Muggen en muggenbeten

mrsan_90

New member
Ik ben wrs niet de enige dat door muggen gebeten wordt de laatste tijd. Maar ik vroeg me af of al die productien en middeltjes wel überhaupt werken?


Beste middel is natuurlijk om ze te voorkomen om binnen te laten (bron: https://www.farmaline.be/apotheek/advies/muggenbeten/)

Ik zocht op internet wel dat bijvoorbeeld geurtjes zoal citronella, tea tree oil enzo aangeraden worden om muggen weg te houden van je? Maar werkt dit wel?

Hoe voorkom je muggenbeten?​

Vooral tijdens de hete zomermaanden van juli tot september zijn vrouwelijke muggen ‘s morgens en ‘s avonds in grote aantallen aanwezig. Ze brengen hun tijd bij voorkeur door in water (rivieren, meren, vijvers), altijd op zoek naar bloed wanneer ze dit nodig hebben om hun jongen te voeden. Je kan jezelf dus niet echt 100% beschermen, maar je kan het risico op muggenbeten wel verminderen:

  • Licht en warmte trekken muggen aan. Insectengaas of gordijnen beschermen je huis tegen insecten.
  • Zomeravonden op het water (het favoriete jachtterrein voor vrouwelijke muggen) worden aangenamer als je kleding met lange mouwen en een lange broek draagt.
  • Lichte kleuren zijn beter dan donkere.
  • Goed gevulde watertanks of gieters moeten worden afgedekt om te voorkomen dat muggen zich erin voortplanten.
  • Zweet en lichaamsgeur trekken muggen aan. Douchen zorgt ervoor dat je minder aandacht trekt. Jammer genoeg fungeert de kooldioxide die we uitademen ook als lokstof voor vrouwelijke muggen.
  • Muggenwerende middelen zorgen ervoor dat muggen de menselijke geur niet meer waarnemen. Zo vinden ze je niet eens!

Mijn vraag vooral was welke crémes werken tegen roodheid/jeuk van muggenbeten?

Calamine werd hier ergens aangeraden na een zoekopdracht: https://www.farmaline.be/apotheek/bestellen/calagel-calamine-50-ml-gel/
 
Laatst bewerkt:
Beste is denk ik naast iemand zitten/liggen die aantrekkelijker is voor die muggen 😜

Mijn vrouw heeft elke ochtend meerdere muggenbeten terwijl ze zich elke avond vol smeert met meerdere middeltjes.

Terwijl ik niets doe en me de laatste keer niet kan herinneren dat ik nog een muggenbeet gehad heb
 
Het enige wat in mijn ervaring goed werkt is deet. Zit je binnen dan werkt een vapona stekker 2 uur in het stopcontact voor het slapengaan, daarna kan je hem er weer uithalen en gaan slapen zonder (levende) muggen.
 

Ik smeer me in met zo een stick en als ik toch gebeten word, zuig ik ze uit met dit ding.
Maar ik ben dan ook iemand die 5 dagen lang loopt te krabben anders... Als mijn ex of dochter gebeten worden, hebben die daar precies totaal geen jeuk van. The Lucky bastards 😥
 
Werkt extreem goed, calamine neemt instantly dat jeukgevoel weg. Twee jaar terug was ik in Colombia nog niet opgegeten door de muggenbeten (rond de 100 op mijn benen) en ik werd vaak s'nachts wakker omdat ik er onbewust aan had gekrabt. Precies alsof mijn benen in brand stonden. Dan Calamine gaan halen in de apoteker en instantly was dat jeukerige gevoel weg. Ik heb zelfs nog flessen gekocht daar om een voorraad te hebben, just in case.
 
Wij hebben zalfke van den apotheker (naam ontglipt mij) en dat werkt wel, jeuk, smeren en jeuk weg.

Maar heb er ook niet veel last van, mijn vriendin of zoontje des te meer.
 
Terug
Bovenaan