Mobiele Airco - Aanraders?

Dat zou ook niet goed zijn voor condens in uw ventilatiesysteem.

Is die add-on misschien gewoon een warmtewisselaar?
Wist de naam niet meer vanbuiten, maar het ging dus om een Zehnder "Comfocool" unit, staat los van de WW van wat ik begrepen heb.

 
Zehnder heeft inderdaad een systeem dat bovenop de ventilatieunit kan geplaatst worden.
Ik ging de laatste keer speciaal naar de bis beurs om hiervoor te kijken. Maar kostprijs van de unit zonder plaatsing schommelde toen rond 4200 euro, en wanneer je de zwaarste ventilatieunit (600m3) had, kon je ongeveer een 3 graden koelen. Bij lichtere toestellen zoals de 450m3 wordt het afgeraden.

Met plaatsing enzo kom je dus op een 5000 euro om in het beste geval 3 graden te koelen... imo de moeite niet, en kan je beter voor een echte en energiezuinige airco gaan
 
Er is toch sowieso al redelijk wat condens in dat systeem? Daarom dat er een waterafvoer is.
Te koude lucht zou inderdaad zorgen voor condensvorming in de buizen...
Er is een waterafvoer voorzien aan het toestel zelf, waarschijnlijk door de warmteterugwinning...
Maar bij een goed geplaatst systeem heb je geen condensatie in de buizen natuurlijk. Tenzij er geen geïsoleerde buizen werden gebruikt in koude zolderruimtes enzo
 
Ik heb eveneens een mobiele airco.
2 of 3 j geleden gekocht bij coolblue, bluebot cool k9.
Dient om mijn slaapkamer af te koelen.
Slaapkamer is ongeveer 18 a 20 m2 groot. Verbonden met een buis door het raam (soort afdekzeil nodig waar deze buis in past)
Als het vorig jaar 28 graden was, koelt hij af tot ongeveer 23 graden.
Maakt toch redelijk wat lawaai.
Kamer koelde vlug af, maar moest slapen zonder de airco want kon niet slapen door t lawaai. Eens deze uitgeschakeld was, steeg de temperatuur wel snel terug en werd ik na 3 a 4 u terug wakker van de warmte. Dan liet ik deze terug 10 min werken (de lucht die eruit komt is echt wel koud) , deed deze dan weer uit en kon weer slapen.
Als je de mogelijkheid hebt om een vaste unit te kopen, doen! Lukt het niet dan koop je een mobiele airco maar voor een grote ruimte zal het meer dan 500 euro kosten. (De mijne kostte ong. 500 euro).
Al bij al, tevreden over m'n aankoop, want zo kan ik nog deftig slapen bij een hittegolf.
 
Offerte aangevraagd voor airco in ons huis, met zuidwestelijk gerichte tuin en veel ramen (nieuwbouw). Wordt binnen al 26 graden momenteel, dus sterk aangeraden.
Helaas zit iedereen (uiteraard) al vol, en zal het voor na de zomer pas zijn.

Om te overbruggen overweeg ik een mobiele airco aan te schaffen, budget max 500€. Iemand aanraders van modellen die én goed werken én relatief weinig lawaai maken? Vooral voor de slaapkamer toch wel dringend iets nodig, ik word nu al badend in het zweet wakker laat staan dat er weer eens een hittegolf aankomt. :unsure:
Hier ook nieuwbouw met zeer veel lichtinval en zonlicht dat binnen komt. Kon hier snel warm worden en nadien was het moeilijk om de warmte buiten te krijgen.

Hier gekeken voor passieve zonnewering en screens laten installeren. Dat kan in tegenwoordig wel netjes weggewerkt worden zodat dat je geen storende bakken hebt hangen. Scheelt toch snel 4 a 5 graden binnen.
 
Hier ook nieuwbouw met zeer veel lichtinval en zonlicht dat binnen komt. Kon hier snel warm worden en nadien was het moeilijk om de warmte buiten te krijgen.

Hier gekeken voor passieve zonnewering en screens laten installeren. Dat kan in tegenwoordig wel netjes weggewerkt worden zodat dat je geen storende bakken hebt hangen. Scheelt toch snel 4 a 5 graden binnen.
Zonwerende screens hebben we overal aan de zuidwest-kant, waar alle slaapkamers en de grote ramen van leefruimte zijn. Dat geeft wel wat, maar als het buiten +20 graden is, dan warmt het nog steeds vlot op tot +25 binnen. Zelfs als het buiten 10 graden is en de zon schijnt, dan wordt het binnen vlot 23-24 graden. Die screens doen iets, maar een airco is toch noodzakelijk hier helaas..
 
Zonwerende screens hebben we overal aan de zuidwest-kant, waar alle slaapkamers en de grote ramen van leefruimte zijn. Dat geeft wel wat, maar als het buiten +20 graden is, dan warmt het nog steeds vlot op tot +25 binnen. Zelfs als het buiten 10 graden is en de zon schijnt, dan wordt het binnen vlot 23-24 graden. Die screens doen iets, maar een airco is toch noodzakelijk hier helaas..
Zijn jouw screens overdreven geperforeerd/doorzichtig? Want zo veel zou dat toch niet mogen doorlaten.
 
Hier ook screens op de grote ramen die zon vangen. Dit helpt heel goed de eerste dagen dat het warm is maar na enkele dagen zit de warmte toch binnen en krijg je het niet meer fris.

Dus hier ook nieuwbouw en airco geplaatst achteraf.
 
Terug
Bovenaan