprofessional gebleken. Iedereen in zijn broek gezet!

Het belangrijkste is natuurlijk op het veld. Eigenlijk een heel kleine speler, totaal atypisch voor een CB natuurlijk. Maar zijn spel kon iedereen z'n hart veroveren! Hij speelde vooral Slot CB, maar ik denk dat het een half seizoen duurde voor hij eigenlijk constant op de TE van het andere team werd gezet. Die kleine tegen de grootste van de anderen. Die tackles zijn fantastisch om terug te zien, en altijd superverzorgd, nooit vuil.

Wat hij vooral goed kon, was op de juiste plaats staan. De bal floept omhoog, 99% zeker dat hij in de armen viel van Tyrann, ook al moest die aan de hele andere kant staan. De meest instinctieve speler die ik ooit zag spelen, maar Arians zelf heeft wel vaker benadrukt dat dat instinct eigenlijk gewoon komt door heel veel football intelligence en vooral uren en uren tape study.

De eerste play waar ik aan denk, zit in zijn highlights van zijn rookie jaar:

Zijn allemaal tof natuurlijk, maar op 00:17: Dat is 8 september 2013. De seizoensopener. Zijn allereerste speeldag voor ons :D Cook is weg voor een TD en Mathieu haalt hem in en mept net de bal nog los. Blitzen, INT's, een route net undercutten... en dan vooral spectaculaire returns. Dat zijn de zaken waar ik aan denk bij zijn spel. Denk dat hij samen met Bucannon zo perfect was voor de defense van Bowles, eentje die trouwens gekopieerd is geweest door zowat iedereen. Op dit moment draaien ze een klein beetje terug weg daarvan, met meer fysieke MLB's en OLB's, maar die versatility, de zogenaamde Moneyback (de kruising tussen slot-CB, safety en OLB), was iets waar iedereen naar op zoek was. Uitvinding van de Cardinals!

Hij ging altijd als een machine. Tegen spelers een halve keer groter dan hij, maar met oneindig veel inzet. 2015 was zijn beste jaar. Voor mijn DPOY in dat jaar. Als JJ Watt niet bestond :) Sommige spelers had hij gewoon door. Zoals Kaepernick in deze insane wedstrijd: On September 27, 2015, Mathieu had five solo tackles, two pass deflections, and a career-high two interceptions on passes by Colin Kaepernick including his first career touchdown as the Cardinals routed the San Francisco 49ers 47–7

Of Cousins. Dit kleurt meer dan waarschijnlijk mijn beeld van Cousins, maar ik was er bij deze wedstrijd. En het was voelbaar hoe veel schrik Cousins de hele tijd had. Constant aan het kijken waar Mathieu was, smeet in de grond...

Doe jezelf een plezier, en kijk even naar deze 4 minuten:
(waar hij op 1:50 trouwens Adrian Peterson klemvast heeft, iets wat niet veel spelers lukte in die tijd)

Laatst bewerkt:
Tyrann Mathieu gaat op pensioen :(
Eén van mijn favoriete spelers ooit, om verschillende redenen. Ik ga hem tekort doen, want ik doe het uit het blote hoofd... maar het moet toch éven over hem gaan. In 2013 komt hij uit voor de draft. De Cardinals met Bruce Arians en Todd Bowles pakken hem. Het begin van de mooiste periode voor alle Cardinal-fans, met Palmer, Fitz en Ellington aan de offense en Calais ( ❤️ ), Dockett, Dansby, Peterson, Bethel en Tony Jefferson op Defense. Je ziet het al aan deze lijst, maar de jaren daarvoor was het als Cardinals-fan uitkijken naar het moment dat je defense op het veld kwam, in plaats van andersom.

Mathieu zat met drugsgebruik, en er stonden grote vraagtekens naast zijn naam. Een typisch enfant terrible maar vooral volgens Arians iemand met foute vrienden/familie. En dat bleek ook. Hij is een jaar bij Patrick Peterson gaan wonen, en samen met Calais waren dat naar het schijnt echt drie vrienden die elkaar uit heel wat vuiligheid gehouden hebben. Ik kan het boek van Arians niet hard genoeg aanraden, waarin die praat over dat iedereen zo dol is op de verhalen van de "bad boy" die uit de slechte buurt wordt opgevist, terwijl de NFL voor die jongens vaak de enige mogelijke uitweg is, waarvoor ze hun lijf en hersenen op het spel zetten. Maar zodra ze dan weer één stap verkeerd zetten: laten vallen, slechte invloed, weg ermee. Dan gaan de rijke, priviliged owners (en coaches) eens beslissen over het leven van die straatjongens die ze eerst als embleem wilden opprikken. Dat waren niet alleen woorden voor Arians, dat merkte je aan alles. Ook aan het feit dat zodra die weg was, dat hele ding uit elkaar is gevallen :( Sinds zijn tijd bij Peterson is hij een topspeler en topprofessional gebleken. Iedereen in zijn broek gezet!

Het belangrijkste is natuurlijk op het veld. Eigenlijk een heel kleine speler, totaal atypisch voor een CB natuurlijk. Maar zijn spel kon iedereen z'n hart veroveren! Hij speelde vooral Slot CB, maar ik denk dat het een half seizoen duurde voor hij eigenlijk constant op de TE van het andere team werd gezet. Die kleine tegen de grootste van de anderen. Die tackles zijn fantastisch om terug te zien, en altijd superverzorgd, nooit vuil.

Wat hij vooral goed kon, was op de juiste plaats staan. De bal floept omhoog, 99% zeker dat hij in de armen viel van Tyrann, ook al moest die aan de hele andere kant staan. De meest instinctieve speler die ik ooit zag spelen, maar Arians zelf heeft wel vaker benadrukt dat dat instinct eigenlijk gewoon komt door heel veel football intelligence en vooral uren en uren tape study.

De eerste play waar ik aan denk, zit in zijn highlights van zijn rookie jaar:

Zijn allemaal tof natuurlijk, maar op 00:17: Dat is 8 september 2013. De seizoensopener. Zijn allereerste speeldag voor ons :D Cook is weg voor een TD en Mathieu haalt hem in en mept net de bal nog los. Blitzen, INT's, een route net undercutten... en dan vooral spectaculaire returns. Dat zijn de zaken waar ik aan denk bij zijn spel. Denk dat hij samen met Bucannon zo perfect was voor de defense van Bowles, eentje die trouwens gekopieerd is geweest door zowat iedereen. Op dit moment draaien ze een klein beetje terug weg daarvan, met meer fysieke MLB's en OLB's, maar die versatility, de zogenaamde Moneyback (de kruising tussen slot-CB, safety en OLB), was iets waar iedereen naar op zoek was. Uitvinding van de Cardinals!

Hij ging altijd als een machine. Tegen spelers een halve keer groter dan hij, maar met oneindig veel inzet. 2015 was zijn beste jaar. Voor mijn DPOY in dat jaar. Als JJ Watt niet bestond :) Sommige spelers had hij gewoon door. Zoals Kaepernick in deze insane wedstrijd: On September 27, 2015, Mathieu had five solo tackles, two pass deflections, and a career-high two interceptions on passes by Colin Kaepernick including his first career touchdown as the Cardinals routed the San Francisco 49ers 47–7

Of Cousins. Dit kleurt meer dan waarschijnlijk mijn beeld van Cousins, maar ik was er bij deze wedstrijd. En het was voelbaar hoe veel schrik Cousins de hele tijd had. Constant aan het kijken waar Mathieu was, smeet in de grond...

Doe jezelf een plezier, en kijk even naar deze 4 minuten:
(waar hij op 1:50 trouwens Adrian Peterson klemvast heeft, iets wat niet veel spelers lukte in die tijd)

Mooie read! ♥️

De preseason is begonnen. Anthony Richardson al meteen geblesseerd. Jalen Milroe liet toch zien wat hij kon. Niet dat hij mega-goed was, maar hij heeft ook niet echt iets slecht gedaan en dat is op dit punt voor hem nog net iets belangrijker. Vind het wel een intrigerende speler, militaire opvoeding gehad enzo. Als die faalt zal het niet zijn door een gebrek aan doorzettingsvermogen.

Keaton Mitchell ook terug zijn snelheid gevonden, ook een leuke story.

wil je alles live zien?
ik kijk de 4 matchen live op dazn standaard ( zonder game pass) , de andere die ze niet uitzenden kijk ik in uitgesteld relais ergens anders

Ik kijk telkens de wedstrijd van 19u live dan de dag nadien de 40min samenvatting van andere interessante wedstrijden.
Misschien is dazn standaard dan een optie. Nu het feit dat ze weeral eens de prijs verhogen en maar matige kwaliteit blijven leveren (app op samsung tv is bijv. traag/buggy) stuit me ook wat tegen de borst.

Jammer genoeg blijft die DAZN rommel de enige legale optie om NFL te kijken.
Ik kijk op zondag altijd Redzone dus ik heb de gamepass. Vorig jaar kon je die op 2 schermen tegelijk zien dus koste mij dat €100.
Dit seizoen heb ik korting gekregen omdat ik gecancelt heb maar zou het blijkbaar enkel mogelijk zijn om te delen in hun premium formule. Geen idee wat die extra gaat kosten en of het dan de moeite is.

DAZN blijft de nagel aan mijn doodskist. Toen NFL het nog zelf deed, was het soms miserie, nu is het altijd gedoe. Geluid dat absurd stil staat, overschakelen naar een andere wedstrijd en er komt bloed uit je neusgaten en oren... Beeldkwaliteit om te huilen. Verkeerd geknipt in de 40min, waardoor je ineens van 2nd down van het ene team naar 3rd down van het andere gaat.

Maar toch neem ik het gewoon opnieuw, omdat het de enige optie is... En ik blijf de hoop hebben dat het ooit goed gaat werken.

Preseason al een beetje kunnen bekijken. Shedeur Sanders vond ik verrassend goed! Ik denk dat er toch voor een groot stuk heeft meegespeeld dat mensen die entitlement willen zién falen, toch? Die was nu echt wel gewoon degelijk als rookie. Waarom zou je er ooit 6 in je room houden, als je Flacco en Sanders hebt :D

Paar goeie running backs gezien, en bij de Cardinals heeft Will Johnson mijn hart veroverd! Een goeie CB is atlijd fijn om te zien, heeft hij nog eens rugnummer 0 ook :D ik vond hem ook fijn arrogant spelen, direct spelers gaan blanketten. Die pass van Murray was niet fantastisch, en onze eerste play was een kick return fumble, hopelijk voorspelt dat niks...

Maar na een paar jaar waar iedereen een goeie QB leek te hebben, zijn er nu toch echt wel teams die het belabberd slecht doen? Waren een paar uitschieters naar beneden dit preseason :o Ik denk ook veel teams die mogen inpakken als hun starter iets krijgt.

Niet veel van het preseason gezien, maar Efton Chism lijkt een mooi verhaal te kunnen worden.

Bij de Commanders is Brian Robinson een beetje verrassend plots weg. Ik begrijp dat hij niet helemaal in het schema past en dat hij toch wat beperkt is als speler, maar echt duur is hij niet en ik weet niet of de alternatieven het wel kunnen dragen. Ekeler is wat ouder, Deebo raakt snel geblesseerd, Rodriguez en Croskey-Merritt zijn nog heel "unproven". Maar vooral die laatste zou dan indruk moeten maken, en Ekeler moet Jayden Daniels recht houden op de passing downs.

Matthew Golden lijkt het voorlopig ook wel waar te maken. In plaats van te verdrinken in een rijkgevulde (maar niet al te sterke) WR-groep, lijkt die er meteen bovenuit te steken.

Daniel Jones verslaat Anthony Richardson in de QB battle van de eeuw. Einde verhaal voor A-Rich dan, lijkt me. Benieuwd of er toch nog iets komt van Danny Dimes dit jaar. Toch wel wat deftige pass catchers daar.

Zeer benieuwd tenslotte naar de eerste echte NFL-actie voor de 2nd year QBs als Caleb Willams, Drake Maye, Penix en McCarthy. Grote fan van Penix. Die gooit een prachtige bal, maar het is hopen dat zijn lichaam het houdt.

Trouwens, iemand hier die zin heeft om in onze NFL Fantasy League voor een even aantal deelnemers te komen zorgen? Graag wel een volledig seizoen meedoen, maar verder zijn er heel weinig eisen. Zelfs @Booka doet erin mee, dus ja.

Trouwens, iemand hier die zin heeft om in onze NFL Fantasy League voor een even aantal deelnemers te komen zorgen? Graag wel een volledig seizoen meedoen, maar verder zijn er heel weinig eisen. Zelfs @Booka doet erin mee, dus ja.

Wnr zou de draft zijn? Ook via sleeper vermoed ik? Ik heb eventueel wel interesse.

Terug
Bovenaan