Mieren in huis

Chill Panda

Well-known member
Crowdfunder FE
Heb vorig jaar een 6-tal weken last gehad van zwarte tuinmieren in huis. Toen allerlei zaken geprobeerd om ze weg te houden, maar ze bleven maar komen.

Al het eten werd opgeruimd, gestofzuigd, de looppaden reinigen met Dettol of azijn, allerlei mierengif, etc.

Uiteindelijk zijn ze dan weggebleven, maar ik weet nog steeds niet waarom of wat geholpen heeft.

Daarnet heb ik opnieuw 2 mieren in huis gevonden en vrees dat heel dit spelletje opnieuw gaat beginnen.

Echter heb ik nu een baby in huis en is mierengif dus uit den boze.

Iemand met ervaring uit de branche van verdelging of met een gelijkaardig probleem die een oplossing weet?
 
Wij hadden hier enkele jaren geleden last van, plots zaten ze zelfs in de voorraadkast, niet aangenaam. :(

Ik had toen een gif gekocht, korreltjes die je op hun looppaden moet strooien. De mieren nemen dat mee naar hun nest en de hele kolonie gaat er zo aan. Ik had gezien waar ze binnen geraakten, aan de buitenkant van het huis op dezelfde plaats zag ik ook mieren. Ik heb het dus enkel op die plek buiten gestrooid. Vrij snel resultaat
 
Wij hadden hier enkele jaren geleden last van, plots zaten ze zelfs in de voorraadkast, niet aangenaam. :(

Ik had toen een gif gekocht, korreltjes die je op hun looppaden moet strooien. De mieren nemen dat mee naar hun nest en de hele kolonie gaat er zo aan. Ik had gezien waar ze binnen geraakten, aan de buitenkant van het huis op dezelfde plaats zag ik ook mieren. Ik heb het dus enkel op die plek buiten gestrooid. Vrij snel resultaat
Hoe snel had je resultaat? Op een week bijvoorbeeld?

Probleem is dat ik niet weet waar ze binnen geraken. Huis is half omringd met een tuin.
 
Hier hadden we daar ook last van.
(Dichten met siliconen ging niet of ons raam schuift niet meer open. Blijkbaar een miniem spleetje tussen schuivend gedeelte en kassement.)

Wat hielp waren een paar koperen muntjes leggen aan het raam op de plaats waar ze binnen kwamen.
(Best halve franken van vroeger als je daar nog kan aan geraken.)
Geen idee waarom dat werkt, maar ze gaan daar niet over als je die muntjes gewoon laat liggen.
Het makkelijkst is natuurlijk vergif, maar dat is hier ook geen optie met kleine kinderen binnen en een hond die ook buiten loopt...
 
Hier hadden we daar ook last van.
(Dichten met siliconen ging niet of ons raam schuift niet meer open. Blijkbaar een miniem spleetje tussen schuivend gedeelte en kassement.)

Wat hielp waren een paar koperen muntjes leggen aan het raam op de plaats waar ze binnen kwamen.
(Best halve franken van vroeger als je daar nog kan aan geraken.)
Geen idee waarom dat werkt, maar ze gaan daar niet over als je die muntjes gewoon laat liggen.
Het makkelijkst is natuurlijk vergif, maar dat is hier ook geen optie met kleine kinderen binnen en een hond die ook buiten loopt...
Had dat ook gelezen op een blog en had van die rosse eurocenten gelegd, maar daar liepen ze nog over.
 
Een paar jaar geleden ook last van gehad, paar dagen lang vanalles geprobeerd (kuisen, koperlint, langs de buitenkant van waar ze binnen kwamen zoete afleiding gelegd, etc. ...).

Uiteindelijk 2 van die vergif potjes gebruikt (1 binnen waar ze naar toe liepen en 1 buiten vlak bij hun nest) en binnen 24u was het opgelost.
 
Iemand heeft me ooit wijsgemaakt dat komkommer in naakte vorm, intredende mieren verstoot omwille van de geur.
Geen idee of dit klopt, maar mocht je nog een twintigtal half-rotte komkommers hebben voor rond je huis te leggen, dan hebben die nog hun nut (indien het werkt).
 
Hier is het weer zo ver. Ons terras krioelt opnieuw van de mieren en af en toe geraken ze dus opnieuw binnen in huis. Ga eens proberen met gif en lokdoosjes zoals sommigen hier al succes mee hadden.
 
Terug
Bovenaan