Monster Hunter Rise

Action PC PS5 PS4 XBOX SWITCH Monster Hunter Rise

Het hele concept is inderdaad het masteren van het wapen. Weten wanneer je een lange animatie doet en vooral wanneer net niet.
Maar als ge u niet over de logge wapens kunt zetten, pak dan misschien eerst de dual blades om er wat in te komen.
Ze leggen ook quasi niets uit dus je zal echt zelf weapon guides moeten opzoeken.
Eens je in de flow zit en het wapen echt beheerst, is de voldoening des te groter dan wanneer je vanaf minuut 1 zit te buttonbashen zoals in andere games.

Edit: het startzwaard is longsword en zonder guide heb je geen idee van het chargen van je zwaard, parry's, counters, .... begin hier al eens mee:
 
ik speel met sword & shield, net zoals in monster hunter world
bevalt me wel, maar snap niet goed verschil tussen hub quests en village quests
 
ik speel met sword & shield, net zoals in monster hunter world
bevalt me wel, maar snap niet goed verschil tussen hub quests en village quests
Village quests is single player only. Hub quests zijn bedoeld voor multiplayer met sterkere vijanden.
 
serieus? damm, zit die al gans de tijd alleen te spelen :p
dermee dat ik soms op mijn doos krijg
dus eigenlijk kan ik focusen op die village quests dan
 
  • Haha
Waarderingen: Yurf
serieus? damm, zit die al gans de tijd alleen te spelen :p
dermee dat ik soms op mijn doos krijg
dus eigenlijk kan ik focusen op die village quests dan
Village quests zijn een grote tutorial om het spel en de vijanden te leren kennen. De echte endgame zit in de hub quests.
 
serieus? damm, zit die al gans de tijd alleen te spelen :p
dermee dat ik soms op mijn doos krijg
dus eigenlijk kan ik focusen op die village quests dan
Je kan deze perfect alleen doen hoor, als je er mee begint kan het wel wat lastiger zijn inderaad.
Maar het is niet dat het MP content only is, die hub quests heb ik destijds allemaal solo gedaan tot aan een bepaald High Rank level.
 
zit aan hub rank 6 atm, nog 2 quests en kan beginnen aan 7
ben wel nogal wat undergeared, maar met dank aan de joiners geraak je toch redelijk vlot door de quests
 
Het valt wel op hoeveel sneller de beesten solo in de village quests doodgaan. Ik zit op rank 6 daar en ben op 10 minuten door een beest. Ik speel met 3 vrienden soms ook en daar doen we een 25 minuten over een rank 2 beest.
 
is het eigenlijk de moeite om door te gaan in de standaard game?
in maart komt de (gratis) uitbreiding die alle builds die er nu zijn eigenlijk obsolete maakt... is er een min rank dat je moet hebben voor de uitbreiding?
 
is het eigenlijk de moeite om door te gaan in de standaard game?
in maart komt de (gratis) uitbreiding die alle builds die er nu zijn eigenlijk obsolete maakt... is er een min rank dat je moet hebben voor de uitbreiding?
Als ik Google blijkt dat je Hunter Rank 7 moet hebben in de hub en een bepaald monster verslaan.

Ik denk dat het sowieso de moeite is om het spel (uit) te spelen, neen?
 
ik heb hr7 en alle urgent quests gedaan, vermoed dus dat de "story" gedaan is
vandaar dat ik mij afvraag of het beter is om ffkes te wachten of om nu bv. verder te grinden

dees wordt sowieso mijn most played game of the year ^^ zit momenteel aan 40u
 
ik heb hr7 en alle urgent quests gedaan, vermoed dus dat de "story" gedaan is
vandaar dat ik mij afvraag of het beter is om ffkes te wachten of om nu bv. verder te grinden

dees wordt sowieso mijn most played game of the year ^^ zit momenteel aan 40u
MH games speel je niet enkel voor de story toch? Maar het optimaliseren van builds om die beestjes af te knnen maken en dus craften van wapens/armor hiervoor. Normaal komen er dan nog gemstones of iets dergelijks in het spel en dan kan het 'builden' echt beginnen :)
 
True Monster Hunter experience.

Ironisch genoeg door de Rise demo aan World begonnen. Man man, wat een game.
Absoluut! Het is maar dat de mensen met wie ik vaker speel vooral Game Pass hebben en dus makkelijker overtuigd zullen zijn van MHR :p. Al moet ik ze wel effe overtuigen om af en toe eens NIET D2 op te starten :p
 
hr40 atm, ben eigenlijk "klaar" met mijn build atm, sword&shield poison build, heb momenteel niet echt upgrades die nodig zijn
nog wat verder doen tot hr100 zeker om alle urgent quests te krijgen?
 
hr 105 atm, alle quests gedaan en ook bijna alle events
dus tijd om te zitten wachten op sunbreak i guess, komt rond april zeker.
ik zou voor die kroontjes kunnen gaan, maar heb gelezen dat je in sunbreak hogere kansen hebt, dusja
 
  • Wow
Waarderingen: Yurf
hr 105 atm, alle quests gedaan en ook bijna alle events
dus tijd om te zitten wachten op sunbreak i guess, komt rond april zeker.
ik zou voor die kroontjes kunnen gaan, maar heb gelezen dat je in sunbreak hogere kansen hebt, dusja
Speelt gij dat solo of online/premade?
 
Speelt gij dat solo of online/premade?
Hub quests rank 7 doe ik bijna altijd via multiplayer, ik start een sessie en bijna altijd joinen er random spelers na een minuut of ik ga zelf op zoek naar een random sessie voor een bepaalde quest
Heb nog maar zelden gehad dat een quest faalde omdat er 3 faints waren. Dus spelen met randoms is geen probleem. In het begin was het zelfs meestal meesurfen met die mannen die al serieus op zijn :)
Enkel die crimson glow valtrax (quest op hr100) heb ik paar keer opnieuw moeten doen, die draak is een pain in the ass ^^
 
Hub quests rank 7 doe ik bijna altijd via multiplayer, ik start een sessie en bijna altijd joinen er random spelers na een minuut of ik ga zelf op zoek naar een random sessie voor een bepaalde quest
Heb nog maar zelden gehad dat een quest faalde omdat er 3 faints waren. Dus spelen met randoms is geen probleem. In het begin was het zelfs meestal meesurfen met die mannen die al serieus op zijn :)
Enkel die crimson glow valtrax (quest op hr100) heb ik paar keer opnieuw moeten doen, die draak is een pain in the ass ^^
Kheb de game destijds op Switch gespeeld, maar had geen online en het was ook een tijdje na release al, dus nooit geprobeerd. Misschien wat fun gemist op die manier, heb tot 5 of 6 rank hub quests telkens solo gespeeld tot ik het een beetje gehad had. Werd toch wel lastig solo op dat moment, ook was ik niet zo fan van die tower defence sub quests ( ben de naam even kwijt ) en die deed ik vooral niet graag solo.
 
Terug
Bovenaan