We mogen onze posts van de voorbije dagen in de vuilbak kieperen blijkbaar.
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Om extra geld te krijgen van Paramount of andere spelers ?Amai, dat is wel een rare gang van zaken. Netflix stuurde al mails uit naar abonnees met communicatie rond die overname van Warner. Om dan nu teruggefloten te worden… Pijnlijk.
Toegegeven, er stond in dat het nog niet zeker was en dat er nog details moesten geregeld worden, maar waarom al communiceren als het nog in deze mate kan afspringen?
Bond films waren tot begin deze maand vrij beschikbaar bij prime. Bij Prime roteren ze een stuk in en van hun aanbod.Of ze zetten het op zoasl bij Prime waar je bvb MGM+ hebt die 4€ per maand extra kost (daaronder vallen oa de Bond films)
Netflix heeft een akkoord met het bestuur van WB dus niet abnormaal dat ze zoiets laten weten aan hun klanten. Paramount gaat lags het bestuur heen met hun bod en daarom is het ook een vijandig bod.Amai, dat is wel een rare gang van zaken. Netflix stuurde al mails uit naar abonnees met communicatie rond die overname van Warner. Om dan nu teruggefloten te worden… Pijnlijk.
Toegegeven, er stond in dat het nog niet zeker was en dat er nog details moesten geregeld worden, maar waarom al communiceren als het nog in deze mate kan afspringen?
Hoewel ik niet meer vaak ga wegens geen deftig aanbod en vooral de irritante etters in de zaal, zou ik het toch wel heel jammer vinden.Een nieuwe nagel in de kist van de cinema. Niet dat het nog veel gaat uitmaken. Op termijn zal dat medium (grotendeels) verdwijnen.
De cinema is nog eens een uitstap, nu al merk je toch dat het aanbod in de cinema niet meer is wat het geweest is. Hoewel ik graag eens naar een serie kijk op TV, vind ik de cinema nog de beste plek om naar de laatste blockbuster te zien.Hoewel ik niet meer vaak ga wegens geen deftig aanbod en vooral de irritante etters in de zaal, zou ik het toch wel heel jammer vinden.
Mensen gaan op den duur gewoon niet meer buiten komen
Het is zeer zelden een actief roteren van wat je kunt kijken, en veel vaker een kwestie van "verhuren" van licenties. Iemand heeft de rechten op die bondfilm, en de houder van die rechten kan die (tijdelijk) afgeven en dat kan gepaard gaan met exclusiviteit. Stel dat de VRT Stranger Things wil uitzenden, dan moet die daarvoor de licentie zien te krijgen. En als ze tienmiljoenmiljard geven, krijgen ze daarbij ook nog eens exclusiviteit en moet dat dus van Netflix af gedurende de VRT-uitzendingen. Als VRT dan echter nog beslist van niets uit te zenden, is het nergens te zien in België.Prime roteert idd vrij veel. Ze krijgen veel shit over hen maar als je het wat volgt via JustWatch kan je daar vrij veel uithalen.
Los daarvan is Amazon een verschrikkelijk bedrijf.
Amai, dat is wel een rare gang van zaken. Netflix stuurde al mails uit naar abonnees met communicatie rond die overname van Warner. Om dan nu teruggefloten te worden… Pijnlijk.
Ik zou liever hebben dat niemand WB overneemt maar het zou alvast een pak slechter zijn als Paramount aan het langste eind trekt in plaats van Netflix. Paramount is een veel kleiner, financieel minder gezond bedrijf dan Netflix en zouden enkel over de nodige centen beschikken als Larry Ellison en geldschieters uit het Midden-Oosten de portefeuille open trekken. De Ellisons zijn al meermaals op de knieën gegaan voor de huidige Amerikaanse regering dus meer macht voor hun zou een ramp zijn voor bijvoorbeeld CNN en het Amerikaanse medialandschap in het geheel. En dan krijg je er ook nog eens Saoedische invloed bovenop...
Ik denk dat die bewering dat er geen deftig aanbod toch wel afhankelijk is van je kijkvoorkeur. Ik ga minstens 2 keer per maand naar de cinema, maar daarvan ga ik mss slechts 2 keer op een heel jaar naar de Kinepolis (daar zitten effectief die irritante etters). Al de andere keren ga ik hier in Gent naar de Sphinx of de Studio Skoop en vaak moet ik daar echt selecteren in het aanbod want als ik naar alles zou gaan dat mij goed lijkt dan moet ik 4 keer per maand gaan.Hoewel ik niet meer vaak ga wegens geen deftig aanbod en vooral de irritante etters in de zaal, zou ik het toch wel heel jammer vinden.
Mensen gaan op den duur gewoon niet meer buiten komen
Het gaat om de streaming content, en om televisiezenders, dus de kans dat de FCC iets te zeggen zal hebben, is helemaal niet groot. De FTC (het hoofd hiervan is mogelijk onterecht vervangen door Trump) en de DOJ wel wat betreft antitrustwetgeving.En niet vergeten dat dit door de bevoegde instanties moet goed- of afgekeurd worden. Als dit het FCC is, dan weten we al hoe dit zal uitdraaien.
dus de kans dat de FCC iets te zeggen zal hebben
Over televisiezenders heeft de FCC veel te zeggen, ja. Deze deal gaat om Warner Bros Discovery, om hun streamingdiensten en -licenties. Het gaat niet of amper om tv broadcast. Er is ook een verschil tussen cable tv (niet/veel minder onder de FCC) en broadcast tv (wel onder de FCC).FCC heeft toch juist net veel te zeggen over de rechten/licenses van tv-stations ? Dat was juist waarom Disney zich onder druk gezet voelde door het FCC om Kimmel te cancelen.
Zo'n fusie lijkt mij iets waar de FTC normaal mee zou moeten tussen zitten (anti-monopoly) en dat is eigenlijk een lege doos sinds Trump Lina Khan heeft buiten gezet. Die doen alleen nog wat als het Trump goed uit komt... aka alles behalve de belangen van de consument verdedigen dus.En niet vergeten dat dit door de bevoegde instanties moet goed- of afgekeurd worden. Als dit het FCC is, dan weten we al hoe dit zal uitdraaien.