Randapparatuur Muishand & ergonomische muizen

TRUMP

Member
iemand ook last van "de muishand" ?
Dus kramp achtig gevoel als je de hand in een soortgelijke houding houd, zoals je een muis vasthoud van je computer. Zo dus licht gebogen en gespannen.

Vroeger had ik daar altijd bedenkingen bij, als collega's zeiden daar last in hadden (pezen in de hand), maar toen waren die collega's de leeftijd die ik nu ongeveer heb.

En kijk, ik ervaar het toch ook soms :(

Nu, niet te verwonderen natuurlijk. Als je eens stil staat hoeveel keer per dag je hand die vorm aan neemt: voor je gsm, je computer muis, het tv bakske, uw vork vastnemen , (fappen :p ) ... ja toch allemaal soortgelijke houdingen....
 
iemand ook last van "de muishand" ?
Dus kramp achtig gevoel als je de hand in een soortgelijke houding houd, zoals je een muis vasthoud van je computer. Zo dus licht gebogen en gespannen.

Vroeger had ik daar altijd bedenkingen bij, als collega's zeiden daar last in hadden (pezen in de hand), maar toen waren die collega's de leeftijd die ik nu ongeveer heb.

En kijk, ik ervaar het toch ook soms :(

Nu, niet te verwonderen natuurlijk. Als je eens stil staat hoeveel keer per dag je hand die vorm aan neemt: voor je gsm, je computer muis, het tv bakske, uw vork vastnemen , (fappen :p ) ... ja toch allemaal soortgelijke houdingen....
Ergonomische muis kopen. Dan hou je je hand in zijn natuurlijke houding.
 
iemand ook last van "de muishand" ?
Dus kramp achtig gevoel als je de hand in een soortgelijke houding houd, zoals je een muis vasthoud van je computer. Zo dus licht gebogen en gespannen.

Vroeger had ik daar altijd bedenkingen bij, als collega's zeiden daar last in hadden (pezen in de hand), maar toen waren die collega's de leeftijd die ik nu ongeveer heb.

En kijk, ik ervaar het toch ook soms :(

Nu, niet te verwonderen natuurlijk. Als je eens stil staat hoeveel keer per dag je hand die vorm aan neemt: voor je gsm, je computer muis, het tv bakske, uw vork vastnemen , (fappen :p ) ... ja toch allemaal soortgelijke houdingen....
Koopt u een Logitech MX Master S2. Ligt perfect in de hand.

Vandaag ene besteld. Toch niet 100% content van die Razer Basilik v3 Pro
 
Off topic maar waarom de 2S en niet de 3S ?
3S heeft een andere vorm en suckt. Scrollwiel klikgewijs sleert continu door.

De 2S (2024) is net uit en is ietwat hetzelfde als de originale MX Master van jaren terug. Voelt iets 'cheaper' aan wel, maar die originele robuste muis maken ze niet meer.

Ze hadden wel beter een andere naam gekozen. Je zou nu denken dat die S vele beter is, maar dat vind ik absoluut niet.

Ik heb hier de MX Master, S2, S3 en Razer Basilik V3 Pro naast elkaar liggen.
 
Ik heb hier nog een gewone Master voor als ik naar kantoor ga en een bedrade Logi G502x voor thuiswerk. Iets wat ik elke dag moet gebruiken, steek ik liever wat meer geld in.
heb die G502x ook eens opgezocht, maar die "hand houding" lijkt echt niet zo veel anders dan een gewone standaard muis.
Dus zie er niet echt het "voordeel" van in, dat ik bij die G502x dan minder pijn zou aanvoelen. . Die master S2 misschien toch wel beter.
 
heb die G502x ook eens opgezocht, maar die "hand houding" lijkt echt niet zo veel anders dan een gewone standaard muis.
Dus zie er niet echt het "voordeel" van in, dat ik bij die G502x dan minder pijn zou aanvoelen. . Die master S2 misschien toch wel beter.
Die G502x hangt hier dan ook aan een hub waar zowel mijn game-pc als werk-pc aan verbonden zijn. Als ik dan eens een keer naar kantoor ga, neem ik de Master mee. Geen zin om met twee muizen op mijn desk te wisselen.

Dat terzijde zou ik voor de Master gaan als je maar 1 muis nodig hebt.
 
112 euro op coolblue. Das toch ongelofelijk duur voor een muis vind ik.
Dat is relatief hé. Ik gebruik dat heel intensief voor m'n werk, en dan heb ik het niet over enkel wat rondklikken in een ERP systeem of in Excel.

Iemand die veel in de keuken staat zal ook wat duurder materiaal aankopen dan iemand die 1 keer in de maand kookt hé.
 
Zo moet je het niet bezien, 112€ om geen klachten meer te hebben aan je hand (of toch minder klachten)
Je hebt gelijk. En je hebt 14 dagen retour recht zeker bij online aankopen?
Als ik zou merken dat ik geen verschil voel, kan ik hem nog steeds retourneren.
 
In de action zelfs al onder de 10 euro.
Èn erg veel verschil zie ik daar toch niet in hoor, behalve de ergonomischere vorm...

Of bedoel jij dan in het schipperskwartier? Ja leuk mopje.
Het verschil is toch enorm? Bij een ergonomische muis hou je je hand gewoon recht (dus dezelfde natuurlijke positie alsof je gewoon rechtstaat met je arm naast je lichaam). Bij een gewone muis draai je je hand en daarom krijg je die problemen.

En komt je werkgever daar niet in tussen? Wij krijgen die als er ernaar vragen.
 
Het verschil is toch enorm? Bij een ergonomische muis hou je je hand gewoon recht (dus dezelfde natuurlijke positie alsof je gewoon rechtstaat met je arm naast je lichaam). Bij een gewone muis draai je je hand en daarom krijg je die problemen.

Ja maar productiegewijs is dit toch krak hetzelfde?
Dus mijn vraag is eerder. Waarom moet dit dan 10 keer duurder kosten dan ene van de action? Er zit evenveel plastiek in van dezelfde kwaliteit. Enkel dat de vorm wat ander is.
En komt je werkgever daar niet in tussen? Wij krijgen die als er ernaar vragen.
Ik werk al 9 jaar daar met hetzelfde kantoormateriaal. Maar over een nieuwe muis zal hij zeker niet moeilijk doen nee.
 
Ja maar productiegewijs is dit toch krak hetzelfde?
Dus mijn vraag is eerder. Waarom moet dit dan 10 keer duurder kosten dan ene van de action? Er zit evenveel plastiek in van dezelfde kwaliteit. Enkel dat de vorm wat ander is.

Ik werk al 9 jaar daar met hetzelfde kantoormateriaal. Maar over een nieuwe muis zal hij zeker niet moeilijk doen nee.
Wij kunnen die krijgen op mijn werk en heb er eens 1 gebruikt van mijn collega om eens verschil te weten en die voelt toch wel veel kwalitatiever aan dan zo een simpele muis (in before uit de context topic).
 
Terug
Bovenaan