Disclaimer: ik kan enkel spreken over Dublin en omgeving
Jop, don't do it.
Tenzij je een bepaalde skillset hebt die je binnen krijgt in een groot bedrijf aan een +60K job.
Want
Zulke dingen gaan je een loon geven waar je in Dublin geen appartement mee gaat kunnen betalen.
Dat gaat trouwens vaak over callcenters van oa google. Dat zijn doodsaaie jobs in een omgeving die zo toxic is dat niemand het langer volhoudt dan een jaar. En dat weten ze daar want ze blijven constant volk zoeken. Mijn toenmalige vriendin heeft het daar 4 maand volgehouden. Die is vanaf de eerste maand al op zoek gegaan naar ander werk trouwens.
De huizenmarkt in Dublin is compleet geschift. Tenzij de markt gecrasht is sinds 2022 zijn de prijzen die jij opnoemt voor een kamer, niet voor een huis/appartement. Tenzij je echt al een eind van Dublin gaat wonen (onderaan Wicklow bv of bovenaan Louth) op plaatsen waar er 2 keer per dag een bus komt en je dus eigenlijk een wagen nodig hebt. Of in Finglas en ander buurten die, vriendelijk verwoord, niet erg gezellig zijn.
In elk geval, indien je het toch wil doen:
jobs.ie
daft.ie (de Ierse immoweb)
To apply for a PPS Number, you need a basic MyGovID account. You need to upload copies of your identity document, your proof of address, and evidence of why you need a PPS Number.
www.gov.ie
https://www.facebook.com/groups/364921710202490 (grotendeels Nederlanders, enkele Belgen. Geven tips en proberen om de zoveel tijd af te spreken)
Het is een pracht van een land eens je buiten de hoofdstand bent en qua mentaliteit voelde ik me daar veel beter dan hier maar er komt wel het een en ander bij kijken en het is niet allemaal zo rooskleurig.