Dat is nu ook al zo. Je kan perfect een Laki account aanmaken en "in mijn naam posten" want ik kan geen vinkje krijgen.Maar begrijp je het nu niet met opzet? Je bent wel een echte persoon, maar als ik als Lakigar daar onzin ga posten, weet niemand of ik de echte Lakigar ben of niet. Of Trump, of… ‘Marc Van Ranst heeft getweet dat…’ vergt dan gewoon meer onderzoek, en als we nu 1 ding wel weten, is dat niemand echt onderzoek doet. 1 oogopslag, en de mening is gevormd op Twitter. In die oogopslag zag je vroeger al of de afzender was wie hij zei dat hij was, en nu niet.
Wat jij beschrijft is gewoon een ander probleem. Het vinkje verandert van doel, verificatie van persoon moet anders gebeuren, bijvoorbeeld zoals ze op goksites doen met identiteitskaart enzo, en dan kan een andere functie dienen om aan te geven dat het om de "politicus" gaat of "om die persoon". Maar bijvoorbeeld Facebook heeft ook pagina's en werkt ook niet met verificatie, en politici kunnen nog steeds daar hun mening uiten of campagne voeren via hun team.
Twitter is geen site die louter gebruikt wordt voor politiek of het delen v. informatie of bekende personen hun privéleven in een tweet?
___
Laat me duidelijk zijn, ik ben geen fan van de persoon Elon Musk, en zijn beleid. Er zijn toch wel wat signalen die me zorgen baren, maar goed, dan vraag ik mij ook af: wie heeft er hem groot gemaakt? Ik of jij. Musk staat er om gekend om er een spartaans arbeidscultuur op de werkvloer bij zijn werknemers te eisen, dat is niet nieuw, dat is al vrij wijd verspreid. Maar dat heeft geen gehoor bij liberale of conservatieve organisaties in de VS natuurlijk. Want daar kent men geen arbeidsrechten, en daar hebben de mensen zelf voor gekozen.