Muzieknieuws

Ik herinner me dat nog alsof het gisteren was.

Inderdaad, ik kwam die vrijdag thuis na een zware week in de derde kleuterklas. Ik was rustig mijn fruitje aan het eten en Nickelodeon aan het kijken, toen ik per ongeluk de post veranderde naar MTV. Sabotage knalde door de TV. Plots lag de salontafel omver, overal lagen er druiven en ik als een bezetene in de zetel aan het springen. Wat een nummer :love:

*Mogelijks is het bovenstaande niet echt gebeurd en is het die dag enkel bij druiven en Nickelodeon gebleven.
 
Inderdaad, ik kwam die vrijdag thuis na een zware week in de derde kleuterklas. Ik was rustig mijn fruitje aan het eten en Nickelodeon aan het kijken, toen ik per ongeluk de post veranderde naar MTV. Sabotage knalde door de TV. Plots lag de salontafel omver, overal lagen er druiven en ik als een bezetene in de zetel aan het springen. Wat een nummer :love:

*Mogelijks is het bovenstaande niet echt gebeurd en is het die dag enkel bij druiven en Nickelodeon gebleven.
Ik was dus toen al vooraan in de twintig.
 
De marina's die op ons babysitden wisten niet wat er gebeurde toen wij het woord voor woord fonetisch konden meerappen, die dachten dat wij lid van Mensa waren.
 
Het zegt misschien velen niks maar Wayne Kramer is gestorven op 75-jarige leeftijd. De medeoprichter maar ook vooral gitarist en ook zanger van de band MC5.

Leg daarom hun legendarische debuut (live) album nog eens op. Deze maand is het exact 55 (!) jaar geleden dat Kick Out The Jams werd uitgebracht. Gewoonweg een plaat waar de energie vanaf spat, een uppercut in uw gezicht. Garagerock, proto-punk, whatever. Een grote invloed op veel bands die later kwamen.
 
Het zegt misschien velen niks maar Wayne Kramer is gestorven op 75-jarige leeftijd. De medeoprichter maar ook vooral gitarist en ook zanger van de band MC5.

Leg daarom hun legendarische debuut (live) album nog eens op. Deze maand is het exact 55 (!) jaar geleden dat Kick Out The Jams werd uitgebracht. Gewoonweg een plaat waar de energie vanaf spat, een uppercut in uw gezicht. Garagerock, proto-punk, whatever. Een grote invloed op veel bands die later kwamen.
Meteen opgelegd, RIP Wayne. Fucking legends. :love:
 
  • Leuk
Waarderingen: derp
Gewoon al het laatste nummer op dat album: Starship. Die opbouw jongens toch :drool:.

...
Ten for the gravity, checkpoint
Nine for polarity, checkpoint
Eight for the [Incomprehensible]
Seven for the prismatic time warp
Six for the spirit of the captain, captain
Five for the power of the nucleus nebula
Four for the eyes, ears, nose, think, feel, speak
Three for the many levels
Two for the chromosome
One for the energy
One for the energy
One check, one check
One check, one check
One check, one check
...

 
Gewoon al het laatste nummer op dat album: Starship. Die opbouw jongens toch :drool:.

...
Ten for the gravity, checkpoint
Nine for polarity, checkpoint
Eight for the [Incomprehensible]
Seven for the prismatic time warp
Six for the spirit of the captain, captain
Five for the power of the nucleus nebula
Four for the eyes, ears, nose, think, feel, speak
Three for the many levels
Two for the chromosome
One for the energy
One for the energy
One check, one check
One check, one check
One check, one check
...

Heel dat album is gewoon 'all killer, no filler'. Loeiharde gitaren, vette vocals, drums als mokerslagen... Die band moet live een belevenis geweest zijn.
 
Steve Harley is vandaag gestorven, zanger van Cockney Rebel, maar vooral gekend voor de hit die hij schreef uit frustratie rond de split van de eerste Cockney Rebel : "Make me smile"

 

Pommelien Thijs is in Holland aan het doorbreken?


Haar tour is alvast uitverkocht tot aan Groningen toe!


 

Jammer dat het betalend wordt maar ik heb het er mogelijks wel voor over. Toch één van de betere muziekwebsites.
 
Terug
Bovenaan