Muziek Muzikale creaties (elektronisch, gitaargeweld, virtuosen, …)

Sir WarCry III

Well-known member
Edit: Dit was origineel geen openingspost maar een reactie in de "eigen creaties" thread. Nudat muziek daaruit is afgesplitst, staat ze plots vanboven dus bij deze.... Post hier uw muzikale creaties a.u.b. ^_^

Edit2: Tot nu toe ben ik zowat de enige die hier gerief aan het posten is dus wou ik nog even extra onderlijnen dat dit een algemene thread is waar iedereen hun zelfgemaakte muziek mag posten. Ook gewoon een opname waar ge bijvoorbeeld uw favoriete liedje naspeelt op gitaar/piano/whatever is welkom. ^_^

Originele post
===========

Ik speel gitaar en heb hier een soundcloudje waar wat gamemuziek covers opstaan en ook een paar zelf geschreven liekes.

Verder zit ik ook in een metalgroep en hebben wij pas ons eerste EP uitgebracht.


Is niks baanbrekend of zo maar was wel een heel toffe en leerrijke ervaring om dat te maken aangezien dat we alles zelf hebben gedaan. Gitaar en bas is gewoon een amp modeler in USB steken maar zang en drums had ik nog nooit eerder opgenomen. Vooral drums was tof. Veel met mijn neus in de boeken youtube gezeten over hoe het drumstel precies op te zetten, waar in de kamer, welke micro's gebruiken, waar die plaatsen, etc. Dan nadien het proces van al die micro's samen mixen en bewerken en zo. Enorm veel van geleerd.

Eens alles klaar was en we het op een fysieke CD wilden laten drukken kwamen we te weten dat ge daar een DDP master voor moet maken. Had ik nog nooit van gehoord. Da's blijkbaar een proprietary formaat en normaal kosten de tools daarvoor zo'n $100. :sarcastic: Gelukkig met een beetje gegoogle wel een goed blog en open source tools gevonden waardoor het zonder te betalen ook ging.

Paar filmkes van het opnameproces.


 
Laatst bewerkt:
Ik speel gitaar en heb hier een soundcloudje waar wat gamemuziek covers opstaan en ook een paar zelf geschreven liekes.

Verder zit ik ook in een metalgroep en hebben wij pas ons eerste EP uitgebracht.


Is niks baanbrekend of zo maar was wel een heel toffe en leerrijke ervaring om dat te maken aangezien dat we alles zelf hebben gedaan. Gitaar en bas is gewoon een amp modeler in USB steken maar zang en drums had ik nog nooit eerder opgenomen. Vooral drums was tof. Veel met mijn neus in de boeken youtube gezeten over hoe het drumstel precies op te zetten, waar in de kamer, welke micro's gebruiken, waar die plaatsen, etc. Dan nadien het proces van al die micro's samen mixen en bewerken en zo. Enorm veel van geleerd.

Eens alles klaar was en we het op een fysieke CD wilden laten drukken kwamen we te weten dat ge daar een DDP master voor moet maken. Had ik nog nooit van gehoord. Da's blijkbaar een proprietary formaat en normaal kosten de tools daarvoor zo'n $100. :sarcastic: Gelukkig met een beetje gegoogle wel een goed blog en open source tools gevonden waardoor het zonder te betalen ook ging.

Paar filmkes van het opnameproces.


Nice! Ik ken echt niets van metal maar klinkt wel deftig. Ik ga het eens laten horen aan mijn vriend, hij luistert vaak naar metal. Dingen op uw soundcloud zijn echt machtig, zoals het Kirby liedje haha. (Doe eens eentje van Yoshi's Story aub :p )

Moet wel zalig zijn om zoiets in elkaar te steken voor de eerste keer, het leerproces alleen al kan zoveel voldoening geven! Woont gij in Japan dan?
 
Nice! Ik ken echt niets van metal maar klinkt wel deftig. Ik ga het eens laten horen aan mijn vriend, hij luistert vaak naar metal. Dingen op uw soundcloud zijn echt machtig, zoals het Kirby liedje haha. (Doe eens eentje van Yoshi's Story aub :p )
Bedankt! ❤️ Of uw vriend het ook goed gaat vinden durf ik wel niet te garanderen. Bijvoorbeeld voor het volk in de metalthread hier is dees volgens mij veel te soft en te simpel. :)

De muziek van Yoshi's Story ken ik eigenlijk niet echt. Ik heb nooit nen N64 gehad. :(

Moet wel zalig zijn om zoiets in elkaar te steken voor de eerste keer, het leerproces alleen al kan zoveel voldoening geven! Woont gij in Japan dan?
Ik woon in Japan, ja.

Gaf idd veel voldoeing. Voor het geld moet ge het niet doen in ieder geval. Dees heeft ons veel meer gekost dan we er ooit aan zullen verdienen maar gewoon de voldoening achteraf is het waard. Ook de vaardigheden geleerd onderweg neenmt niemand uw nog af.
Ziek random en ik weet niet of ik mij er voor moet schamen of niet, maar ik heb mij in mijn jonge jaren bezig gehouden met experimenten om Pokémons met elkaar te mengen in MS Paint. :unsure:

Ik heb zo ergens een hele collectie op photobucket (RIP) staan, maar deze is mijn beste:

image.png
Zeker niet voor schamen. Zo'n dingen zijn nu eenmaal tof. Kopieren en aanpassen hoort gewoon bij het creatieve proces.

575f2c1c-b6a9-475a-8aa4-957e34fb00aa.jpeg


Voor mij ziet dat er trouwens gewoon uit als een pokemon. Ik zou niet doorhebben dat dat twee gemengd zijn :unsure:
 
Da's een hele schone d20. 🥰 Textures ook allemaal zelf gedaan?

Misschien ook nog eens eentje van mijn maaksels posten. Ik heb vorige week een zingende AI ontdekt. Om die uit te proberen heb ik een cover van Seven Nation Army van The White Stripes opgenomen.


Zang is de Solaria voice database van Synthesizer V. Gitaar en bas ben ik. Drums heb ik geprogrammeerd in EastWest Pro Drummer. Heel plezant om mee te werken, die SynthV. Daar ga ik sowieso nog meer mee maken.

Die Solaria database is gebaseerd op de stem van Emma Rowley
 
Laatst bewerkt:
Afgesplitst van de oude creatie thread.
Hier mag je je nieuwe en oude creaties komen laten horen 😍
 
Misschien nog eens eentje hier posten. Dit is een cover van Black Sabbath, eveneens met SynthesizerV voor zang. De stem die ik gebruikt heb is die van Eric Hollaway die o.a. ook op de Doom Eternal soundtrack te horen is.

Zoals gewoonlijk speel ik de gitaar en basgitaar. Voor de drums en zang heb ik bestaande midi-files van internet gehaald en dan daarmee geprogrammeerd in SynthV en EastWest ProDrummer.

In het origineel speelt Ozzy Osbourne ook mondharmonica. Ik heb geen goeie mondharmonica VST dus zat een beetje te denken wat ik daarmee ging doen. Ik heb op internet wel een paar gevonden die niet te duur zijn maar ik heb reeds een ComposerCloud abonnement waardoor ik eigenlijk al een heel orkest tot mijn beschikking heb. Ik heb dan maar eens geprobeerd om die mondharmonicalijnen te vervangen door een half wind- en strijkorkest. :) Zo klinkt mijn cover ook nog eens wat anders dan het origineel.

 
Bedankt. Ja, de zang kan idd nog wel beter. Ik zou nog wat meer met de sliders moeten spelen denk ik en eigenlijk is die database ook niet helemaal voor metal bedoeld. Eind vorig jaar hebben ze wel een teaser online gezet voor een metal stem waar ze aan aan het werken zijn maar die is spijtig genoeg nog niet uit.
 
Trouwens, moest het iemand interesseren... De twee filmpjes uit de openingspost waarin ik drums en zang was aan het opnemen maken beiden deel uit van hetzelfde liedje.

Het eindresultaat is hier op bandcamp te beluisteren. Jammer genoeg kan ik geen bandcamp links embedden op het forum hier dus wie het wil horen zal moeten klikken.


Dat soundscape in het begin is iets dat ik heb ineen gepuzzeld van een hoop gratis samples die ik online gevonden heb. Het liedje gaat over de zonde van gulzigheid dus ik wilde een beetje een sfeer a la Silent Hill creëren. Khad min of meer diejen Eddie van Silent Hill 2 voor ogen. Iemand die maar niet kan stoppen met eten en daar helemaal aan kapot gaat. Ik beelde mij in hoe terwijl hij z'n vlees bakte de otherworld van Silent Hill rondom hem zou verschijnen. :)

Die samples zijn allemaal creative commons of andere licenties die mij toelaten om ze te gebruiken in muziek die ik verkoop. Onderaan op de bandcamp-pagina staan de bijhorende credits, zoals nodig was voor sommige licenties.
 
Bedankt! 🥰

Dit zijn dan ook echte vocals. Op die cover van Black Sabbath is een AI maar dit is onzen Jon. Hier een filmke moest ge zijn gezicht eens willen zien. Zijne rug was al te zien in de openingspost. :)


Edit: Zijn gezicht was natuurlijk al te zien in de videoclip van The Princess die ik 2 jaar geleden hier gepost had maar zo lang werkt mijn geheugen niet he.
 
Laatst bewerkt:
Wat een talent! Kan duidelijk veel met zijn stem, want in het voorlaatste filmpje klonk hij toch helemaal anders (behalve de uithalen dan).
Vooral het feit dat hij classic heavy metal vocals heeft vind ik bijzonder, omdat jullie een "nieuwe" band zijn. (Ik weet niet of ik één moderne metalband ken met classic vocals? Maar dat ligt waarschijnlijk aan mij.) Met zijn uithalen kon hij kon gemakkelijk doorgaan voor een Rob Halford of zo!
 
Wat een talent! Kan duidelijk veel met zijn stem, want in het voorlaatste filmpje klonk hij toch helemaal anders (behalve de uithalen dan).
Vooral het feit dat hij classic heavy metal vocals heeft vind ik bijzonder, omdat jullie een "nieuwe" band zijn. (Ik weet niet of ik één moderne metalband ken met classic vocals? Maar dat ligt waarschijnlijk aan mij.) Met zijn uithalen kon hij kon gemakkelijk doorgaan voor een Rob Halford of zo!
Ja, den Jon kan heel goed zingen. Hij heeft er dan ook al duizenden uren oefening en een hoop privélessen in verschillende stijlen opzitten. Zijn voornaamste genre is eigenlijk power metal dus onze groep is al een beetje uit zijn comfort zone.

Hier is bijvoorbeeld een liedje dat ik met hem gemaakt heb waar hij meer zijn hoge power metal stem gebruikt.


Dit is wel geen Drakon Prizrak liedje. Dit is gewoon iets dat wij met 2 voor te lachen op een week hebben samen gesmeten. Op de 8 bit music theory discord was er een event waarin we op een week tijd een liedje moesten schrijven over een Magic The Gathering kaart naar keuze.

Den Jon is een fervent Magic speler en stelde voor om deze kaart te gebruiken. Hij vindt het hilarisch hoe ingewikkeld die is. Zo ingewikkeld dat ze er zelfs een flow chart voor nodig hebben. 😂

Die grunts tussendoor ben ik. Al van verschillende mensen de commentaar gekregen dat dat niet zo best is maar ja. Het was eens een experiment he. 😊

[Verse 1]
That’s a nice island you’ve got there.
Whatcha gonna cast?
Ponder, Uro, preordain
or Coatl at End Step?
(Fuck this card!)

Drawing cards is pretty fun.
I’ll put a stop to that.
I know you need to fetch a land.
Just don’t cast Brainstorm.
(This card makes my brain hurt!)

[Chorus]
You’ve been Chained!
You can’t out-value me!
You’ve been Chained!
I actually play 4 copies of this stupid card.

[Verse 2]
Let me tell you how this card works.
It’s quite confusing.
If you would draw a card
besides the one on draw step,
(This card is dumb!)

you must first pitch a card
before you can draw one more.
If you have no more cards in hand,
mill 1 from the top.
(Call the judge!)

[Chorus 2]
You’ve been Chained!
You can’t draw after milling!
You’ve been Chained!
I’ve had at least 100 judges called on me.

[Chorus 3]
You’ve been Chained!
You can’t out-value me!
You’ve been Chained!
You can’t draw after milling!
You’ve been Chained!
Now I just need two more English Nether Voids.
 
Nog eens eentje posten. Geen gitaar geweld deze keer.

Dit is een arrangement van het Haunted Forest level theme van Tiny Toon Adventures op de nes. Het was om mee te doen aan de weekly challenge op de 8 bit music theory discord.

De opgave was om een liedje naar keuze te arrangeren voor een kwintet van een snaarinstrument, een blaasinstrument, een keyboardinstrument, een slaginstrument en nog een ander instrument naar keuze. Ik heb gekozen voor contrabas, clarinet, pijporgel, marimba en zang.


Here we are now in the haunted forest.
It is so scary.
Here we are now in the haunted forest.
Ooooooh!

The trees... have really scary faces.
There are... bats flying everywhere around me
but they... look kind of cute so maybe they are not so bad.

If you're playing as Dizzy Devil
then you can break the blocks
but if you're playing as Furrball
then climb up the trees.

Hedgehogs... will try to take out.
Squirrels... are running up and down the trees
and when... I was a kid, I thought they had two tails!

With the buzzing bees right on my heels
I run... and I jump!
I'm not gonna try to find Hamton's room
'cause it's way too hard.

I've found... the end of level door.
Finally... I'll leave this scary forest level
but if... Elmyra catches me, I'll go right back to start.
 
Terug
Bovenaan