PC Onderdelen MSI RTX 3080 Suprim X (non-LHR)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Einddatum + uur van de verkoop
15/05/2022 20:00

Slayerbe

Active member
iTrader: 100% (15/15)
Algemene informatie/specificaties
MSI RTX 3080 Suprim X (non-LHR) voor €800 beginprijs, €950 meeneemprijs. Facturen, dozen en garantie aanwezig.
Nieuw/tweedehands
Tweedehands
Aanwezigheid factuur en/of garantie
Ja
Ook elders te koop aangeboden
Ja
Verzending/afhaal
  1. Afhaling
Afhaallocatie
Londerzeel
Heb 2 MSI RTX 3080 Suprim X (non-LHR) kaarten die weg mogen. Een van de betere tot beste premium RTX 3080 modellen beschikbaar qua thermals, power delivery en looks (afwerking van RGB).

Kaart 1 is aangekocht februari 2021 bij Coolblue voor €1139.
Kaart 2 is aangekocht maart 2021 bij MeGekko voor €1099. (besteld januari 2021)

Beiden lange tijd mee gemined aan 100 MH/s. Is het mij met deze warmere dagen en bijna aflopend vast elektriciteitscontract niet meer waard (geen zonnepanelen op de huidige woning ...). Beiden gaan dus in de verkoop.

Kaart 1 heeft altijd in mijn gaming rig gestoken en is naast mining ook courant op gegamed. Kaart 2 altijd in mijn homeserver en deed mining en regelmatig Plex transcoding.

Dozen en facturen beschikbaar van beide kaarten. Zijn dus nog in garantie.
Geen verzending gezien het risico en de hoge kostprijs. Afhalen te Londerzeel of op mijn werk in Elsene. Kunnen bij mij thuis op hun werking getest worden.

Beginprijs per kaart: €800
Meeneemprijs per kaart: €950
Afsluiten zondag 20u met 15 minuten sniper regel.
 
Laatst bewerkt:
vraagje, heb je een undervolt/overclock op uitgevoerd of een aangepaste bios versie op geflasht? Als je aan het minnen was, welke temperatuur hadden ze toen en welke elektriciteitsopname? Heb je enig idee over de bedrijfsuren? Hoelang hebben deze kaartjes al gewerkt?
 
Aangepaste bios gaat voor zover ik weet al jaren niet op nvidia kaarten. Was/is denk ik enkel een ding bij AMD. Alleszins nooit gedaan.

Beide kaarten hebben altijd met memory op + 2500 MHz (double data rate, in Afterburner +1250) gedraaid met core frequency locked op 1275 MHz en Power limit op 240W. Gerapporteerd verbruik zit daarbij rond de 220W voor 100 MH/s Ethereum. Reken daar aan het stopcontact nog een 5tal procent bij voor omzetverliezen van een 80+ Platinum voeding.

Core temps zitten quasi permanent rond 45C in een kamer van pakweg 23C. Ik zeg het, een van de beste koelende RTX 3080 modellen beschikbaar. Heb er om 24/7 constant mee te werken bewust meer geld aan gegeven om betere thermals te hebben in plaats van goedkopere kaarten als een MSI Ventus, Zotac of FE met bagger koeling. Ook al om niet zot te worden van het lawaai van fans die permanent aan 100% zouden staan.

Memory temps kan ik hier in Linux niet zien maar zitten alleszins onder hun max temperatuur want de kaarten throttlen niet. Is naar efficientie toe ook gewoon contraproductief om die effectief tot tegen die limiet aan te duwen. En die dingen zijn ook meer dan duur genoeg dus liefst wat zorg voor dragen. ;)

Volgens aankoopdatum zijn ze +- 14 en 15 maand oud. Daarvan hebben ze in totaal een 2tal maand niet gedraaid wegens verlof, verhuis en hittegolf. Pakweg dus een jaar effectief gewerkt.
 
Laatst bewerkt:
Heb gewacht omdat ik blijf twijfelen. Kaart die 24/7 heeft staan minen en MSI die niet echt bekend staat om een goed meewerkende RMA afdeling.

800 is me wat de duur met dat risico. Zal een bod onder je minimum doen, die je volledig kan en mag negeren als je dat wilt.

680 opgehaald.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan