Netflix neemt Warner Bros over

Ik vrees wel voor de physical releases. Boeit groot deel hier mss niet zo, maar ik koop veel op 4K disc. Netflix brengt in elk geval niet veel fysiek uit en ik vrees dat ze dat ook zo weinig mogelijk willen gaan doen... Denk van hun eigen producties er zeer weinig fysieke release heeft.

Het is in algemeen al minder en minder met die releases. Ik heb Netflix door mijn ouders, maar zou er zelf nooit dat geld voor betalen. Die zijn nu al gek met hun prijzen. Deel van het aanbod komt en gaat ook wat ook soms vervelend is. Wilt ge een film kijken denkt ge over tijd in men verlof kijken, maar dan is die blijkbaar weg tegen dan.

Of ze zetten het op zoasl bij Prime waar je bvb MGM+ hebt die 4€ per maand extra kost (daaronder vallen oa de Bond films)

De Ellisons/Paramount gaan dit wel sowieso juridisch aanvechten en waarschijnlijk via Trump en de FCC proberen te blokkeren dus dit gaat nog een lange strijd worden peinzek.

Ik verkies in dit landschap toch gewoon meer gebundelde diensten. Ik neem aan dat ze niet aan de kwaliteit van HBO gaan beginnen morrelen. HBO is altijd HBO geweest en het is niet dat Netflix in het verleden nooit steengoeie dingen gemaakt heeft.
Ik ben daar toch niet zo zeker van. Netflix is een heel andere koers gaan varen en veel parels worden gewoon uitgemolken of zijn top in seizoen 1 om daarna serieus omlaag te gaan. En niet elke reeks heeft a la Stranger Things een seizoen 4

Als Bluray verzamelaar huiver ik ook. Is online al heel veel over te doen.
Maar ik vermoed dat dit ook slecht nieuws is voor bioscopen. Blijkbaar heeft Netflix al gecommuniceerd dat films binnen de 30d van bioscoop naar streaming komen.

“You’ll own nothing and be happy”

Muziek, games, nu films en meer en meer deelauto’s, huurwoningen…
De man had nog gelijk ook 🙁

Ik zou het eerlijk gezegd niet erg vinden mochten Netflix en HBO max met deze overname een gezamenlijke streamingdienst aanbieden met een zeer uitgebreide catalogus. Hoe minder aparte streamingdiensten ik moet abonneren, hoe liever. Dat gezegd zijnde hoop ik natuurlijk wel dat de content er niet onder gaat lijden.

In een ideale wereld is er 1 streamingdienst die alles aanbiedt van arthouse bij Mubi en machtige klassiekers als Criterion tot populaire shit bij Disney of Netflix. Het risico bestaat wel dat alles dan uitgevlakt wordt en er enkel nog gestandaardiseerde generische brij wordt gemaakt.

Laatst bewerkt:
Ik zou ook gerust meer betalen voor één streamingservice die dan ver alles heeft. Momenteel geen enkele streamingservice meer vanwege het veel te gefragmenteerd aanbod.

Ik vrees wel voor de physical releases. Boeit groot deel hier mss niet zo, maar ik koop veel op 4K disc. Netflix brengt in elk geval niet veel fysiek uit en ik vrees dat ze dat ook zo weinig mogelijk willen gaan doen... Denk van hun eigen producties er zeer weinig fysieke release heeft.

Het is in algemeen al minder en minder met die releases. Ik heb Netflix door mijn ouders, maar zou er zelf nooit dat geld voor betalen. Die zijn nu al gek met hun prijzen. Deel van het aanbod komt en gaat ook wat ook soms vervelend is. Wilt ge een film kijken denkt ge over tijd in men verlof kijken, maar dan is die blijkbaar weg tegen dan.
Ik sta bij mijn pa als extra gebruiker, zou het anders ook te veel geld vinden. Aangezien ik 4K en HDR wil zou ik anders gedwongen zijn om het duurdere Premium abonnement te nemen, met tot 4 toestellen, voor mij alleen.

Ik zou het eerlijk gezegd niet erg vinden mochten Netflix en HBO max met deze overname een gezamenlijke streamingdienst aanbieden met een zeer uitgebreide catalogus. Hoe minder aparte streamingdiensten ik moet abonneren, hoe liever. Dat gezegd zijnde hoop ik natuurlijk wel dat de content er niet onder gaat leiden.

In een ideale wereld is er 1 streamingdienst die alles aanbiedt van arthouse bij Mubi en machtige klassiekers als Criterion tot populaire shit bij Disney of Netflix. Het risico bestaat wel dat alles dan uitgevlakt wordt en er enkel nog gestandaardiseerde generische brij wordt gemaakt.
Dat is dan het risico , dat men alles samen gooit en dan wilt gaan besparen, waardoor er uiteindelijk minder content gaat zijn.
Zo'n beetje zoals Microsoft die allerlei gaming studio's overneemt en ze dan sluit, dan waren ze er beter afgebleven.
Disney+ zou ik vooral nemen voor de Marvel en Star Wars films en series maar er komt gewoon niet genoeg uit om een jaarabonnement te rechtvaardigen, dat zou dan 1 maand zijn om eens alles te kijken om terug up-to-date te zijn.

Prime doet dat al, maar die rekenen dan toch nog extra subs aan voor die andere diensten 'disney+, MGM+ etc'...
Dus veel veranderd er niet op die manier behalve dat je betaald op 1 platform.

Dat wil dan allicht zeggen dat ik m'n abonnement bij HBO Max ga mogen/moeten opzeggen?

Hopelijk nemen ze dan alles daar z'n over, want ik heb daar een heuse lijst aan films/series/... staan die ik nog wil zien.
Vooral ook veel National Geographic en Discovery zaken.
Waarom zou je als business een reeds volledig draaiende business met miljoenen betalende abonnees opeens killen en alle media in een andere subscription business steken.

Als CEO zou ik gewoon verder gaan langs klantenkant, de merken duidelijk laten verschillen "HBO= kwaliteit/premium" echt laten gelden. Tegelijkertijd ieder jaar dezelfde (dikke) indexatie van de prijs.
Je releases op beide services zo inplannen dat mensen niet willen/kunnen maandelijks switchen. Besparen langs ontwikkelingszijde door schaalvoordelen (servers, productiehuizen, acteurs, overhead...). Je kan veel doen, maar gewoon alles migreren naar Netflix en HBO doen ophouden te bestaan is het domste dat je kan doen. Gaan ze ook in geen 100 jaar doen.

Waarom zou je als business een reeds volledig draaiende business met miljoenen betalende abonnees opeens killen en alle media in een andere subscription business steken.

Als CEO zou ik gewoon verder gaan langs klantenkant, de merken duidelijk laten verschillen "HBO= kwaliteit/premium" echt laten gelden. Tegelijkertijd ieder jaar dezelfde (dikke) indexatie van de prijs.
Je releases op beide services zo inplannen dat mensen niet willen/kunnen maandelijks switchen. Besparen langs ontwikkelingszijde door schaalvoordelen (servers, productiehuizen, acteurs, overhead...). Je kan veel doen, maar gewoon alles migreren naar Netflix en HBO doen ophouden te bestaan is het domste dat je kan doen. Gaan ze ook in geen 100 jaar doen.
Ik zie ze wel een submerk maken en het dan als een extra betalend abo binnen netflix beschikbaar te maken.

Ik sta bij mijn pa als extra gebruiker, zou het anders ook te veel geld vinden. Aangezien ik 4K en HDR wil zou ik anders gedwongen zijn om het duurdere Premium abonnement te nemen, met tot 4 toestellen, voor mij alleen.
€ 28 per maand betalen mijn ouders dacht ik.
Is dan voor hun + ik + mijn broer als extra gebruikers.
Ik had al laten vallen dat het voor mij niet meer moet, maar broer deelt Spotify en ik deel Disney.

Bij Disney begin ik al te denken dat ze niet meer veel moeten stijgen, vind het ook net iets te duur geworden.
Dus als ze nog gaan stijgen, vliegen ze er waarschijnlijk uit volgend jaar.
4K en HDR vind ik ook wel nodig en dan is de kwaliteit op streaming nog niet heel goed. (Oled 77 inch)

Als ge beetje geduld hebt en uitkijkt kunt ge 4K discs voor € 5-20 scoren.
Die hebt ge dan voor 'altijd' en kijkt ge wanneer ge wilt, worden niet uit aanbod gehaald of geen internet nodig (Moest het eens uitliggen ofzo) + kwaliteit is dan ook nog eens veel beter van beeld en geluid des te meer.

Meestal kijkt ge op die streamings ook maar iets omdat ge teveel zaken ziet op die diensten.
En ik vind hier en daar wel eens iets leuks, maar echt heel groot deel is gewoon shit imo...
Bij een film of serie op disc zijt ge toch meer gericht naar zaken die ge echt wilt hebben of echt graag ziet.

En wat ook wel eens gebeurt is dat streaming een aangepaste versie ofzo heeft.
Of dat ze bepaalde zaken uithalen of censureren ofzo omdat het in deze tijd niet meer als normaal gezien wordt.
Bij disc krijgt ge meestal ook nog een theathrical cut, alsook de director of TV of hoe ze hem willen noemen cut.

€ 28 per maand betalen mijn ouders dacht ik.
Is dan voor hun + ik + mijn broer als extra gebruikers.
Ik had al laten vallen dat het voor mij niet meer moet, maar broer deelt Spotify en ik deel Disney.

Bij Disney begin ik al te denken dat ze niet meer veel moeten stijgen, vind het ook net iets te duur geworden.
Dus als ze nog gaan stijgen, vliegen ze er waarschijnlijk uit volgend jaar.
4K en HDR vind ik ook wel nodig en dan is de kwaliteit op streaming nog niet heel goed. (Oled 77 inch)

Als ge beetje geduld hebt en uitkijkt kunt ge 4K discs voor € 5-20 scoren.
Die hebt ge dan voor 'altijd' en kijkt ge wanneer ge wilt, worden niet uit aanbod gehaald of geen internet nodig (Moest het eens uitliggen ofzo) + kwaliteit is dan ook nog eens veel beter van beeld en geluid des te meer.

Meestal kijkt ge op die streamings ook maar iets omdat ge teveel zaken ziet op die diensten.
En ik vind hier en daar wel eens iets leuks, maar echt heel groot deel is gewoon shit imo...
Bij een film of serie op disc zijt ge toch meer gericht naar zaken die ge echt wilt hebben of echt graag ziet.

En wat ook wel eens gebeurt is dat streaming een aangepaste versie ofzo heeft.
Of dat ze bepaalde zaken uithalen of censureren ofzo omdat het in deze tijd niet meer als normaal gezien wordt.
Bij disc krijgt ge meestal ook nog een theathrical cut, alsook de director of TV of hoe ze hem willen noemen cut.
Ik heb nu hetzelfde gevoel met mijn games. Heb mijn game pass abonnement gestopt en ik pak gewoon 1 maand wanneer er iets op uitkomt dat ik echt wil spelen. Ik verzamel liever games op Steam of op disc.

Er staat veel op Netflix, maar ook veel brol of middelmatige series/films die in feite geen must-see zijn en die je anders toch niet zou kopen.
Op Apple TV+ staat er minder op, maar het is van hogere kwaliteit. En ik denk dat HBO+ ook meer dat model volgt. (ik heb wel nog geen HBO+ genomen)
HBO hun series (zoals Game of Thrones) kan je meestal ook nog kopen op Bluray, zou spijtig zijn moest dat niet meer het geval zijn.

Terug
Bovenaan