Mortex, microcement, betonvloer, betonlook gietvloer, epoxy gietvloer, gepolierde betonvloer, ...

Horse

Well-known member
Wij hebben een huis waar de vloertegels oud zijn. Normaal gezien zou je de tegels verwijderen en vervangen maar er zijn een paar problemen:
- aan de overgang tussen living en keuken komen de tegels wat naar boven wegens een buis die daaronder (verkeerd) zit
- in de veranda loopt de vloer niet waterpas - waarschijnlijk ooit gelegd door een amateur
- er staat een pelletkachel op die redelijk vast staat (afvoerbuis zit vast in muur)
- er staat een keuken op

Het alternatief zou zijn om over de vloer iets modern te plaatsen zoals mortex, microcement, betonvloer, betonlook gietvloer, epoxy gietvloer, gepolierde betonvloer, ... Wat raden jullie mij aan? Of wat raden jullie mij af? Als iemand goede ervaringen heeft met een bedrijf, dan mag dat ook altijd. Ik heb ooit eens iemand horen zeggen dat je met betonvloeren enorm moet opletten. Veel mensen die het doen maar weinig die het echt goed kunnen.
 
Click vinyl? Heb je ook dunne varianten in.
En is gemakkelijk zelf te plaatsen
Dat heeft echt wel een vlakke ondergrond nodig... Zeker niet handig om ter vervanging van een schots en scheve vloer (en blijkbaar ook ondervloer) te leggen.
 
Dat heeft echt wel een vlakke ondergrond nodig... Zeker niet handig om ter vervanging van een schots en scheve vloer (en blijkbaar ook ondervloer) te leggen.
Dat weet toch iedereen dat je dan eerst egaliseert.
Ik moet het toch niet stap per stap uitleggen...
 
Dat weet toch iedereen dat je dan eerst egaliseert.
Ik moet het toch niet stap per stap uitleggen...
In een topic over een gietvloer lijkt me dat nu niet heel vanzelfsprekend. Zo wordt de egalisatie laag van egaline soms ook als eindlaag behouden. En dan moet je niet egaliseren voordat je de "vloer" legt, want de vloer is de egalisatie laag.

Als de Topicstarter dit soort vraag stelt lijkt het mij dat die de egalisatie als probleem ziet en hoopt te omzeilen of vermijden. Om dan gewoon te antwoorden met "misschien click vinyl" als de vraag is "gietvloer of iets anders modern, evt met referenties voor goeie bedrijven", is dat een beetje kort door de bocht ja.
 
In een topic over een gietvloer lijkt me dat nu niet heel vanzelfsprekend. Zo wordt de egalisatie laag van egaline soms ook als eindlaag behouden. En dan moet je niet egaliseren voordat je de "vloer" legt, want de vloer is de egalisatie laag.

Als de Topicstarter dit soort vraag stelt lijkt het mij dat die de egalisatie als probleem ziet en hoopt te omzeilen of vermijden. Om dan gewoon te antwoorden met "misschien click vinyl" als de vraag is "gietvloer of iets anders modern, evt met referenties voor goeie bedrijven", is dat een beetje kort door de bocht ja.
TS moet sowieso egaliseren, dus dat was wel vanzelfsprekend.
We weten wel niet hoeveel mm of cm hij kan ophogen.
Ik zeg ook niet dat hij vinyl moet nemen, ik stel hem een extra alternatief voor, een alternatief dat hij gemakkelijk zelf kan plaatsen. Als dat al kort door de bocht is...

OT
Ik ken 5 mensen met een gietvloer, 4 ervan klagen over slechte plaatsing en kwaliteit
1 iemand met polybeton, ook niet tevreden door veel scheuren.

Heb wel al goede reacties gehoord over de firma seamless, die zitten in Genk.
 
Wij hebben gewerkt met GC Gietvloeren uit Leuven en heel tevreden van. Zelfstandige die zijn vak zeer goed kent.
 
Ik ken 5 mensen met een gietvloer, 4 ervan klagen over slechte plaatsing en kwaliteit
1 iemand met polybeton, ook niet tevreden door veel scheuren.
Over die scheuren, dit zou de reden zijn:

"Wij plaatsen microcement van Resistone. Je spreekt over een oude vloer. Is er onder de constructie een vochtscherm (plastic) voorzien ? Indien dit niet is kan je geen gietvloer systeem plaatsen omdat deze allemaal dampdicht zijn en je onthechting kan krijgen door de verdamping van het vocht uit de ondergrond. Dit zou ik eerst nazien."
 
Wij zouden in de inpandige garage de vloer willen vervangen. Op dit moment liggen er tegels die bovenop een oude betonvloer zijn gelegd, de garage wordt gebruikt als berging/waskot en stalplaats voor de fietsen, er moet dus geen auto over kunnen rijden. Iemand ervaring met firma's die in het Waasland werken?
 
Terug
Bovenaan