mogelijk vocht in buitenmuur

fliepflap

Member
Wij hebben deze week een huis gekocht.
Alle aspecten van het huis zijn ideaal voor ons dus we zijn super blij.
Nu bij de rondgang viel me wel op dat de onderkant van de buitemuur een witte uitslag had en daar maak ik me nu een beetje zorgen over. Aan de binnemuren is niets te zien van vocht.
Het huis dateert van 1987 maar heeft geen kelder en ook geen kruipkelder.

D7fDtxB.jpg

Moeten we ons hierover zorgen maken?

Kan verschillende redenen hebben.
Is die spouw vrij? Opspattend water tegen die gevel aan de donkere kant van het gebouw,....
Zou het wel laten nakijken maar denk niet direct dat ge u direct grote zorgen moet maken se.

Het lijkt me ook dat enkel de 3 onderste stenen nat zijn. Zou daar dan geen waterkering zitten.
Het ziet er idd heel strak afgelijnd uit, zou de waterkering niet gewoon boven de 3e/4e steen zitten? Er is binnenin geen vocht te zien, dus daar zit die mss lager, of de vloer ligt hoger. Ik zou er toch niet veel mee in zitten.

Het ziet er idd heel strak afgelijnd uit, zou de waterkering niet gewoon boven de 3e/4e steen zitten? Er is binnenin geen vocht te zien, dus daar zit die mss lager, of de vloer ligt hoger. Ik zou er toch niet veel mee in zitten.
Als daar de waterkering zit zouden die stenen nog steeds niet zo nat mogen staan. Ik zie ook maar twee stootvoegjes op verschillende hoogtes. Die moeten met zo een gevelsteen altijd zichtbaar zijn. Zeker dat die niet onder die buitentegels zitten?

Terug
Bovenaan