Netflix

In 't weekend ook La Casa de Papel in één ruk uitgekeken. Ik vind dat ze de serie ondanks de wat mindere momenten toch op een uitstekende manier hebben afgesloten. Ik had daar toch wat schrik voor. Natuurlijk was het nieuwe er wat vanaf en zaten er vrij onrealistische dingen in, maar bij zo'n serie vind ik dat je daar niet te veel over moet neuten. Gewoon niet te veel over nadenken en genieten van wat er op het scherm gebeurd.

Veel kwaliteitsvolle films ook toegevoegd: Little Women, Phantom Thread, Midsommar, Lady Bird, Thoroughbreds, Tokyo Godfathers. Ik heb de meestel wel al gezien, degene die ik nog niet gezien zal ik eens kijken. Maar ik wou dit even vermelden voor mochten anderen geen inspiratie hebben om naar iets te kijken. Little Women komt er in de loop van de week dacht ik.

The Power of the Dog - een mogelijke oscarcontendor - is ook toegevoegd.

Ben ik de enige met een Netflix bug? (Ipad)
Ik betaal mijn abonnement via een prepaid mastercard die ik maandelijks oplaad met het bedrag voor Netflix.
Nu was ik het bedrag vergeten opladen, dus ik krijg bij het opstarten van Netflix een melding dat de betaling niet is kunnen doorgaan en ik mijn betaling moet bijwerken...
Ik klik op "betaling bijwerken" en word dan in Safari herleid naar de betaalpagina. Ik ga hier dan uit (zonder dat ik in Safari iets gedaan/bevestigd heb) en ga dan terug naar de Netflix app en kan dan gewoon Netflix bekijken zonder dat ik betaald heb :oink:

Een aantal bekendere series verdwijnen van Netflix aangezien Disney+ ze heeft "overgenomen":
  • 24
  • Prison Break
  • Family Guy
  • Homeland
Wie het nog wil zien heeft tijd tot 31/12.

Outer banks komt met seizoen 3. Casa papel vond ik extreem ver gezocht, maar toch uitgekeken. Misschien komt er ooit nog een sequel?

Momenteel aan coyotes bezig, Waalse mini-serie over scouts die diamanten vinden en daarbij nog wat lijken in een bos, altijd leuk.

Een aantal bekendere series verdwijnen van Netflix aangezien Disney+ ze heeft "overgenomen":
  • 24
  • Prison Break
  • Family Guy
  • Homeland
Wie het nog wil zien heeft tijd tot 31/12.
Good luck met het zien van 10 seizoenen 24 op 22 dagen tijd (inclusief feestdagen). Dat is 1 seizoen op 2 dagen tijd.

Het vertrekken van deze series vind ik (deels) goed nieuws, want het leidt tot nieuwe opportuniteiten voor andere streamingopties. Als je deze series per se wilt zien, dan kan je altijd een abo op Disney+ nemen. De meesten die deze series al wilden zien, hebben al lang genoeg de kans gehad om ze te zien. Ik wil dat Netflix zich op onafhankelijke, alternatieve markten focust.

The Big Bang Theory en Friends gaan ook verwijderd worden en naar Disney+, maar in de Benelux blijft dit voorlopig nog staan, omdat de rechten hier wat langer lopen.

Amazon prime zal ook wel moeten incasseren, want Two and a Half Men is ook bvb. Warner Bros dus gaat op termijn ook naar Disney+ op het moment dat de rechten aflopen.

Streamz zal op termijn ook heel wat van hun aanbod verliezen als HBOMax hier opstart. Maar dat kan nog wel eventjes duren.

Laatst bewerkt:
Outer banks komt met seizoen 3. Casa papel vond ik extreem ver gezocht, maar toch uitgekeken. Misschien komt er ooit nog een sequel?

Momenteel aan coyotes bezig, Waalse mini-serie over scouts die diamanten vinden en daarbij nog wat lijken in een bos, altijd leuk.
Berlin krijgt zijn eigen serie, is reeds bevestigd. Geen idee of het er op volgt of niet.

En hoppa, Cowboy Bebop ook gecanned een paar weken na de release van het eerste seizoen, weer een grafzerk bij op hun kerkhof van onafgewerkte series.

Ook Arcane uit gekeken. Dat was ik mijn nickname wel verschuldigd.
Wat een onverwachte parel. De twijfelaars hoeven zich zeker niet te laten afschrikken door de League of Legends tag.
Ik weet alleen dat dat een spel is, voor de rest niets.

Grote aanrader.

Wel, we krijgen misschien geen nieuw seizoen van Mindhunter en Glow, maar vanaf volgende week kunnen we wel genieten van Het lichaam van Coppens.

Ik denk dat Netflix gewoon aan het trollen is. Als reactie op de verplichting om regionale content te leveren smijten ze niet alleen obscure films uit de jaren 70 die in de kelder van de VRT lagen te rotten op hun streamer maar nu ook oude vtm programma's.

Dat gaat wat geven als ze Luk Alloo ontdekken.

Wel, we krijgen misschien geen nieuw seizoen van Mindhunter en Glow, maar vanaf volgende week kunnen we wel genieten van Het lichaam van Coppens.

Ik denk dat Netflix gewoon aan het trollen is. Als reactie op de verplichting om regionale content te leveren smijten ze niet alleen obscure films uit de jaren 70 die in de kelder van de VRT lagen te rotten op hun streamer maar nu ook oude vtm programma's.

Van mij mogen ze gerust alles van Jambers er op zwieren. Zou dat oprecht graag nog eens bekijken.

Gelijk hebben ze. Ik zie niet in waarom ze het niet zouden doen. De nieuwere Vlaamse content kan bij StreamZ en alles dat StreamZ niet exclusief heeft, kan op Netflix.

Hopelijk wordt het aanbod ook nog ondertiteld in andere talen, misschien dat er wel wat Oezbeken, Peruvianen en Vietnamezen Luk Alloo zullen ontdekken. Iets als Reizen Waes zou het volgens mij wel nog redelijk goed doen op Netflix zelfs. Er staat soortgelijke anderstalige content ook op Netflix, dingen als "Love is Blind Japan".

Terug
Bovenaan