Netflix

In hetzelfde schuitje zit The Last Kingdom, seizoen 5 is vandaag uitgekomen. Echter is het niet in het Nederlands beschikbaar, wel met Engelse subs. Het is alleszins beter dan de vorige seizoenen waar het maanden tot een jaar duurde voor het seizoen verscheen na release.

Ik ga het binnenkort inplannen en dan is het uitkijken naar de film die het geheel zou beeïndigen.

De vrouw des huizes is je dankbaar :)

Logica hiervoor ontbreekt mij maar is wel vaker zo bij Netflix en hun regios/aanbod.
De logica is er nochtans wel.

Als je Netflix op “Nederlands” staat, dan gaat Netflix er logisch van uit dat jij Nederlands begrijpt en dat je een serie met Nederlandstalige ondertitels nodig hebt.

Als je Netflix op “Engels” staat, dan zal hij ook series tonen waarvan er enkel maar “Engelse” (of andere) ondertitels beschikbaar zijn.

De logica is er nochtans wel.

Als je Netflix op “Nederlands” staat, dan gaat Netflix er logisch van uit dat jij Nederlands begrijpt en dat je een serie met Nederlandstalige ondertitels nodig hebt.

Als je Netflix op “Engels” staat, dan zal hij ook series tonen waarvan er enkel maar “Engelse” (of andere) ondertitels beschikbaar zijn.
Ik had in het profiel, audio en subtitle languages op Nederlands, Engels en een extra taal staan. Dan zou die display language toch niet mogen uitmaken? Dat bedoel ik :)

In hetzelfde schuitje zit The Last Kingdom, seizoen 5 is vandaag uitgekomen. Echter is het niet in het Nederlands beschikbaar, wel met Engelse subs. Het is alleszins beter dan de vorige seizoenen waar het maanden tot een jaar duurde voor het seizoen verscheen na release.

Ik ga het binnenkort inplannen en dan is het uitkijken naar de film die het geheel zou beeïndigen.
Ze zouden beter beginnen met Seizoen 4 eens te voorzien van Nederlands subs :(

Ik had in het profiel, audio en subtitle languages op Nederlands, Engels en een extra taal staan. Dan zou die display language toch niet mogen uitmaken? Dat bedoel ik :)
Toch wel, want Nederlands blijft jouw hoofdtaal.

Hoe weet Netflix hoeveel Engels jij begrijpt? Dat is je back-up als Nederlands ontbreekt, maar voor hetzelfde geld is dat puur, omdat je Engels net nog iets meer begrijpt dan Frans of gelijke welke taal.

Hoe frustrerend zou het zijn om ineens keiveel series te kunnen zien, maar “Oei er zijn geen Nederlandse ondertitels? Amai, die Netflix heeft nogal slechte service.”

Het is niet omdat jij toevallig ook goed Engels begrijpt dat de meerderheid dit kan. Netflix bedient nu eenmaal de massa.

Laatst bewerkt:

Bridgerton, S2 vanaf 25 maart (met de heerlijke stem van Julie Andrews)

Kwestie van wat vrouwen aan te trekken in het filmforum. :unsure:

In de zevende hemel zitten in elk geval tieten van die hollandse... dat is zowat alles wat ik mij van die film herinner :unsure:.
Ik heb hem gezien. Was ok. Ook de tieten van die hollandse.
Maar als ik tieten wil zien, daarvoor heb ik geen netflix nodig.

Leek meer een romcom eigenlijk.

EDIT : eigen kweek seizoen 4 !!!! yay

Laatst bewerkt:
Iemand die toevallig weet waarom er van The Blacklist S8 maar 18 (vd 22) afleveringen op Netflix staan?

Seizoen 8 is deze maand erop gezet, maar blijkbaar niet volledig. :sarcastic:

Beu om altijd dezelfde recommandaties te zien, ging ik eens op zoek op Google naar ‘best movies on Netflix’

Bij elke film die ik wou zien moet ik helaas vaststellen dat die niet op Netflix staat.

is dat dan omdat het aanbod zoveel groter is in USA ?
Aanbod is inderdaad veel groter en anders in de USA. Netflix Originals staan wel altijd overal op Netflix (en worden ook niet uit het aanbod verwijderd na verloop v. tijd), maar bij de rest zijn de rechten niet altijd wereldwijd, dat klopt. Soms staan er ook dingen op onze Netflix die elders al verwijderd zijn of elders er niet op staan.

Netflix op engels zetten kan helpen, maar dat doe ik zelf niet.

Deze site is handiger voor "hier". Op Moviemeter kan je volgens mij ook Netflix BE het aanbod bekijken (ofwel is dat enkel NL maar dacht BE ook, sowieso zijn de verschillen al kleiner tussen NL en BE), en met letterboxd pro kan je bijvoorbeeld je watchlist filteren met wat er op Netflix staat (al mist dat soms titels die bvb. toch op Netflix staan, heb ik al gemerkt).

Edit crew: minder legale alternatief verwijderd

Laatst bewerkt door een moderator:
Mischien een raar vraag, maar diegene met een LG tv. Kunt ge eigenlijk Dolby vision uitzetten en het in HDR bekijken?
Dus switchen tss de 2 via de tv zelf..
Al zitten zoeken op Google ,vindt er niet direct iets van.
Via Xbox kan dit.

Blijkbaar ook geen info knop op die LG smart afstandsbediening.

Terug
Bovenaan