Netflix Netflix

Wanneer je je taal in Netflix naar Engels verandert krijg je enkel te zien wat engelse ondertitels heeft, en gelukkig is dat het meeste wel. Maar inderdaad, dat is wat ik wou zeggen, enkel via vpn, als Netflix het klaar zou krijgen om al die contracten over wat waar juist mag beschikbaar gesteld worden gelijk te stellen zodat alles overal beschikbaar is (van de Netflix catalogus) zou het echt nog de top streaming service zijn.
Maar kan me voorstellen dat dat een administratieve en financiele nachtmerrie is.
Dat van die rechten, contracten en licenties is ook echt achterlijk. Alsof ze het recht hebben om over één bepaald land een film te hebben als bedrijf, en dan aan dat bedrijf vragen: "mag ik aub die film in jouw land streamen" en daar dan nog een prijs voor betalen.

Luiheid zal er ook wel voor tussenzitten. Ik kan me niet voorstellen dat een Vietnamese filmbedrijf er objecties tegenover zal hebben dat hun film in Belgie uitgezonden kan worden. In principe moet dat ook geen probleem zijn, want onbekende Vietnamese film heeft hier in Europa misschien geen rechten, is nooit uitgebracht enzovoort. Maar goed iedereen doet moeilijk om te doen. En doen hun product of hun bedrijf voor als veel belangrijker dan dat het daadwerkelijk is. Is alsof elk land hun eigen "Telenet" heeft qua spelbederver. Kapitalisme werkt gewoon niet, misschien economisch wel, maar op elk ander vlak draagt het echt geen goeds aan deze maatschappij.

Netflix zal ook wel geen moeite doen voor die 50 potentiele kijkers in Belgie voor onbekende film, maar het maakt de streaming service niet beter. Voor de bekendere films of succesvolle films is het één groot kluwen, en dan is illegaal kijken van die films nog altijd de beste optie. En zo verliezen ze uiteindelijk inkomsten, maar my understanding is dat dat exact is wat ze willen.
 
Subtitles bij Amazon Prime vind ik toch echt een drama. Wat ik allemaal al gezien heb:
- Halverwege een seizoen plots geen Nederlandstalige ondertitels meer
- Halverwege een film vallen de ondertitels weg
- Plots alles in hoofdletters
- Plots bovenaan het scherm ipv onderaan
- Out of sync

Toch wel frustrerend soms.
 
Netflix brengt wel heel veel uit maar het is imo wel nogal mediocre. In films zijn ze ronduit slecht. Ze hebben dit jaar imo nog maar 1 goeie film gelost en dat was oxygen. Space Sweepers en Blood Red Sky waren ok maar ook niet echt speciaal en voor al de rest kom ik niet veel verder dan "meh".

Maar ook in series zijn ze de bal imo serieus mis aan het slaan. Zelfs in vergelijking met apple+ een dienst met nog geen 100ste van het aanbod van netflix en toch hebben die al meer goeie shows uitgebracht dit jaar dan netflix.

Niet dat Netflix nooit een homerun slaagt maar de laaste; Black Mirror, Maniac, Love Death Robots ... daar moet je toch al ruime tijd voor terug gaan en ze zijn heel zeldzaam. Als je dat vergelijkt met de monster reeksen die HBO, FX, Apple, Prime, Disney dit jaar hebben uitgebracht... Netflix gaat zich dringend moeten herpakken en meer focussen op kwaliteit over kwantiteit imo.

Er is momenteel 1 ding waar ze zich aan kunnen optrekken. Ze zijn nog niet zo slecht als Peacock maar zelfs die hebben voor volgend jaar wel paar toppers in de pijplijn zitten (nieuwe battlestar galactica onderandere) en peacock heeft natuurlijk wel hun cataloog in hun voordeel (universal en dreamworks met films als jurassic park en shrek) maar ook veel tv shows zoals The Office en Parks & Rec
 
Laatst bewerkt:
Brand New Cherry Flavor vind ik anders wel 1 van de betere series van dit jaar van Netflix (moet wel nog enkele afleveringen kijken) en Sweet Tooth deed mij ook wel iets.
 
Het is niet dat die slecht zijn he. Heb Sweet Tooth ook gezien en was idd best geinig maar dat kan imo niet concurreren met het beste dat anderen zoals HBO, FX, Disney, Prime en Apple maken. Al Zeker niet wanneer die met hun echt zwaar geschut kaliber Foundation, Lord of The Rings, Wheel of Time, Alien, Obi-Wan Kenobi, Halo, Star Trek, ... gaan afkomen. Natuurlijk niet volledig hun eigen schuld want het is gemakkelijker een groot budget tegen zulk bestaand IP te gooien maar netflix had wel enorme voorsprong en had misschien iets meer risico moeten nemen en zelf wat big budget IP moeten proberen uitbouwen. The Witcher was een stap in de goeie richting maar de productie daarvan is in vergelijking met die van andere spelers kwalitatief nog niet helemaal wat het moet zijn.
 
Rome is ook niet op één dag gebouwd. Voorlopig is het kwantiteit > kwaliteit, maar ik geloof wel dat ze goed aan de weg timmeren op dat vlak.
 
Het is niet dat die slecht zijn he. Heb Sweet Tooth ook gezien en was idd best geinig maar dat kan imo niet concurreren met het beste dat anderen zoals HBO, FX, Disney, Prime en Apple maken. Al Zeker niet wanneer die met hun echt zwaar geschut kaliber Foundation, Lord of The Rings, Wheel of Time, Alien, Obi-Wan Kenobi, Halo, Star Trek, ... gaan afkomen. Natuurlijk niet volledig hun eigen schuld want het is gemakkelijker een groot budget tegen zulk bestaand IP te gooien maar netflix had wel enorme voorsprong en had misschien iets meer risico moeten nemen en zelf wat big budget IP moeten proberen uitbouwen. The Witcher was een stap in de goeie richting maar de productie daarvan is in vergelijking met die van andere spelers kwalitatief nog niet helemaal wat het moet zijn.
Degene die je opnoemt moeten wel nog uitkomen en valt uiteindelijk nog af te wachten of ze de verwachtingen gaan inlossen (al denk ik dat dat wel goed zal komen).
The Witcher was wel goed maar eerlijk gezegd vind ik het een beetje overroepen. Ik weet niet wat het is maar de actrice die Yennefer speelt kwam niet voldoende geloofwaardig over voor mij.
 
Degene die je opnoemt moeten wel nog uitkomen en valt uiteindelijk nog af te wachten of ze de verwachtingen gaan inlossen (al denk ik dat dat wel goed zal komen).
The Witcher was wel goed maar eerlijk gezegd vind ik het een beetje overroepen. Ik weet niet wat het is maar de actrice die Yennefer speelt kwam niet voldoende geloofwaardig over voor mij.
Yennefer is inderdaad wat miscast in The Witcher, maar ik vond het wel een zeer genietbare serie.
 
Is natuurlijk persoonlijk maar als ik kijk naar mijn eigen lijstje van alles dat ik gezien heb afgelopen 2 jaar;

Invincible (Prime)
Devs (Hulu)
The Morning Show (Apple+)
Rick & Morty (Hulu)
Solar Opposites (Hulu)
What We Do in the Shadows (Hulu)
Raised by Wolves (HBO)
The Outsider (HBO)
Undone (Prime)
Mrs. America (Hulu)
Loki (Disney+)
Them (Prime)
Love, Death + Robots (Netflix)
The Mandalorian (Disney+)
The Good Place (Peacock)
The Expanse (Prime)
Star Trek: Discovery (Paramount+)
The Boys (Prime)
Fargo (Hulu)
For All Mankind (Apple+)
Westworld (HBO)
What If? (Disney+)
Better Call Saul (AMC)
The Nevers (HBO)
Carnival Row (Prime)
The Queen's Gambit (Netflix)
Future Man (Hulu)
American Gods (Starz)
The Witcher (Netflix)
Physical (Apple+)
Reservation Dogs (Hulu)
Alice in Borderland (Netflix)
Doom Patrol (HBO)
The Umbrella Academy (Netflix)
Ted Lasso (Apple+)
Mythic Quest (Apple+)
Lovecraft Country (HBO)
Mare of Easttown (HBO)
Kingdom (Netflix)
Sex Education (Netflix)
The White Lotus (HBO)
Ozark (Netflix)
Sweet Home (Netflix)
Succession (HBO)
Billions (Showtime)
See (Apple+)
The Flight Attendant (HBO)
Evil (Parmount+)
His Dark Materials (HBO)
Sweet Tooth (Netflix)
Shadow and Bone (Netflix)
Star Trek: Lower Decks (Paramount+)
Fleabag (BBC)
Servant (Apple+)
Locke & Key (Netflix)
Lupin (Netflix)
Tales from the Loop (Prime)
Utopia (Prime)
Altered Carbon (Netflix)
Into the Night (Netflix)
I am not Okay With This (Netflix)
Space Force (Netflix)
The Haunting of Bly Manor (Netflix)
Warrior Nun (Netflix)
Ragnarok (Netflix)
Star Trek: Picard (Paramount+)
Avenue 5 (HBO)

en ik vermoed dat de meeste reeksen die Apple, Hulu en Prime nog gaan lossen dit jaar ook nog boven het gros van de Netflix producties zullen eindigen. Vooral Apple vind ik eigenlijk redelijk indrukwekkend. Het is niet de moeite te subscriben want ze brengen maar een handvol dingen uit per jaar maar die hun batting average is ronduit fenomenaal. Ook Prime doet het goed. Hulu is het thuis van alle FX reeksen en is eigenlijk ook van disney dus ja ook in TV domineert disney tamelijk hard.

Long story short; step up your game netflix :p
 
Laatst bewerkt:
Is natuurlijk persoonlijk maar als ik kijk naar mijn eigen lijstje van alles dat ik gezien heb afgelopen 2 jaar;

Invincible (Prime)
Devs (Hulu)
The Morning Show (Apple+)
Rick & Morty (Hulu)
Solar Opposites (Hulu)
What We Do in the Shadows (Hulu)
Raised by Wolves (HBO)
The Outsider (HBO)
Undone (Prime)
Mrs. America (Hulu)
Loki (Disney+)
Them (Prime)
Love, Death + Robots (Netflix)
The Mandalorian (Disney+)
The Good Place (Peacock)
The Expanse (Prime)
Star Trek: Discovery (Paramount+)
The Boys (Prime)
Fargo (Hulu)
For All Mankind (Apple+)
Westworld (HBO)
What If? (Disney+)
Better Call Saul (AMC)
The Nevers (HBO)
Carnival Row (Prime)
The Queen's Gambit (Netflix)
Future Man (Hulu)
American Gods (Starz)
The Witcher (Netflix)
Physical (Apple+)
Reservation Dogs (Hulu)
Alice in Borderland (Netflix)
Doom Patrol (HBO)
The Umbrella Academy (Netflix)
Ted Lasso (Apple+)
Mythic Quest (Apple+)
Lovecraft Country (HBO)
Mare of Easttown (HBO)
Kingdom (Netflix)
Sex Education (Netflix)
The White Lotus (HBO)
Ozark (Netflix)
Sweet Home (Netflix)
Succession (HBO)
Billions (Showtime)
See (Apple+)
The Flight Attendant (HBO)
Evil (Parmount+)
His Dark Materials (HBO)
Sweet Tooth (Netflix)
Shadow and Bone (Netflix)
Star Trek: Lower Decks (Paramount+)
Fleabag (BBC)
Servant (Apple+)
Locke & Key (Netflix)
Lupin (Netflix)
Tales from the Loop (Prime)
Utopia (Prime)
Altered Carbon (Netflix)
Into the Night (Netflix)
I am not Okay With This (Netflix)
Space Force (Netflix)
The Haunting of Bly Manor (Netflix)
Warrior Nun (Netflix)
Ragnarok (Netflix)
Star Trek: Picard (Paramount+)
Avenue 5 (HBO)

en ik vermoed dat de meeste reeksen die Apple, Hulu en Prime nog gaan lossen dit jaar ook nog boven het gros van de Netflix producties zullen eindigen. Vooral Apple vind ik eigenlijk redelijk indrukwekkend. Het is niet de moeite te subscriben want ze brengen maar een handvol dingen uit per jaar maar die hun batting average is ronduit fenomenaal. Ook Prime doet het goed. Hulu is het thuis van alle FX reeksen en is eigenlijk ook van disney dus ja ook in TV domineert disney tamelijk hard.

Long story short; step up your game netflix :p
Enkel al Better Call Saul, Fargo, Rick&Morty staan toch ook op Netflix dacht ik?
Enfin, daar heb ik ze tenminste gezien, misschien intussen veranderd. R&M mss de nieuwste afleveringen niet meer op netflix, dat kan ook.
 
Enkel al Better Call Saul, Fargo, Rick&Morty staan toch ook op Netflix dacht ik?
Enfin, daar heb ik ze tenminste gezien, misschien intussen veranderd. R&M mss de nieuwste afleveringen niet meer op netflix, dat kan ook.

Ze hebben soms wel tijdelijke rechten, Prime en hulu hebben zo ook een hele hoop series van anderen. De meesten dateren nog van voor al die netwerken hun eigen streaming diensten hadden. Fargo is van FX en zal dus sowieso naar daar verhuizen eens die rechten verlopen zijn. Rick & Morty is Adult Swim en dus eveneens hulu. Netflix heeft die rechten slechts voor enkele europese landen want in de US zitten die al op hun eigen diensten.

Naarmate de andere groten hun diensten hier uitrollen zullen ook die series allemaal van netflix verdwijnen.
 
Netflix presenteert hun kijkgids met de beste series met trans- en non binaire representatie.

Trans en non-binaire personen kwamen lange tijd nauwelijks voor in films en series. En de representatie die er wél was, was twijfelachtig. Gelukkig is dat nu aan het veranderen. De Kijkgids zet een schijnwerper op deze ontwikkeling.
 
De laatste echte topper van Netflix vond ik The Queen's Gambit maar dat is ook al even geleden.
Agreed. Zit ook wat op mijn honger.

Ik heb gekeken naar Mare of Easttown van HBO. Gedownload. Het algemene niveauverschil tussen Netflix en HBO is wel redelijk frappant. Áls er ooit een HBO max in België komt ga ik het toch eens degelijk bekijken. Ik weet wel dat ze redelijk veel eigen sterke producties hebben, maar weet niet of ze daarnaast nog een uitgebreid aanbod hebben.

Maar dat zal sowieso nog niet voor morgen zijn
 
Netflix presenteert hun kijkgids met de beste series met trans- en non binaire representatie.

Trans en non-binaire personen kwamen lange tijd nauwelijks voor in films en series. En de representatie die er wél was, was twijfelachtig. Gelukkig is dat nu aan het veranderen. De Kijkgids zet een schijnwerper op deze ontwikkeling.

Dit stoort mij de laatste tijd een beetje dat nu elke serie zo een character moet hebben. Ik kan bijna met zekerheid zeggen dat de volgende serie op Netflix terug een sterke zwarte vrouw zal hebben, er sowieso een homo of 2 inzit en als het even kan ook een transgender. Heb niks tegen lgbtq en whatnot, maar het voelt allemaal wat geforceerd tegenwoordig.
 
Terug
Bovenaan